|

افشای مفاد «بیانیه قدس» که به امضای بایدن و لاپید می‌رسد

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الخلیج اونلاین، العربی الجدید، خبرگزاری رسمی امارات و روسیا الیوم.

افشای مفاد «بیانیه قدس» که به امضای بایدن و لاپید می‌رسد

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الخلیج اونلاین، العربی الجدید، خبرگزاری رسمی امارات و روسیا الیوم.

در این میان الخلیج اونلاین در گزارشی به افشای مفاد «بیانیه قدس» که به امضای بایدن و لاپید می‌رسد پرداخته است.

 

العربی الجدید:

افشای مفاد «بیانیه قدس» که به امضای بایدن و لاپید می‌رسد

کانال 13 اسرائیل محتوای «بیانیه قدس» را که امروز (پنج‌شنبه 14 ژوئیه) پس از دیدار رئیس جمهوری امریکا با نخست‌وزیر اسرائیل امضا خواهد شد فاش کرد.

کانال 13 اسرائیل اعلام کرده که در این بیانیه اسرائیل هیچ تعهدی بیش از «تلاش برای بهبود معیشت فلسطینیان» نداده است و هیچ موضوع سیاسی مرتبط با مسئله فلسطین در آن مطرح نشده است.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری امریکا در این بیانیه بر حمایت خود از راه حل دو کشوری و «حق اسرائیل و فلسطین در برخورداری از سطح واحدی از امنیت» تأکید خواهد کرد ضمن اینکه فعالیت‌های حماس را نیز محکوم می‌کند.

مقامات اسرائیلی به این شبکه عبری گفته‌اند که در بیانیه قدس هیچ اشاره‌ای به شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی نخواهد شد و اسرائیل از این بابت رضایت کامل دارد.

از سوی دیگر، «آلون اوشبیز»، مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل، اعلام کرد که در «بیانیه قدس» امریکا به طور خاص «متعهد به استفاده از امکانات خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» خواهد شد.

 

روسیا الیوم :

 واکنش‌های گسترده به تصاویر سفیر عراق در بیروت در جمع افراد مسلح

انتشار تصاویری از سفیر عراق در بیروت در میان جمعی از افراد مسلح در یکی از روستاهای لبنان با واکنش‌های گسترده مواجه شده است.

تصاویری از «حیدر البراک»، سفیر عراق در بیروت، منتشر شده که او را در میان جمعی از افراد مسلح در یک روستای لبنان نشان می‌دهد.

در این تصاویر البراک در حال شلیک آر‌پی‌جی دیده می‌شود.

او در واکنش به انتشار این تصاویر گفت که مهمان یکی از عشایر منطقه بقاع بوده و «شلیک آرپی‌جی از سنت‌های آنان در استقبال از مهمانان است».

 

خبرگزاری رسمی امارات "وام" :

 محمد بن زاید: به گسترش متوازن روابط خارجی برای تحقق ثبات و شکوفایی ادامه می‌دهیم

رئیس امارات، در اولین سخنرانی خود خطاب به ملت امارات پس از بر عهده گرفتن مسئولیت ریاست، گفت که کشورش دست دوستی به همه کشورهای منطقه و جهان که «با ما در ارزش‌های هم‌زیستی و احترام متقابل مشترک‌اند» دراز می‌کند.

او گفت که سیاست امارات همچنان «حمایت از صلح و ثبات در منطقه و جهان و یاری دوستان و برادران خواهد بود».

محمد بن زاید تأکید کرد که امارات به تقویت گفت‌وگوها و روابط اثرگذار و متوازن مبتنی بر اعتماد و احترام متقابل با کشورهای جهان به منظور تحقق ثبات و شکوفایی برای همگان ادامه می‌دهد.

او تنوع اقتصاد امارات را ضرورتی راهبردی در مسیر توسعه این کشور دانست و گفت که به تقویت اقتصاد رقابتی در امارات ادامه خواهد داد.

رئیس امارات افزایش توانایی کشور در عرصه علوم و فناوری و استفاده از امکانات آن در همه بخش‌های اقتصادی و اجتماعی و نیز تقویت بخش خصوصی را از اولویت‌های امارات دانست.

 

الخلیج اونلاین:

 امضای یادداشت تفاهم امارات و ترکیه در عرصه هوافضا

سازمان‌های فضایی ترکیه و امارات یادداشت تفاهمی درباره همکاری مسالمت‌آمیز در بخش هوافضا امضا کردند.

این یادداشت تفاهم در مراسمی در استانبول با حضور وزرای صنایع ترکیه و امارات و نیز و رؤسای سازمان‌های فضایی دو کشور امضا شد.

به موجب این یادداشت تفاهم، دو کشور در عرصه آموزش نیروی انسانی در بخش هوافضا و مبادله تجارب و اطلاعات و اجرای فناوری‌های علمی فضایی همکاری می‌کنند.

همکاری در بخش سفرهای فضایی و موشکی و سیستم‌های تصویربرداری ماهواره‌ای نیز از دیگر حوزه‌های همکاری دو کشور به موجب این تفاهم‌نامه است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها