|

بیانیه جبهه اصلاحات ایران درباره بازداشت مصطفی تاجزاده

جبههٔ اصلاحات ایران خواستار آزادی مصطفی تاج زاده شد.

بیانیه جبهه اصلاحات ایران درباره بازداشت مصطفی تاجزاده

به گزارش جماران، جبهه اصلاحات ایران در بیانیه ای نوشت: بازداشت ناگهانی آقای سید مصطفی تاجزاده در یک روز تعطیل و با گسیل تعداد زیادی مأمور عجیب و حیرت‌انگیز است و موجب شد که مجمع عمومی جبههٔ اصلاحات ایران جلسهٔ فوق‌العاده برگزار کند و موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

هنوز مسئولان مربوطه در این مورد اطلاع‌رسانی نکرده‌اند و دلیل بازداشت او، آن هم به این شکل، روشن نیست. همه می‌دانند که آقای تاجزاده اصلاح‌طلبی است که همیشه بر قانونگرایی و خشونت‌پرهیزی تأکید داشته و به آن پایبند بوده است.

جبهه اصلاحات ایران با اشاره به «فعالیت سیاسی فردی اصلاح‌طلبانه» تاج زاده، او را «در زمره پرمخاطب‌ترین و اثرگذارترین اصلاح‌طلبان» دانست و افزود: گمان می‌رود همین جایگاه و صراحت و شجاعت او در بیان نظرات دلسوزانه و اعلام مواضع شفاف و بی‌پیرایه موجب این برخورد با او شده است.

این بیانیه سپس با بیان اینکه جبههٔ اصلاحات ایران به همهٔ مصادیق سلب امنیت و حقوق اساسی و آزادى هر یک از شهروندان ایران معترض است، از بازداشت تاج زاده که «یک اصلاح‌طلب برجسته و صاحب‌نظر و دارای مرزبندی‌های روشن با بانیان و حافظان وضع موجود از یک‌سو و براندازان و ویرانی‌طلبان از سوی دیگر است»، انتقاد کرد و  خواهان آزادی هرچه زودتر او شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها