|

گزارش محرمانه انگلیس:

ارتش روسیه ممکن است سقوط کند

براساس یک گزارش محرمانه انگلیس، ممکن است ارتش روسیه با توجه به خسارات وارد شده و بیش از ۳۰ هزار سربازی که در جنگ اوکراین از دست داده است، سقوط کند.

ارتش روسیه ممکن است سقوط کند

بر اساس یک گزارش محرمانه انگلیس، ممکن است ارتش روسیه با توجه به خسارات وارد شده و بیش از ۳۰ هزار سربازی که در جنگ اوکراین از دست داده است، سقوط کند.

به گزارش وب‌سایت روزنامه دیلی میل، بر اساس این گزارش، گرچه روسیه سربازان زیادی را در این جنگ از دست داده، اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه آن را «بهای پیروزی» می‌داند.

با این حال، این گزارش جدید که تحلیلی سری از حمله روسیه به اوکراین است و نشریه میرر آن را رویت کرده است، ادعا می‌کند که ممکن است تلفات ارتش روسیه برای سربازان غیر قابل تحمل باشد، آن هم در زمانی که گزارش‌هایی مبنی بر پایین بوده روحیه این نیروها به گوش می‌رسد.

ارتش اوکراین در تازه‌ترین تحلیل خود مدعی شده است که تاکنون ۳۰ هزار و ۳۵۰ سرباز روس در این جنگ کشده شده‌اند. روسیه پیش از آغاز حمله به اوکراین در ۲۴ فوریه، بیش از ۱۰۰ هزار تن از نیروهایش را در مرزهای این کشور مستقر کرده بود.

علاوه بر این، چندین هزار وسیله نقلیه نظامی روسیه - از جمله تانک، ‌ هواپیما و واحدهای متحرک توپخانه‌ای - نیز در آنچه که پوتین «عملیات ویژه نظامی» می‌خواند، از بین رفته‌اند.

این گزارش جدید همچنین ادعا می‌کند که مقامات کرملین تلاش کرده‌اند تا به پوتین بگویند که این جنگ یک «فاجعه» بوده است، اما موفق نشده‌اند و این رئیس‌جمهوری روسیه همچنان معتقد است که می‌تواند در منطقه دونباس در شرق اوکراین پیروزی نسبی به دست آورد.

این گزارش می‌گوید که پیروزی در این منطقه اهرم قدرتی برای پوتین در برابر کی‌یف خواهد بود، اما شکست به معنای برکناری او از قدرت است.

روز دوشنبه تحلیلگران نظامی گفتند که این نبرد در شرق اوکراین برای کرملین نوعی رقابت با زمان است، چرا که مسکو سعی دارد پیش از آنکه تسلیحات بیشتری از غرب به اوکراین رسیده و توان دفاعی کی‌یف را تقویت کند، منطقه صنعتی دونباس را تصرف کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها