|

اتحادیه اروپا می‌داند که اوکراین شکست خورده است

سناتور ارشد شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) گفت که اتحادیه اروپا هم اکنون می‌داند که اوکراین در جنگ شکست خورده است.

اتحادیه اروپا می‌داند که اوکراین شکست خورده است

سناتور «اُلگا کِویتیدی» سناتور ارشد شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) گفت که اتحادیه اروپا هم اکنون می‌داند که اوکراین در جنگ شکست خورده است.

کویتیدی که پیشتر از مقامات دولت اوکراین در شبه‌جزیره کریمه بود و بعد از الحاق آن به روسیه به مجلس سنای این کشور راه پیدا کرد، توضیح داد: «صادرات غلات اوکراینی از یک مرکز ذخیره سازی در بندر اودسا تحت فشار اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که اروپا به شکست اوکراین متقاعد شده است».

وی در مصاحبه با شبکه «ریانووستی»، اظهار داشت: «بارگیری شبانه‌روزی و عجولانه غلات و غذای اوکراینی که در بندر دریایی اودسا که به مرکز توجه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اوکراین تبدیل شده، گویای همه چیز است».

این سناتور ارشد روس که در شاخه اجرایی کریمه در مجلس سنای روسیه فعال است، تاکید کرد: «اتحادیه اروپا دیگر به پیروزی اوکراین اعتقاد ندارد و متوجه شده است که روسیه از حرکات تاکتیکی استفاده می‌کند که آنها درک نمی‌کنند».

کویتیدی ادامه داد: «اتحادیه اروپا به دنبال صادرات غلات اوکراینی در اسرع وقت است، زیرا ممکن است این بنادر برای آنها غیرقابل دسترس شود. با درک اینکه شانس دومی برای رسیدن به اودسا و نیکولایف نخواهند داشت، غلات و ظروف حاوی محصولات غذایی با عجله از انبار بزرگترین بندر اوکراین، اودسا، با استفاده از بنادر ازمیل و رنی به اروپا صادر می‌شوند».

به نوشته ریانووستی، وی معتقد است اروپا به غلات اوکراینی نیاز دارد، زیرا کشورهای اروپایی با بحران غذایی روبرو هستند.

یک کارمند سابق بندر دریایی اودسا به ریانووستی گفته بود که اوکراین با وجود تهدید کمبود غلات در کشور خود، ذخایر گندم را از تأسیسات ذخیره سازی در بندر اودسا از مسیرهای جایگزین، تحت فشار اتحادیه اروپا صادر می‌کند.

پیش از این نیز «والنتینا ماتوینکو» رئیس سنای روسیه با بیان اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند مسکو را غافلگیر کند، هشدار داد تمایلات ستیزه‌جویانه علیه خود را بی‌جواب نمی‌گذارند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها