|

جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

اتحادیه اروپا ۱۰۰ دولتمرد روس را تحریم می کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: کشورهای عضو مشغول کار روی یک بسته از تحریم ها (علیه) حدود ۱۰۰ فرد مسئول در سطوح مختلف دولت (روسیه) هستند.

اتحادیه اروپا  ۱۰۰ دولتمرد روس را تحریم می کند

پس از لشکرکشی روسیه به اوکراین و در ادامه تحریم های غرب علیه مسکو، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز خبر داد که این نهاد مشغول آماده سازی دور جدیدی از ممنوعیت های مسافرتی و توقیف دارایی های حدود ۱۰۰ تبعه روسیه است.

خبرگزاری رویترز نوشت که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در استراسبورگ فرانسه و در جلسه پارلمان اروپا گفت: کشورهای عضو مشغول کار روی یک بسته از تحریم ها (علیه) حدود ۱۰۰ فرد مسئول در سطوح مختلف دولت (روسیه) هستند.

وی بدون ارائه جزئیاتی ابراز امیدواری کرد که تا پایان جلسه امروز این بسته جدید از تحریم ها نهایی شود.

دقایقی پیش خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه مسکو و مینسک را تشدید کرده و در همین زمینه ارتباط سه بانک بلاروس نیز از پلتفرم مالی بین‌المللی سوئیفت قطع می‌شود.

اعضای اتحادیه اروپا به ریاست فرانسه امروز تصمیم گرفتند که تحریم‌های خود علیه روسیه و بلاروس را در پی حمله به اوکراین گسترش دهند.

در نشست امروز بروکسل، نمایندگان کشورهای عضو همچنین رهبران و الیگارشی‌های روسیه را به لیست سیاه خود اضافه و تحریم‌های جدیدی را با سیاست هدف قراردادن بخش دریایی تصویب کردند.

بر اساس این گزارش، اروپایی‌ها فهرست فناوری‌ها و کالاهایی را که نمی‌توان به روسیه صادر کرد، گسترش داده و محدودیت‌های اعمال شده بر ارزهای دیجیتال را شفاف کردند.

کشورهای جی ۷ و اتحادیه اروپا هفته گذشته نیز اعلام کردند که با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده به دنبال جلوگیری از یافتن حفره‌های تحریمی غرب توسط روسیه هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها