|

آمریکا: برای بدترین شرایط آماده هستیم

وزیر خارجه آمریکا گفت: امیدوار بودیم روسیه در اوکراین وارد جنگ نشود؛ اما این اتفاق افتاد و ما برای بدترین شرایط آماده هستیم.

آمریکا: برای بدترین شرایط آماده هستیم

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با کایا کلاس وزیر امور خارجه استونی خاطرنشان کرد: امیدوار بودیم روسیه در اوکراین وارد جنگ نشود؛ اما این اتفاق افتاد و ما برای بدترین شرایط آماده هستیم.

​به گزارش ایسنا، بلینکن افزود: آنچه مهم‌تر است این است که ما در ماه‌های گذشته با استونی و متحدان ناتو برای حمایت از اوکراین اقدام کرده‌ایم و گفتیم که آماده‌ایم هر کاری را که لازم است برای تقویت ناتو و جناح شرقی آن انجام دهیم و این کار را انجام خواهیم داد. ما گفته بودیم که اگر روسیه مرتکب تجاوز به اوکراین شود، عواقب ناگواری را بر روسیه تحمیل خواهد کرد و این کاری است که ما انجام دادیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: حفظ و تقویت همه این تلاش‌ها بسیار مهم است و این چیزی است که ما با متحدان و شرکای ناتو و اتحادیه اروپا روی آن کار می‌کنیم.

وی بر پایبندی مطلق جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به ناتو تاکید کرد و گفت: بایدن بارها عنوان کرده است که در صورت حمله به خاک ناتو از آن دفاع خواهد کرد و مهم است که این پیام را در استونی تکرار کنم.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها