|

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در مراسم شب قدر در حرم مطهر امام خمینی(س) :

هیچ قدرتی نزد امام قدرت تلقی نمی‌شد

رئیس جمهوری گفت: دومین نکته در مکتب سیاسی امام توجه به مردم است سوم اینکه امام بنده خدا بود و هیچ قدرتی نزد امام قدرت تلقی نمی شد.

هیچ قدرتی نزد امام قدرت تلقی نمی‌شد

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در مراسم شب قدر در حرم مطهر امام خمینی(س) گفت: در مکتب سیاسی امام مهمترین نکته دلدادگی به خدا و اخلاص است. سنگ زیر بنای تمام اندیشه امام همین جمله است که عالم محضر خداست. اگر یک جای صحیفه امام دیدید دعوت به خود کرده؟! همه جا دعوت به خدا می کرد؛ اگر پیروزی حاصل می شد فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد.

گزیده سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در حرم امام خمینی(س) در پی می آید:

*امام فرمودند امتی که امروز لبیک گوی پیامبر(ص) هستند ایمانشان قوی تر از زمان پیامبر(ص) است.

*امام شاگرد مکتب پیامبر بود اما مردم سخن او را شنیدند و برای دفاع از او و آرمان های او از همه چیز مایه گذاشتند.

*انسانیت انسان در پرتو ارتباط با قرآن شکل می گیرد. خلیفه الله کسی است که از خدا رنگ گرفته و انسان ربانی شده باشد.

*اگر قرار بود سرنوشت ما را تعیین کنند به ما نمی فرمودند شب قدر زار بزنید؛ معلوم می شود انسان نقش مهمی در تعیین سرنوشتش دارد.

*هیچ کس حق ندارد امشب ناامید باشد و به خدا سوء ظن داشته باشد. دعوت کرده برای اینکه خواسته ما را به لطف و کرمش اجابت کند.

*غفلت ها باعث شده که ما خدا را نبینیم و به قدرت او توجه نکنیم. او قادر، عالم و حکیم است. ما مجموعه ای از ضعف ها هستیم و هرچه هست در خانه او است.

*کتاب چهل حدیث و شرح دعای سحر امام را ببینید. این معرفتی است که خدای متعال به او عطا کرد و دل های مردم متوجه او شد.

*در مکتب سیاسی امام مهمترین نکته دلدادگی به خدا و اخلاص است. سنگ زیر بنای تمام اندیشه امام همین جمله است که عالم محضر خداست.

*لیله القدر شب امید است. امید به زندگی انسان شکل می دهد. در لیله القدر ره صد ساله را می توان طی کرد؛ شرطش معرفت نسبت به فاطمه سلام الله علیها است.

*اگر یک جای صحیفه امام دیدید دعوت به خود کرده؟! همه جا دعوت به خدا می کرد؛ اگر پیروزی حاصل می شد فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد.

*اگر هرکدام از مردم به هر دلیلی نتوانستند راه پیامبر(ص) را بروند، ماهی را هر موقع از آب بگیری تازه است. هر زمان باید راه توبه و انابه باز باشد.

*شب قدر همان راهی است که خداوند قرار داده تا کسانی که ظلم کرده اند استغفار کنند. صاحب شب قدر وجود مقدس حضرت حجت(عج) است؛ توجه داشته باشید که او هم باید بپذیرد.

*موقع رفتن در خانه خدا نباید به فکر خود بود.

*دومین نکته در مکتب سیاسی امام توجه به مردم است سوم اینکه امام بنده خدا بود و هیچ قدرتی نزد امام قدرت تلقی نمی شد.

*سیاست امام توجه به همه مظلومان عالم بود.

*امام با امید زندگی می کرد.

*وصیتنامه امام به عنوان شاگرد مکتب امیرالمؤمنین(ع) همچنان زنده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها