|

هیات رئیسه مجلس درباره طرح صیانت تصمیم گیری می‌کند

یک عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت که نسخه اولیه طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی برای اعلام نظرات ارجاع داده شده است و بعد از اعلام نظرات آن ها هیئت رئیسه درباره آن تصمیم می گیرد.

هیات رئیسه مجلس درباره طرح صیانت تصمیم گیری می‌کند

 یک عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت که نسخه اولیه طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی برای اعلام نظرات ارجاع داده شده است و بعد از اعلام نظرات آن ها هیئت رئیسه تصمیم می گیرد که این موضوع در یک کمیسیون تخصصی و یا یک کمیسیون مشترک جدید مورد بررسی قرار گیرد.

غلامرضا نوری قزلجه درباره وضعیت بررسی طرح صیانت در مجلس گفت: طرح صیانت از فضای مجازی به واسطه اشکالات زیادش نمی توانست به قانون تبدیل شود، مجلس هم اجازه این کار را نداد. لذا نسخه اولیه این طرح مربوط به مرداد سال گذشته به شورای عالی فضای مجازی و دولت برای اعلام نظر ارجاع داده شد تا آن ها نظراتشان را اعلام کنند.

وی افزود: طرح صیانت به عنوان یک پایه به شورای عالی فضای مجازی رفته تا آن ها نظراتشان را اعلام کنند. البته باز هم می گویم نسخه مربوط به مرداد سال گذشته ارجاع شده یعنی همان نسخه ای که مجلس رأی داد که طبق اصل ۸۵ در یک کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار گیرد. سایر نسخه ها صرفا نظرات شخصی بود.

این نماینده مجلس گفت: این فرصت مناسبی است تا شورای عالی فضای مجازی و دولت درباره این موضوع کار کنند تا قسمت هایی که مفید بوده و مورد نیاز جامعه است را در قالب لایحه ای ارائه نمایند. البته که نباید نگاهشان همچون نگاه طرح صیانت یعنی محدودسازی و مسدودسازی باشد. برعکس باید نگاه بر این پایه بوده که دسترسی آسان شده و اینترنت ارزان ارائه شود. همچنین پهنای باند در حد نیاز کشور تأمین شده و با کسانی که موانع ایجاد می کنند، برخورد صورت گیرد.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع برای نظم و انضباط پیدا کردن و فعالیت مردم با امنیت بهتر و بیشتر در فضای مجازی و با آسودگی خاطر باید تمهیداتی اندیشیده شود و اینکه بتوان با پلتفرم های خارجی تعامل داشت و برنامه های خودمان را از آن ها بخواهیم. باید لایحه با چنین دیدگاه هایی تهیه و به مجلس فرستاده شود تا بتوان به نتیجه رسید. اگر این دیدگاه حاکم باشد مجلس هم روی آن کار می کند وگرنه هیچ نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

نوری با بیان اینکه مجلس صبر می کند تا نظرات شورای عالی فضای مجازی ارائه شود، تصریح کرد: به نظر ما بهتر است که این موضوع به شکل لایحه به مجلس ارائه شود، حال اگر دولت لایحه نداد و تنها شورای عالی فضای مجازی نظراتش را ارائه کرد آنگاه با بررسی آن نظرات طرح در دستور کار مجلس قرار می گیرد و به یک کمیسیون تخصصی یا یک کمیسیون مشترک ارجاع شده تا دوباره روی آن کار شود.

وی در پایان و در جمع بندی گفت: با توجه به اینکه نسخه اولیه طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده شده بعد از اعلام نظرات آن ها موضوع در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد. ما منتظر نظرات شورای عالی فضای مجازی و دولت هستیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها