|

ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه:

برخورد با جرایم در فضای مجازی در دستور کار است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اگر قانونی در مجلس به تصویب برسد ما مجری هستیم و باید آن را اجرا کنیم. این طرح مراحل اولیه خود را طی کرده و باید ببینیم به چه نتیجه‌ای می‌رسد.

برخورد با جرایم در فضای مجازی در دستور کار است

«ذبیح‌الله خداییان» سخنگوی قوه قضاییه، امروز سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در جریان نشست خبری خود با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی گفت: اگر قانونی در مجلس به تصویب برسد ما مجری هستیم و باید آن را اجرا کنیم. این طرح مراحل اولیه خود را طی کرده و باید ببینیم به چه نتیجه‌ای می‌رسد. در شورای عالی فضای مجازی قوه قضاییه یک عضو است و سیاست‌گذاری اصلی با شورا است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره نظارت‌ها و اقدامات دستگاه قضا بر تخلفات و تبلیغات در فضای مجازی گفت: اگر جرایم در فضای مجازی اتفاق بیفتد لازم است با آنها برخورد شود. امروز شاهدیم در فضای مجازی جرایمی مانند کلاهبرداری، افترا، تهمت و امثال آن صورت می گیرد. پرونده‌های متعددی در این خصوص تشکیل شده است. در ماه‌های اخیر پرونده‌هایی در ارتباط با کلاهبرداری با سواستفاده از رمزارزها تشکیل شد. برخورد با جرایم در فضای مجازی همچنان در دستور کار است. مسئولان امر این فضا را مدیریت کنند؛ مدیریت به معنای محدودیت نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها