|

امارات مبدأ هیچ آسیبی برای کشورهای همسایه از جمله ایران نخواهد بود

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى البیان امارات، الرایة قطر، الوطن سوریه و الصباح عراق. در این میان البیان امارات در گزارشى به صحبتهاى انور قرقاش در مورد اینکه امارات مبدأ هیچ آسیبی برای کشورهای همسایه از جمله ایران نخواهد بود پرداخته است.

امارات مبدأ هیچ آسیبی برای کشورهای همسایه از جمله ایران نخواهد بود

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى البیان امارات، الرایة قطر، الوطن سوریه و الصباح عراق.

در این میان البیان امارات در گزارشى به صحبتهاى انور قرقاش در مورد اینکه  امارات مبدأ هیچ آسیبی برای کشورهای همسایه از جمله ایران نخواهد بود پرداخته است.

 

الصباح عراق: 

عراق نیازمند 15 میلیارد درخت برای کاهش ریزگردها

حمید النایف، سخنگوی وزارت کشاورزی عراق، گفت که این کشور برای مبارزه با ریزگردها پروژه کمربند سبز بغداد را با بانک مرکزی و اتحادیه بانک‌های عراق تعریف کرد.

او گفت که در عمل مبالغی که برای این پروژه تأمین شد بسیار اندک بود و کمک چندانی به حل مشکل نکرد.

وی افزود که اجرای پروژه کمربند سبز متوجه شهرداری بغداد و نه وزارت کشاورزی است هرچند وزارت کشاورزی در تأمین نهال و اقدامات لجستیک در اجرای همکاری می‌کند.

سخنگوی وزارت کشاورزی عراق گفت که عراق برای کاهش ریزگردها و طوفان‌های شن نیاز به کاشت 15 میلیارد درخت دارد.

وی گفت که درخت‌های مناسب برای کاشت در عراق نخل، بادام زمینی و زیتون است که خاک را نگه می‌دارند و هوا را تمیز می‌کنند و مانع از به حرکت درآمد ریزگردها می‌شوند.

البیان امارات: 

انور قرقاش: امارات مایل به ایجاد پل های ارتباطی با همه همسایگان خود است

انور قرقاش مشاور رئیس دولت امارات در امور سیاست خارجی تأکید کرد که امارات مبدأ هیچ آسیبی برای کشورهای همسایه از جمله ایران نخواهد بود. 

انور قرقاش، در شب‌نشینی رمضانی در مسجد شیخ زاید در ابوظبی تأکید کرد که امارات اهتمام جدی به برقراری راه‌های ارتباط با همه همسایگانش دارد و مبدأ هیچ آسیبی برای همسایگان از جمله ایران نخواهد بود.

او گفت که ثبات و شکوفایی منطقه‌ای در سایه تحولات جهانی مسئولیتی جمعی و نیازمند عرصه‌های همکاری در سطح منطقه با حضور ایران و ترکیه بر اساس اصل مخالفت با خشونت و احترام به حاکمیت ارضی کشورها و گسترش عرصه‌های همکاری اقتصادی است.

 

الرایة قطر: شب گرگیعان سنتى رمضانى است که نسل‌ به نسل‌ منتقل شده 

کودکان قطرى شب گرگیعان (القرنقعوه) را که هر ساله در شب نیمه ماه مبارک رمضان است جشن می گیرند.

 شرکت در این شب سنتی یک رسم مهم است که از زمان های بسیار قدیم توسط نسل ها منتقل شده و تا کنون ادامه دارد و هدف آن احیای فولکلور و معرفی آداب و رسوم اصیل ماه مبارک رمضان است.

 به گونه ای که کودکان و خانواده هایشان در فضاى جشن و شادی در میان آوازها زندگی کنند، آوازهایی که خاطرات دیروز را زنده می کند و میراث و سنت های آن را تجدید می کند.

 این جشن در سال های اخیر شکل های متفاوتی به خود گرفته است وتبدیل به سفر با ماشین از خانه به خانه شده است و گرگیعان این روزها مملو از شکلات های لوکس و پول نقد است.

گرگیعان یا قرقیعان مراسمی سنتی است که همه ساله در نیمه ماه مبارک رمضان در کشورهای حوزه خلیج فارس توسط کودکان این منطقه اجرا می‌شود. این مراسم در بین کشور‌های مختلف نام‌های متفاوتی دارد ولی هویت و شیوه اجرای همه آن‌ها به هم نزدیک است.

الوطن سوریه:  سرمایه گذاری های ایران، روسیه و امارات در سوریه 

مدین دیاب مدیر کل سازمان سرمایه‌گذاری سوریه گفت: شرکت‌های ایرانی اخیرا مذاکراتی را برای سرمایه‌گذاری در سوریه به خصوص در بخش‌های صنایع، بازیافت زباله و انرژی‌های تجدیدپذیر انجام داده‌اند.

او گفت که قانون جدید سرمایه‌گذاری در سوریه دربردارنده تسهیلات و مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران ایرانی است.

این مقام سوریه‌ای همچنین خبر داد که شرکت‌های روسی نیز در حال بررسی سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در سوریه هستند.

او گفت که امارات نیز پیشنهاد اجرای پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر با همکاری بازرگانان سوریه‌ای را داده که این موضوع در حال امکان‌سنجی است.

دیاب همچنین خبر داد که از زمان ابلاغ قانون جدید سرمایه‌گذاری در سال گذشته تا کنون 23 پروژه سرمایه‌گذاری خارجی با هزینه 1.2 هزار میلیارد لیر سوریه اجرا شده که 1846 فرصت شغلی ایجاد کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها