|

اتحادیه اوراپا فرزندان پوتین را تحریم کرد

به دنبال سفر هیأت ارشد اتحادیه اروپا به کی‌یف و دیدار با مقام‌های اوکراین، منابع رسانه‌ای از تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه روسیه خبر دادند.

اتحادیه اوراپا فرزندان پوتین را تحریم کرد

به دنبال اقدام آمریکا و انگلیس، اتحادیه اروپا هم فرزندان رئیس‌جمهور روسیه را تحریم‌ می‌کند.

به دنبال سفر هیأت ارشد اتحادیه اروپا به کی‌یف و دیدار با مقام‌های اوکراین، منابع رسانه‌ای از تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه روسیه خبر دادند.

به گزارش فارس، ورسلا فن در لین  رئیس کمیسیون اروپا و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه (دیروز) به منظور تاکید بر حمایت از اوکراین در جنگ اخیر با روسیه، به کی‌یف رفتند و با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان این کشور دیدار کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به دنبال سفر این هیات ارشد اتحادیه اروپا به کی‌یف، از تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا علیه روسیه خبر داد.

دو مقام اتحادیه اروپا که خواستند نامشان فاش نشود، به این رسانه خبر دادند، اتحادیه اروپا در فهرست تحریمی تازه خود نام دختران ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

طبق این گزارش، نام «ماریا ورونتسووا» و «کاترینا تیخونووا» (دختران پوتین) در فهرست به روز رسانی شده اتحادیه اروپا درج شده و آنها مشمول افرادی که دارایی‌های آنها مسدود و سفرشان منع شده است، قرار گرفته‌اند.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، اتحادیه اروپا نام افراد حقیقی و حقوقی دیگری از روسیه را هم به لیست تحریم‌ها اضافه کرده اما اسامی آنها هنوز به صورت رسمی منتشر نشده است.

رسانه‌ای شدن تدارک اتحادیه اروپا برای تحریم فرزندان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در شرایطی انجام شده که هفته گذشته ابتدا آمریکا و سپس انگلیس از تحریم دختران پوتین خبر دادند.

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، به دنبال انتشار گزارش‌ها درباره کشته شدن غیرنظامیان در «بوچا» و برخی دیگر از مناطق اوکراین و اتهام‌زنی‌ها علیه روسیه، اتحادیه اروپا تصمیم به اعمال پنجمین بسته تحریمی خود علیه مسکو گرفته است.

انتشار خبر درباره تحریم فرزندان رئیس‌جمهور روسیه در شرایطی صورت گرفته که روز گذشته فن در لین و جوزپ بورل بعد از دیدار با زلنسکی در کی‌یف، در یک نشست خبری بر ادامه حمایت‌ اتحادیه اروپا از اوکراین تاکید کردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها