|

امیرعبداللهیان: به مراحل پایانی مذاکرات وین خیلی نزدیکیم

وزیر امور خارجه کشور گفت: اکنون به مراحل پایانی مذاکرات وین خیلی نزدیک شده‌ایم.

امیرعبداللهیان: به مراحل پایانی مذاکرات وین خیلی نزدیکیم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در حاشیه جشن دیپلماتیک نوروز در جمع خبرنگاران درباره سفرش به مسکو گفت:در گفت‌وگوها در روسیه علاوه بر بحث اوکراین، مذاکرات وین مورد بحث و بررسی قرار گرفت. با توجه به این‌که در بخشی از افکار عمومی در ایران برداشت شده بود که طرف روس به نوعی هرگونه توافق احتمالی ما در مذاکرات وین را در موضوع تحولات اوکراین به گروگان گرفته، روشن شدن این مسئله برای ما اهمیت داشت. در جریان مذاکرات روسیه اطمینان داد که هیچ ارتباطی برای این دو موضوع قائل نیست و هر زمانی ایران مطالباتش محقق شود و به نقطه توافق برسیم، آقای لاوروف گفت اگر امروز به ما اطلاع دهید فردا آماده هستیم برای تایید توافق در چارچوب کمیسیون مشترکی که ذیل برجام مورد توافق قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت ایران چند روز پیش بدهی که دولت انگلیس به ایران داشته را دریافت کرده است.

حسین امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد آزادی دو فرد آزاده شده «نازنین زاغری و انوشه آشوری » هم تاکید کرد: آزادی این دو فرد با نگاه انسانی انجام شده است .
وی ادامه داد: ارتباط دادن دریافت طلب ایران از انگلیس و آزاد شدن این افراد نادرست است.

وی در همین ارتباط تاکید کرد: به صراحت اعلام می کنم که هیچ ارتباطی بین آزادی این مبلغ و آزادی افرادی که به جرم جاسوسی و اتهامات امنیتی در ایران بازداشت و محاکمه شدند و جرائم و مسائل مرتبط با آنها در قوه قضاییه بررسی شده و در مورد آنها تصمیم گیری شده، وجود ندارد.
وی تصریح کرد: ما چند روز پیش مبلغ را دریافت کرده بودیم.

امیر عبداللهیان همچنین در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد: اکنون به مراحل پایانی مذاکرات وین خیلی نزدیک شده‌ایم.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها