|

مسیر بایدن و ترامپ تا نامزدی رسمی انتخابات

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، هفته گذشته به حدنصاب تعداد نمایندگان لازم حزبشان رسیدند و کشور را برای دور دوم انتخابات بین این دو نامزد آماده کردند.

مسیر بایدن و ترامپ  تا نامزدی رسمی انتخابات

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، هفته گذشته به حدنصاب تعداد نمایندگان لازم حزبشان رسیدند و کشور را برای دور دوم انتخابات بین این دو نامزد آماده کردند. اما این دو رقیب تا زمان برگزاری مجمع‌های حزبی در تابستان سال جاری نامزد رسمی حزب دموکرات یا جمهوری‌خواه نخواهند بود. ماه‌هاست که رأی‌دهندگان رقابت مجدد بین بایدن و ترامپ را پیش‌بینی می‌کنند‌- اتفاقی که از دهه ۱۹۵۰ به این‌سو مشاهده نشده است. این واقعیت تقریبا قطعی به نظر می‌رسید که هر دو نامزد به شکست رقبا در انتخابات مقدماتی و انجمن‌های حزبی ادامه می‌دهند. این موضوع هفته قبل تقریبا قطعی شد، وقتی بایدن در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در جورجیا پیروز شد و حدنصاب ۱,۹۶۸ نماینده متعهد مورد نیاز کمیته ملی دموکرات (DNC) را کسب کرد. او سپس در واشنگتن و می‌سی‌سی‌پی نیز به پیروزی‌ رسید. به همین نحو، ترامپ نیز پس از برنده‌شدن در انتخابات مقدماتی در جورجیا، می‌سی‌سی‌پی و واشنگتن، و همین‌طور در انجمن حزبی هاوایی، حدنصاب ۱,۲۱۵ نماینده مورد نیاز کمیته ملی جمهوری‌خواهان (RNC) را به دست آورد. در حالی که فعالیت کارزار انتخاباتی هر دو نامزد به نحوی است که گویی نامزد رسمی حزب‌اند، این موضوع از لحاظ فنی تا زمان برگزاری مجمع‌های حزبی رسمی نمی‌شود.

کمیته ملی دموکرات مجمعش را از ۱۹ تا ۲۲ آگوست در شیکاگو برگزار خواهد کرد و مجمع کمیته ملی جمهوری‌خواهان از ۱۵ تا ۱۸ جولای در میلواکی برگزار خواهد شد. به‌طور سنتی، نامزدهایی که در انتخابات مقدماتی بیشترین تعداد نمایندگان ایالتی را به دست می‌آورند راهی مجمع ملی می‌‌شوند، که آنجا رأی می‌دهند تا گزینه انتخابی حزب را تأیید کنند. اگر هیچ نامزدی اکثریت نمایندگان را کسب نکند، آن‌وقت است که نمایندگان مجمع نامزد را تعیین می‌کنند. به هر تقدیر، بایدن و ترامپ در حال حاضر نامزد حزبشان محسوب می‌شوند و هر دو در کارزار انتخاباتی‌شان استفاده از حمایت کمیته ملی دموکرات یا کمیته ملی جمهوری‌خواهان را آغاز کرده‌اند. بایدن برای جمع‌آوری پول از شاخه مالی کمیته ملی دموکرات استفاده کرده است. در همین حال، ترامپ کارکنان کمیته ملی جمهوری‌خواهان را بررسی کرده و تغییر اساسی داده است‌؛ مایکل واتلی، رئیس سابق حزب جمهوری‌خواه در کارولینای شمالی را انتخاب کرده است تا همراه لارا ترامپ، عروسش، جای رانا مک‌دنیل، رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان را بگیرند. علاوه بر این، کمیته ملی جمهوری‌خواهان در هفته جاری با اخراج گسترده کارکنان مواجه بوده است و بسیاری از کارکنان کارزار انتخاباتی ترامپ یا متحدانش در سمت‌های مدیریتی کمیته ملی جمهوری‌خواهان قرار گرفته‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها