|

ارسلان کامکار:

شرایط موسیقی در کشور خوب نیست

ارسلان کامکار، آهنگ‌ساز ایرانی معتقد است فضای حاکم بر موسیقی ایران مطلوب نیست. او در این رابطه به «شرق» گفت: «مدت‌هاست نمی‌دانم به پرسش شاگردانم مبنی بر اینکه به هنرستان موسیقی بروند یا خیر؟ چه پاسخی بدهم.

 شرایط موسیقی در کشور خوب نیست

ارسلان کامکار، آهنگ‌ساز ایرانی معتقد است فضای حاکم بر موسیقی ایران مطلوب نیست. او در این رابطه به «شرق» گفت: «مدت‌هاست نمی‌دانم به پرسش شاگردانم مبنی بر اینکه به هنرستان موسیقی بروند یا خیر؟ چه پاسخی بدهم. حتی توصیه من به برخی برای رفتن به رشته موسیقی در دانشگاه این است که تا جای ممکن سعی کنند رشته‌های دیگری را انتخاب کنند و در کنارش موسیقی کار کنند. فکر می‌کنم وقتی من چنین جملاتی درباره موسیقی به کار ببرم، مشخص است که در چه شرایط بدی به لحاظ جایگاه موسیقی در کشور به سر می‌بریم».

او ادامه داد: «عملا نمی‌توانم افق روشنی برای موسیقی در کشورم متصور باشم و این اصلا خوب نیست».

کامکار درباره کم‌کاری خودش در سال‌های اخیر نیز گفت: «شاید بخشی از آن به دلیل شرایط سنی‌ام باشد. هر‌کدام از ما به‌صورت تکی کار می‌کنیم، اما خیلی کم پیش می‌آید که جمع شویم و تمرین کنیم. البته شرایط حال حاضر نیز بی‌‌تأثیر نیست. اگر فضای خوبی به لحاظ موسیقی در کشور حاکم بود شاید ما هم تشویق می‌شدیم».

او که دبیر هنری اولین جشنواره ملی عودنوازی قشم است، در‌‌این‌باره گفت: «مسئولیت این جشنواره را پذیرفتم تا انگیزه‌ای برای دوستانی که در این رشته موسیقی کار می‌کنند، ایجاد کنم. عمدتا مسئولیتی از این دست نمی‌پذیرم، اما فکر کردم شاید حضورم جنبه حمایتی از این کار مثبت فرهنگی باشد. ما استعدادهای خوبی در کشور داریم که نیاز به معرفی دارند».

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها