|

در مجمع عمومی فوق‌العاده اول اسفند ماه و با موافقت سهامداران؛

سرمایه هلدینگ پتروپالایش اصفهان به ۳۷۱ هزار میلیارد ریال افزایش یافت

در مجمع عمومی فوق‌العاده افزایش سرمایه پالایشگاه اصفهان که اول اسفندماه در سالن همایش‌های شهرک محمد منتظری برگزار شد سهامداران با افزایش سرمایه ۳۷۱ هزار میلیارد ریالی هلدینگ پتروپالایش اصفهان موافقت کردنند.

سرمایه هلدینگ پتروپالایش اصفهان به ۳۷۱ هزار میلیارد ریال افزایش یافت

در مجمع عمومی فوق‌العاده افزایش سرمایه پالایشگاه اصفهان که اول اسفندماه در سالن همایش‌های شهرک محمد منتظری برگزار شد سهامداران با افزایش سرمایه ۳۷۱ هزار میلیارد ریالی هلدینگ پتروپالایش اصفهان موافقت کردنند.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ پتروپالایش اصفهان، در مجمع عمومی فوق‌العاده پالایشگاه اصفهان که اول اسفندماه در سالن همایش‌های شهرک محمد منتظری با حضور ۷۷درصدی سهامداران خرد و عمده به صورت آنلاین و برخط برگزار شد سهامداران با افزایش سرمایه ۳۷۱ هزار میلیارد ریالی این شرکت موافقت کردنند.

در این آیین مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ضمن ارائه گزارشی کامل از فعالیت‌های انجام‌شده در پتروپالایش اصفهان از دو سال قبل تاکنون و همچنین میزان پیشرفت طرح‌های هدف‌گذاری‌شده و قدردانی از همراهی خوب هیئت مدیره و کارکنان شرکت در اجرای طرح‌ها گفت: همه این موفقیت‌ها نتیجه زحمات کار بازنشستگان و زیرساخت‌هایی است که از قبل در این شرکت فراهم شده است.

دکتر محسن قدیری، با اشاره به تعریف ۱۲ هدف مهم برای این شرکت که همگی در راستای توسعه پایدار، حفظ محیط زیست و رشد اقتصادی است افزود: خوشبختانه با اقدامات خوب صورت‌گرفته و با تولید ۳۹۰ هزار بشکه تصفیه نفت خام در روز در ۹ماهه امسال به ۳۱.۸ همت رشد رسیدیم که این سود تا پایان امسال به ۴۰ همت خواهد رسید.

وی افزود: با اقدامات جهادی انجام‌شده ۱۲۷ طرح در پالایشگاه اصفهان آماده بهره‌برداری است که چشم‌انداز محصولات استراتژیک با برنامه‌ریزی انجام‌شده در افق ۱۴۰۵ تولید ۳۲.۸ میلیون لیتر بنزین یورو۵ در روز و افزایش تولید گازوئیل یورو۵ است.

وی با اشاره به اینکه تولید کلیه محصولات در پالایشگاه اصفهان مطابق با استانداردEP آمریکاست افزود: در برنامه امسال تصفیه ۲۵ هزار لیتر میعانات گازی به صورت روزانه هدف‌گذاری شده است.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، در ادامه از خرید پالایشگاه دست دوم ۱۲۰ هزار بشکه‌ای خبر داد و گفت: مجوزهای لازم برای حمل این پالایشگاه اخذ شده است که با هزینه انتقال وخرید آن ۲۵ میلیون یورو برای پالایشگاه اصفهان هزینه در بر داشته است که در پالایشگاه اصفهان یا هرمزگان نصب خواهد شد.

دکتر قدیری، درباره فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: توسعه حمل‌ونقل ریلی،دریایی جاده‌ای در دستور کار این شرکت است که با اتمام خط راه آهن درپترو پالایش اصفهان تا ۱۰ میلیون تن در سال محصولات این شرکت با حمل‌ونقل ریلی انجام می‌شود.

وی ساخت ۹۵ درصد تجهیزات مورد نیاز در پتروپالایش اصفهان و همراهی ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان را از استراتژی‌های شرکت مشعل پویا عنوان کرد و گفت: ۸ هزار میلیارد تومان طرح در این شرکت هدف‌گذاری شده است.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ساخت نیروگاه هزار مگاواتی، کاشت بذر درخت بادام اسکوپاریا در ۱۱۵۰ هکتار را از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده د راین شرکت عنوان کرد و افزود: برای اولین بار در ایران ۴۰ تن گوگرد در طرح KHT جدسازی می‌شود و گوگرد به زیر ۱پی‌پی‌ام می‌رسد.

دکتر قدیری، با اشاره به اینکه برخی از زیرساخت‌ها در پالایشگاه رو به فراموشی رفته بود که با نظر هیئت‌مدیره‌ها همه این زیرساخت‌ها وارد مدار شد گفت: یکی از این طرح‌ها، RHU بود که از اردیبهشت ماه امسال کلنگ‌زنی شد که تا پایان سال ۱۴۰۳ راه‌اندازی خواهد شد و با اتمام آن ۳.۵ درصد پروکلس جداسازی می‌شود و به از ای هر بشکه ۷ درصد سود نصیب پالایشگاه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ هکتار زمین در هرمزگان خریداری شده که شعبه دوم پالایشگاه اصفهان در آن محل خواهد بود افزود: برای کمک به پتروشیمی و سودآوری این شرکت نیز مشاوران داخلی و خارجی طراحی ۱۰ محصول با ارزش را برای این شرکت انحام داده‌اند که ۳ همت سودآوری خواهد داشت.

مدیرعامل پالایشگاه اصفهان با اشاره به اینکه در سال قبل رتبه اول اصفهان در کاهش مصرف انرژی شدیم و تا سال ۲۰۵۰ به سمت صفر رساندن کربن کپشن حرکت خواهیم کرد افزود: ۳ هزار تله بخار در این شرکت اصلاح و نوسازی شد که ۱ سی‌سی بخار آب به اتمسفر نمی‌رود.

دکتر قدیری گفت: در راستای مدیریت مصرف آب ۳ مخزن استراتژیک آب تا پایان امسال آبگیری شد و مابقی تا مرداد ماه سال آینده آبگیری می‌شود. از افتخارات هیئت مدیره این است که امسال یک ریال اوراق و وام برای شرکت دریافت و فروخته نشد و هیچ کسری‌ای در نقدینگی نداشتیم.

در ادامه نیز ارجمند منشی مجمع و معاون مالی، بودجه و سرمایه‌گذاری پالایشگاه اصفهان با اشاره به اینکه با افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۲ برای پتروپالایش اصفهان ۱۷.۲ همت سود نصیب شرکت خواهد شد افزود: وضعیت مالی شرکت در ۶ماهه امسال رشد قابل توجهی داشته است.

سیدی، رئیس هیئت مدیره هلدینگ پتروپالایش اصفهان نیز درباره اقدامات انجام‌شده برای سودآوری پتروشیمی اصفهان گفت: در دوره‌های قبل پالایشگاه از این شرکت زمانی که به صورت خصوصی اداره می‌شد طلب ۳۰۰ میلیارد تومانی داشت که پرداخت نشده بود، البته اصل این بدهی پرداخت شد اما با خرید پتروشیمی توسط پالایشگاه اصفهان مشکلات مالی در مورد دریافت خسارت و مطالبات مطرح بود که باید این مورد توسط سهامداران حل شود تا گزارش حسابرسی پتروشیمی دچار مشکل نشود، اگر این مورد برطرف شود بحث افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی از محل زمین‌ها پیگیری می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها