|

راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور برگزار شد

حضور گسترده مردم در جشن 45‌سالگی انقلاب

رئیس‌جمهور: پیشنهاد ما اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل متحد است

امسال نیز مثل 44 سال گذشته، راهپیمایی پرشور سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ساعت 9:30 صبح روز ۲۲ بهمن هم‌زمان در تهران و سراسر کشور با حضور اقشار مختلف جامعه و مسئولان برگزار شد. امسال نیز طبق برنامه همه‌ساله رئیس‌جمهور سخنران اصلی مراسم 22 بهمن بود و سید‌ابراهیم رئیسی در تهران سخنرانی کرد. محمدباقر قالیباف هم که برای بزرگداشت این مراسم به مشهد رفته بود، به‌عنوان رئیس مجلس یازدهم سخنرانی کرد. علاوه بر رؤسای دو قوه، راهپیمایی‌کنندگان در کنار دیگر شخصیت‌های برجسته سیاسی، شاهد حضور حجت‌الاسلام غلامرضا محسنی‌اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا، در استان اصفهان بودند.

حضور گسترده مردم در جشن 45‌سالگی انقلاب

شرق: امسال نیز مثل 44 سال گذشته، راهپیمایی پرشور سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ساعت 9:30 صبح روز ۲۲ بهمن هم‌زمان در تهران و سراسر کشور با حضور اقشار مختلف جامعه و مسئولان برگزار شد. امسال نیز طبق برنامه همه‌ساله رئیس‌جمهور سخنران اصلی مراسم 22 بهمن بود و سید‌ابراهیم رئیسی در تهران سخنرانی کرد. محمدباقر قالیباف هم که برای بزرگداشت این مراسم به مشهد رفته بود، به‌عنوان رئیس مجلس یازدهم سخنرانی کرد. علاوه بر رؤسای دو قوه، راهپیمایی‌کنندگان در کنار دیگر شخصیت‌های برجسته سیاسی، شاهد حضور حجت‌الاسلام غلامرضا محسنی‌اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا، در استان اصفهان بودند. گفتنی است که در کنار حضور اقشار مختلف مردمی، شخصیت‌هایی مانند محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا، علیرضا فخاری استاندار تهران، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور، سمیه رفیعی نماینده مردم تهران، علی‌اکبر صالحی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی، جواد اوجی وزیر نفت، علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، حسین شریعتمداری مدیر‌مسئول روزنامه کیهان و نماینده ولی‌فقیه در مؤسسه کیهان، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه، حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌محمود علوی وزیر سابق اطلاعات، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، سردار محمد رویانیان رئیس اسبق راهنمایی و رانندگی، علی القاصی‌مهر رئیس دادگستری تهران، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، زهره الهیان نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، پرویز فتاح رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه، میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی، امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری، سعید محمد دبیر سابق مناطق آزاد، بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدحسن خمینی یادگار امام (ره)، غلامعلی حداد‌عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجتبی توانگر نماینده تهران در مجلس، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه و... در مراسم راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند. رئیس ستاد مرکزی دهه فجر اعلام کرد که مراسم دهه فجر در بیش از ۷۰ کشور از ۱۴۰ نقطه دنیا برگزار می‌شود و بیش از دو‌هزار‌و ۵۰۰ غرفه در مسیر راهپیمایی تهران در نظر گرفته شده است. او همچنین اظهار کرد که هفت‌هزار‌و ۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش دادند.

‌ رئیسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن: حضور پرشور مردم برای مسئولان، مسئولیت‌آور است

ابراهیم رئیسی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی امسال با بیان اینکه این مسئله مردم را بیش‌از‌پیش برای پیگیری تحقق آرمان‌ها و خواسته‌های‌شان تشویق می‌کند، گفت: این حضور پرشور مردم بزرگ‌ترین مسئولیت را برای مسئولان ایجاد می‌کند که بدانند مردم پای کار هستند و مسئولان هم باید بیش‌از‌پیش پای کار باشند.

رئیس دولت سیزدهم همچنین در سخنرانی خود در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن به مناسبت چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز در ۴۵‌سالگی انقلاب اسلامی اعلام می‌کنیم که ایران بر سیاست نه شرقی و نه غربی استوار بوده است و خود دارای قدرت و اقتدار است. رئیسی ادامه داد: مردم ایران عزت را به جای ذلت و استقلال را به جای وابستگی همه‌جانبه کشور به بیگانگان انتخاب کردند. پیام ملت ایران پیام استقلال بود. او با اشاره به اینکه «امروز در ۴۵‌سالگی انقلاب اسلامی اعلام می‌کنیم ایران بر سیاست نه شرقی و نه غربی استوار بوده است» ادامه داد: ایران از شرق و غرب و هیچ کشور قدرتمندی دستور نمی‌گیرد. ایران خود دارای قدرت و اقتدار است. رئیس قوه مجریه در ادامه تأکید کرد: اقتدار نظامی و بنیه دفاعی کشور برای همه دشمنان که تجاوز به این آب و خاک را در سر می‌پرورانند، بازدارندگی دارد. امروز می‌بینید که ادبیات تهدید کاملا به حاشیه رفته و دیگر کسی از این حرف‌ها که گزینه نظامی روی میز است، نمی‌زند و کسی در فکر و زبانش در فکر تجاوز نیست و این به خاطر بنیه دفاعی، نیروهای توانمند و این حضور میلیونی مردم در سراسر کشور است. او اضافه کرد: در ۱۴۰۰ شهر و بخش و ۳۵ هزار روستا مردم به خیابان می‌آیند و دفاع از نظام مقدس اسلامی را فریاد می‌زنند که این باعث می‌شود که در عالم کسی جرئت تجاوز به این آب و خاک را نداشته باشد. رئیسی با تأکید بر اینکه «جمهوری اسلامی پرچم‌دار مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق انسان است»، عنوان کرد: امروز کافی است آنچه را که در فلسطین و غزه مقتدر می‌گذرد، نگاه کنید تا غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی را بشناسید و در این تابلوی جنایت علیه بشریت، جنایات بزرگ جنگی و کودک‌کشی را ببینید. مردم فلسطین محاصره شده‌اند و آب، دارو و نیازهای اولیه به روی این مردم بسته شده است. این اگر جنایت علیه بشریت نیست، پس اسمش چیست؟ امروز مدافع این جنایت‌های رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی کشورهای غربی هستند. اگر به خدا، وجدان و تاریخ اعتقاد دارید، چگونه در برابر خدا، وجدان و تاریخ نسبت به این جنایت‌های هولناک پاسخ خواهید داد. رئیس دولت سیزدهم همچنین اظهار کرد که پیشنهاد ما اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل متحد است. او ادامه داد: امروز دولت‌ها بدانند طبق آنچه رهبری هم فرمودند، راه از بین رفتن رژیم صهیونیستی و بازدارندگی این رژیم از جنایت قطع همه روابط اقتصادی و مبادلات تجاری با رژیم صهیونیستی است. پیشنهاد ما اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل متحد است. رژیمی که ۴۰۰ قطع‌نامه، بیانیه و مصوبه سازمان‌های بین‌المللی را تاکنون نقض کرده است، چگونه می‌تواند پایبند به میثاق‌ها و مصوبات سازمان ملل باشد. ما معتقدیم یکی از گام‌های مهمی که باید برداشته شود، اخراج این رژیم از سازمان ملل متحد است.

‌قالیباف در مراسم 22 بهمن مشهد: ما نباید فلســفه انقلاب اسـلامی را گم کنیم

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، نیز در مراسم پایانی روز ۲۲ بهمن مشهد در حرم مطهر رضوی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نه احساس ملت‌بودن را داشتیم و نه احساسی در تعیین سرنوشت خود و این برکتی بود که انقلاب، امام و شهدا برای ما به ارمغان آوردند. او افزود: ایجاد و احیای هویت ملی با انگیزه ملی و با رهبری و درایت امام خمینی رحمت الله علیه ایجاد شد؛ امامی که مردم ایران را باور کرد و به خودباوری رساند. قالیباف گفت: نظام جهانی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نظامی دو‌قطبی به رهبری آمریکا و شوروی بود و همه عرصه‌های سیاسی نظامی و اقتصادی در سیطره این دو ابرقدرت بود و هیچ رابطه اقتصادی و سیاسی در این کره خاکی اتفاق نمی‌افتاد؛ مگر به حمایت این دو ابرقدرت. در‌این‌بین انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و تکیه بر قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام شکل گرفت و به پیروزی رسید و در برابر تهاجم شرق و غرب ایستاد و امروز به قدرتی بزرگ در دنیا تبدیل شده است. رئیس مجلس گفت: این هنر امام بود که بر‌اساس اعتقاد عمیق به اسلام و مردم، نظم و نظام جدیدی را شکل داد. قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نکته مهم و اصلی در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب این است که حکومت بدون آرمان‌های انقلابی اصالت ندارد و ما نباید فلسفه انقلاب اسلامی را گم کنیم؛ وگرنه مسئولیت خود را انجام نداده‌ایم. رئیس مجلس تأکید کرد: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی، انقلابی‌ماندن و انقلابی‌بودن است.

‌اژه‌ای در مراسم 22 بهمن اصفهان: به دنبال انقلاب اسلامی ایران بسیاری از بیداری‌ها رخ داد

رئیس قوه قضائیه در جریان راهپیمایی ضمن حضور در صفوف و طی مسیر در کنار راهپیمایان و شهروندان اصفهانی، با تعدادی از آنها به صورت مستقیم و بلاواسطه به گفت‌وگو پرداخت و سخنان و مسائل آنان را شنید. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، در راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان گفت: امام خمینی (ره) با اتکا به خداوند متعال و اعتماد به مردم و تکیه بر آموزه‌های دینی و برپایی قیامی که نشئت‌گرفته از قیام امام حسین (ع) بود، نهضت انقلاب را آغاز کرد و آن را به نتیجه رساند. به طور کلی «تکیه بر اسلام ناب محمدی»، «رهبری فردی که به خداوند متعال، نبوت، معاد، امامت و ولایت ایمان کامل داشت و به آموزه‌های قرآنی عمل می‌کرد» و «حضور مردمی متدین، اسلام‌دوست و معتقد به ولایت در صحنه» ازجمله عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ بود. رئیس قوه قضائیه گفت: در ۱۲ بهمن سال ۵۷ و زمانی که هنوز نظام شاهنشاهی مستقر بود، شاهد بودیم که امام خمینی با اتکا به خداوند متعال و اعتماد و اطمینان به مردم، بیان کردند که من به پشتیبانی از ملت، دولت تعیین می‌کنم». انقلاب‌های زیادی در دنیا اتفاق افتاده؛ اما همان‌گونه که شاهد بوده‌ایم، بسیاری از این انقلاب‌ها یا تحریف و مصادره شدند یا از بین رفتند؛ اما انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی (ره) دستخوش این اتفاقات نشد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی تدوین و دولت و مجلس تشکیل شدند و مردم نیز به پاکسازی ته‌مانده‌ها و بازمانده‌های اجانب یا دست‌نشاندگان آنها پرداختند.

گفتنی است پس از برگزاری مراسم 22 بهمن و سخنرانی رئیس‌جمهور در تهران، قطع‌نامه راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ صادر شد. در بخشی از متن این قطع‌نامه آمده است: «... اینک در طلیعه چهل‌و‌ششمین بهار عزت و آزادی که انقلاب اسلامی با اقتدار ذاتی خود، روح تازه‌ای در کالبد امت اسلامی دمیده و با بسط گفتمان مقاومت و ظلم‌ستیزی و عرصه‌های تقابل راهبردی با نظام سلطه و استکبار به فراسوی جغرافیای ایران اسلامی، فصل نوینی را فراروی جامعه بشری قرار داده و نوید‌بخش ظهور «هندسه قدرت و نظم نوین جهانی» شده است، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن یوم‌الله ۲۲ بهمن ماه که در تقارن با تحولات سرنوشت‌ساز منطقه‌ای و پیروزی و مقاومت سلحشورانه و تاریخ‌ساز مردم مظلوم غزه و مجاهدان مؤمن و شجاع فلسطینی برابر جنایات رژیم کودک‌کش و حیوان‌صفت صهیونیستی، اهمیت مضاعف و معناداری یافته است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی «الله اکبر» و «خامنه‌ای رهبر» به جهانیان اعلام می‌داریم». در بخش دیگر این قطع‌نامه 9‌بندی آمده است: «... ملت ایران از جامعه بین‌المللی می‌خواهد ضمن لغو عضویت رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی، نمایندگان و سفیران این رژیم دیوسیرت را به جرم نسل‌کشی، جنایات وحشیانه و پاکسازی قومی از سازمان ملل و سراسر جهان اخراج کند و از وزارت‌ خارجه مصرانه خواستار اهتمام جدی و پیگیری برای تحقق این مطالبه بحق و قانونی هستیم...».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها