|

در ششمین جلسه محاکمه اعضای سازمان مجاهدین خلق مطرح شد

زنان شکنجه‌گر

ششمین جلسه دادگاه سازمان مجاهدین خلق دیروز در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد که به قرائت کیفرخواست متهمان ۴۳ تا ۷۰ اختصاص داشت. با شروع دادگاه و علنی اعلام‌شدن آن توسط قاضی دهقانی، نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست ۷۰۰ صفحه‌ای پرداخت که بخشی از مهم‌ترین اتهامات و متهمان شامل موارد زیر است:

زنان شکنجه‌گر

ششمین جلسه دادگاه سازمان مجاهدین خلق دیروز در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد که به قرائت کیفرخواست متهمان ۴۳ تا ۷۰ اختصاص داشت. با شروع دادگاه و علنی اعلام‌شدن آن توسط قاضی دهقانی، نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست ۷۰۰ صفحه‌ای پرداخت که بخشی از مهم‌ترین اتهامات و متهمان شامل موارد زیر است:

سرپل  المانی   مجاهدین   خلق   محاکمه   شد

معصومه بلورچی متهم ردیف چهل‌وسهم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق است. نام‌برده پس از پیروزی انقلاب اسلامی به هواداری از سازمان مجاهدین خلق پرداخته و در راستای اهداف این گروهک، اقدامات زیادی را در حوزه نشریه نفاق، شرکت در نشست‌ها، فعالیت‌های مجرمانه خیابانی و... به انجام می‌رساند. خاطرنشان می‌شود معصومه بلورچی در حال حاضر به عنوان نماینده شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت در آلمان فعالیت دارد. ضمنا نام‌برده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۴۲۸/۶-۲۰۰۲ است. 

ادمین شبکه‌های اجتماعی سازمان مجاهدین خلق محاکمه شد. یاسر جهان‌‌نژادی متهم ردیف چهل‌وچهارم پرونده است. وی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، با سازمان مجاهدین خلق آشنا و جذب گروهک شده و پس از انقلاب، با فعالیت در تشکیلات نفاق، نهایتا در سال ۱۳۶۴ به همراه همسرش از کشور خارج و به مقر سازمان مجاهدین خلق در عراق ملحق می‌شود. از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از: مسئول تشکیلات نفاق در استان لرستان در دهه ۶۰ / هادی تیم‌های ترور سازمان مجاهدین خلق / شرکت در عملیات‌های تروریستی- نظامی فروغ جاویدان، چلچراغ، آفتاب و مروارید / معاون مسئول تیم ۲۰۰ شاخه نظامی گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق/ و معاون هیئت اجرائی تشکیلات.

خاطرنشان می‌شود وی در حال حاضر مستقر در کشور آلبانی بوده و هدایت مرتبطین گروهک در شبکه‌های اجتماعی را برعهده دارد. 

مسئول طراحی عملیات‌های تروریستی سازمان مجاهدین خلق چه کسی است؟/ سوژه زن خیابانی تروریست‌ها محاکمه شد

فائزه خیاط حصاری محمدی متهم ردیف چهل‌وپنجم این پرونده است. نام‌برده در سال ۱۳۵۸ به سازمان مجاهدین خلق پیوسته و مدتی بعد نیز از کشور متواری و به آلمان رفته و سپس به پادگان اشرف در عراق ملحق می‌شود. خاطرنشان می‌شود وی در حال حاضر، عضو فعال شورای مرکزی این گروهک تروریستی است. از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از:

عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت از سال ۱۳۷۲، از مسئولان شاخه نظامی گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق، مسئول دوره‌های آموزش، طراحی و سازماندهی تیم‌های عملیاتی، معاون ستاد داخله تشکیلات در عراق و مسئول اعزام و هدایت تیم‌های تروریستی به داخل کشور و همچنین سوژه‌زنی در سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹. ضمنا نام‌برده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز شماره A-۴۳۷/۶-۲۰۰۲ است.

چه کسی جلسات غسل سازمان مجاهدین خلق را  اداره می‌کرد؟

صالح رجوی متهم ردیف ۴۶ در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق است. نام‌برده که در سال ۱۳۵۱ به فرانسه رفته بود، پس از متواری‌شدن مسعود رجوی از کشور، در حومه پاریس، یک باب منزل خریداری کرده و برادرش را در آن خانه مستقر می‌کند. در ادامه وی علاوه بر حضور در ملاقات‌های مسعود رجوی به‌عنوان مترجم، با تأسیس شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت، مسئول کمیسیون به اصطلاح بهداشت شده و به منظور شرکت در جلسات شورا، به پادگان اشرف تردد می‌کند. همچنین نام‌برده از سال ۱۳۷۰، در راستای رفع چالش‌های اعضای گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق، در برخی از کشور‌های اروپایی، فعالیت دارد.

آشنایی با   زندان‌بان   تروریست‌ها

محمد سادات خوانساری متهم ردیف ۴۷ دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق است. نام‌برده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی جذب سازمان مجاهدین خلق شده بود، ضمن فعالیت در بخش تبلیغات گروهک، در روز ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰، به‌عنوان مسئول تیم عملیاتی، اقدام به درگیری با نیرو‌های انقلاب می‌کند. در ادامه، وی که با توجه به اقداماتش، در ابتدای دهه ۶۰ بازداشت و به حبس محکوم شده بود، پس از اتمام محکومیت خود و آزادی از زندان، در سال ۱۳۶۳، از کشور متواری شده و به آلمان پناهنده می‌شود. متعاقبا نام‌برده در سال ۱۳۶۵ به عراق اعزام و به‌عنوان مسئول زندان گروهک منصوب شده و سپس در سال ۱۳۷۰، در بخش حفاظت تشکیلات تروریستی سازمان مجاهدین خلق، سازماندهی می‌شود. البته پس از مدتی، وی مجددا به اروپا اعزام شده و در بخش مالی- انتفاعی (در حوزه فعالیت‌های تجاری) به‌کارگیری می‌شود. گرچه نام‌برده برای شرکت در نشست‌های سالانه این گروهک تروریستی، همچنان ترددهایی به مقر اشرف داشته است. گفتنی است وی پس از دستگیری مریم رجوی در ۱۷ ژوئن ۲۰۰۳ میلادی، با نام مستعار «آلفرد روبرت کلر»، در فوریه سال ۲۰۰۸، به اتهام شرکت در یک سازمان جنایی (سازمان مجاهدین خلق)، تأمین مالی تروریسم، پول‌شویی، کلاهبرداری و جعل مدارک، از سوی پلیس قضائی فرانسه، تحت پیگرد قرار گرفته و بر همین اساس در ژانویه سال ۲۰۰۹ میلادی، بنا به درخواست کشور سوئیس، در بلژیک بازداشت می‌شود که پس از آزادی از زندان، در حال حاضر در اروپا مستقر بوده و کماکان به فعالیت‌های مجرمانه خود اشتغال دارد.

در جریان دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق خواهر یکی از اعضای گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق که در عملیات مرصاد توسط خود سازمان مجاهدین خلق کشته شده بود از اعضای این گروهک شکایت کرد.

خواهر فرد کشته‌شده مدعی است که برادرش در طول عملیات مرصاد قصد تسلیم‌شدن داشته و سازمان مجاهدین خلق او را کشته‌اند! یکی از وکلای سازمان مجاهدین خلق با اعتراض به این سخنان اعلام کرد که خواهر فرد کشته‌شده نمی‌تواند به عنوان شاکی (قیم) اعلام جرم کند.قاضی دادگاه از مستشار خواست تا شکایت این شخص در پرونده ثبت شود.

پرنیان سرآمد متهم ردیف چهل‌وهشتم پرونده است. نام‌برده در سال ۱۳۵۸ از کشور متواری و ساکن فرانسه شده و پس از اعزام به عراق، در تجاوزات مرزی سازمان مجاهدین خلق به خاک ایران در زمان جنگ تحمیلی شرکت می‌کند.

او مسئول دسته پشتیبانی- مهندسی مرکز ۱۰ گروهک در عراق بوده است. عضویت در شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق و پیگیری مأموریت‌های تشکیلاتی با تردد مستمر فی‌مابین عراق و اروپا که در این رابطه نیز یکی از تیم‌های تروریستی که از عراق به داخل کشور و تهران اعزام شده بود، با هماهنگی پرنیان سرآمد، مقرر بوده از امکان منزل پدری نام‌برده در تهران، استفاده کند که تیم تروریستی مذکور دستگیر می‌شود.

خاطرنشان می‌شود وی در حال حاضر عضو کادر مرکزی تشکیلات تروریستی سازمان مجاهدین خلق است. ضمنا نام‌برده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-478/6-2002 است.

حکیمه سعادت‌نژاد متهم ردیف چهل‌ونهم

نام‌برده در سال ۱۳۵۸، با گروهک سازمان مجاهدین خلق آشنا و از همان زمان، در کار‌های عمرانی سازماندهی‌ شده و با شروع فاز نظامی تشکیلات، به دلیل فعالیت‌های مجرمانه‌اش، دستگیر و به دو سال حبس محکوم می‌شود.‌‌ لازم به یادآوری است که مشارالیها در زندان، علی‌رغم توبه و اظهار ندامت ظاهری، همچنان به گروهک وفادار بوده و در تشکیلات زندان دارای مسئولیت بوده است. از همین رو، نام‌برده پس از آزادی از زندان در سال ۱۳۶۳، به مقر سازمان مجاهدین خلق در کردستان عراق ملحق می‌شود.‌ گفتنی است وی از کادر‌های اصلی سازمان مجاهدین خلق محسوب شده و در تمامی عملیات‌های نظامی نفاق در جدار مرزی کشور، شرکت داشته و در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان نیز مسئول تیم تروریستی بوده است.

دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از:

عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت در سال ۱۳۷۲ / مسئول حفاظت مقر اشرف و مسئول آموزش شاخه نظامی سازمان مجاهدین خلق و همچنین شکنجه‌گر افراد متقاضی جدایی از گروهک. خاطرنشان می‌شود وی در حال حاضر به عنوان مسئول نظامی، در تشکیلات سازمان مجاهدین خلق ایفای نقش می‌کند. ضمنا نام‌برده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۴۴۲/۶-۲۰۰۲ است. 

با بازجو و شکنجه‌گر سازمان مجاهدین خلق آشنا شوید زنان، شکنجه‌گران اصلی تروریست‌ها

حمیده شاهرخی‌امیری متهم ردیف 50 در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق است. نام‌برده همواره از لایه‌های مسئولان تشکیلات بوده و به عنوان 

بازجو- شکنجه‌گر نیز فعالیت داشته است. مشارالیها در سال ۱۳۶۳، در پاریس با مسعود کلانی (گوینده سیمای نفاق) ازدواج کرده و به عنوان مسئول تیم تروریستی در عملیات فروغ جاویدان، شرکت می‌کند.

برخی دیگر از مسئولیت‌های وی عبارت است از:

معاون جانشین رهبر نفاق در شاخه نظامی گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق در مقر بدیع‌زادگان عراق/ مسئول بخش آموزش در سال ۱۳۸۱/ معاون طرح و برنامه عملیات‌های تروریستی سازمان مجاهدین خلق/ عضو شورای مرکزی گروهک / مسئول کمیسیون (سازماندهی) در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت  و عضو ارشد شاخه نظامی گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق.

خاطرنشان می‌شود وی در حال حاضر به عنوان مسئول آموزش در بخش تبلیغات، در آلبانی فعالیت دارد. ضمنا نام‌برده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۱۷۸/۱-۲۰۰۴ است. 

ثریا شهری متهم ردیف ۵۱ در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق است، نام‌برده پیش از انقلاب با گروه‌های مارکسیستی، ارتباط داشته و در سال ۱۳۵۸ جذب سازمان مجاهدین خلق می‌شود. وی در سال ۱۳۵۹، سرشاخه میلیشیا یا همان شاخه نظامی پاره‌وقت گروهک شده و مدتی نیز مسئولیت جذب دختران را بر عهده می‌گیرد. گفتنی است ثریا شهری مسلح به کلت کمری بوده و در اکثر تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌های گروهک، نقش فعالی داشته است. همچنین نام‌برده در برهه فاز نظامی تشکیلات در سال ۱۳۶۰، ضمن حضور در خانه‌های تیمی، به حل‌وفصل اختلافات شدید اعضا در مقر‌های عملیاتی سازمان مجاهدین خلق پرداخته و در سال ۱۳۶۱ به خارج از کشور متواری می‌شود. متعاقبا وی در سال ۱۳۶۴، عضو هیئت اجرائی گروهک نفاق شده و در سال ۱۳۶۵ نیز ابتدا به مقر‌های نظامی- تروریستی تشکیلات در منطقه مرزی منتقل می‌شود و سپس مسئولیت مقر اشرف را عهده‌دار می‌شود. در ادامه نام برده بین سال‌های ۱۳۶۶ و ۱۳۶۷، مسئول پشتیبانی شاخه نظامی گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق و حل‌وفصل مسائل تدارکاتی تیم‌های عملیاتی در جریان عملیات‌های تروریستی- نظامی آفتاب، چلچراغ و فروغ جاویدان می‌شود. شایان ذکر است نام‌برده از اعضای رده‌بالای گروهک بوده و در حال حاضر نیز در بخش اطلاعات نفاق در آلبانی، مشغول به کار است. ضمنا ثریا شهری تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۵۱۴/۶-۲۰۰۲ است. چه کسی افراد مسئله‌دار را در گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق شکنجه می‌کند؟

پروین صفایی متهم ردیف ۵۲ در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق است. وی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با گروهک سازمان مجاهدین خلق آشنا و جذب تشکیلات می‌شود. از همین رو، نام‌برده از سال ۱۳۵۸، در تمامی ملاقات‌ها، تظاهرات، نشست‌های تشکیلاتی و آموزشی، تبلیغات و فروش نشریه سازمان مجاهدین خلق شرکت کرده تا جایی که حتی از در اختیار گذاشتن منزل خود به عنوان محفل فعالیت‌های گروهک نیز دریغ نمی‌کند.

دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از:

مسئول یکی از مراکز نظامی مقر اشرف / مسئول تیم تروریستی در شاخه نظامی نفاق / عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت/ عضو شورای رهبری تشکیلات و از بازجو-شکنجه‌گران زنان مسئله‌دار از دیدگاه گروهک. خاطرنشان می‌شود وی در حال حاضر از مسئولان ارشد ستاد داخله سازمان مجاهدین خلق در آلبانی است. ضمنا نام‌برده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۴۴۳/۶-۲۰۰۲ است.

رونمایی از قاتل آیت‌الله قدوسی  در  دادگاه

محمود فخارزاده فرزند حسین متهم ردیف ۵۳ در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق است. نام‌برده در بهار سال ۱۳۵۹ در بخش انتشارات انجمن، به عنوان سرتیم فعالیت داشته و در تابستان ۱۳۵۹ و بعد از انقلاب فرهنگی، در یک اقدام طراحی‌شده از سوی سازمان مجاهدین خلق، با این عنوان که او بریده و خائن است، در دادستانی انقلاب، نفوذ داده شده و بعد از بمب‌گذاری در دادستانی، آیت‌الله قدوسی را به شهادت یا به تعبیر حقوقی به قتل رسانده و از کشور متواری می‌شود.

گفتنی است وی در سال ۱۳۶۴، به عنوان مسئول آموزش افراد تشکیلاتی در مقر نفاق در کرکوک، انتخاب می‌شود. معاون پایگاه و مسئول امنیت به اصطلاح توپخانه مراکز ۱۰ و ۱۲ سازمان مجاهدین خلق در سال ۱۳۷۰ و فعالیت در زندان‌های سازمان مجاهدین خلق به عنوان بازجو از دیگر فعالت‌های اوست.

خاطرنشان می‌شود وی هم‌اکنون از عناصر کادر مرکزی نفاق است.

ضمنا نام‌برده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۴۸۷/۶-۲۰۰۲ است.

شناسایی عامل نفوذی سازمان مجاهدین خلق در دفتر خدمات حقوقی ایران در پاریس

حمیدرضا اسحاقی متهم ردیف ۵۷ در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق است.

نام‌برده که برای ادامه تحصیل به فرانسه (پاریس) رفته بود، به‌واسطه اشتغال همسرش در دادگاه لاهه، از سال ۱۳۶۱ در پوشش کارمند، به عنوان نفوذی در دفتر خدمات حقوقی جمهوری اسلامی ایران (وابسته به ریاست‌جمهوری)، در پاریس مشغول به کار می‌شود. در ادامه و علی‌رغم رعایت اصول حفاظتی از سوی وی، به دلیل داشتن تحرکات مشکوک، پلیس فرانسه به او مظنون شده و در نهایت در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۶۶، به اشتغال نام‌برده در دفتر خدمات حقوقی جمهوری اسلامی ایران، خاتمه داده می‌شود.

شایان ذکر است وی به عنوان عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت، در بخش حقوقی با گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق همکاری داشته و به صورت مکرر به عنوان نماینده تشکیلات، در اجلاس کمیسیون به اصطلاح حقوق بشر شرکت می‌کند.

همچنین گفتنی است نام‌برده در سال ۲۰۰۶ میلادی در نمایشی مضحک در پاریس، با ترتیب‌دادن دادگاهی صوری، به سیاه‌نمایی علیه جمهوری اسلامی می‌پردازد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها