|

ایران خوانی

برخی اظهارها و سخنان مسئولان کشوری در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرند که مروری کوتاه بر آنها داریم:

ایران خوانی

برخی اظهارها و سخنان مسئولان کشوری در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرند که مروری کوتاه بر آنها داریم:

20  هزار  اذان‌گو: طی چند روز گذشته سخنان وزیر آموزش‌و‌پرورش درباره تربیت 20 هزار دانش‌آموز اذان‌گو مورد توجه قرار گرفته است. به گزارش خبرگزاری مهر وزیر آموزش‌و‌پرورش اظهار کرد: «با حمایت‌های دولت سیزدهم مقدمات جذب ۱۹ هزار مربی پرورشی پس از 15 سال انتظار در سال جدید پیش‌رو تحقق یافته است». صحرایی با اشاره به آموزش ۲۰ هزار اذان‌گو در سطح کشور گفت: «این تعداد دانش‌آموز به هنگام اقامه نماز، به‌صورت زنده اقامه اذان دارند».

زنان گواهی‌نامه موتور می‌گیرند؟ ایلنا از قول «انسیه خزعلی» مشاور زنان در دولت سیزدهم در پایان جلسه دولت خبری را نقل کرده است. او درباره پیگیری دریافت گواهی‌نامه موتورسیکلت برای بانوان، گفت: «این قانون هست و ما در حال پیگیری گواهی‌نامه موتورسیکلت برای زنان هستیم؛ هم در بحث بیمه بانوان به‌ویژه اینکه الان برخی پیک‌موتوری هستند و هم اینکه به دنبال راهکاری هستیم که صدماتی متوجه آنها نباشد و چون در این زمینه قانون داریم، باید از مسیر لایحه یا طرح آن را جلو برد». این در حالی است که سخنگوی دولت از امکان گرفتن گواهی‌نامه برای نوجوانان 16‌ساله خبر داده است. علی بهادری‌جهرمی اعلام کرد: «در توافق با وزارت کشور امکان دریافت گواهی‌نامه برای نوجوانان ۱۶‌ساله فراهم شد. این امکان پس از انجام مقدمات و تغییر آیین‌نامه فراهم خواهد شد. امکان دریافت گواهی‌نامه برای نوجوانان ۱۶ سال برای برخی از موتورسیکلت‌ها که در جدول مطرح شده صورت خواهد پذیرفت».

دولت به دنبال 145 میلیارد تومان: رئیس سازمان خصوصی‌سازی به تسنیم گفت: «عرضه تعداد ۴۵ فقره از املاک مازاد واقع در استان‌های مازندران، گیلان، لرستان، مرکزی و تهران به ارزش حدود ۱۴۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است. از این ۴۵ ملک، چهار ملک واقع در استان تهران در تملک خود سازمان خصوصی‌سازی است و مابقی از املاک سایر دستگاه‌های دولتی هستند».

معتادان جمع شدند؟ عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران، خبر داده است :«ظرف روزهای گذشته هزاران معتاد متجاهر در موقعیت خیابان جمع‌آوری و پس از غربالگری، برای گذران دوره بازپروری راهی مراکز ماده ۱۶ شدند». البته او دقیقا نگفته است چند هزار نفر!

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها