|

برای نخستین بار پس از 70 سال

نمایشگاه آثار جواد مجابی با عنوان «هفتاد سال چهره‌گشایی» در گالری طراحان آزاد

جواد مجابی، شاعر، نویسنده، روزنامه‌نگار و منتقد شهیر هنرهای تجسمی، بعد از 70 سال که در خلوت به کار طراحی و نقاشی می‌پرداخته، این هفته بخشی از آثار طراحی‌اش را در گالری طراحان آزاد به نمایش خواهد گذاشت.

نمایشگاه آثار جواد مجابی با عنوان «هفتاد سال چهره‌گشایی» در گالری طراحان آزاد

جواد مجابی، شاعر، نویسنده، روزنامه‌نگار و منتقد شهیر هنرهای تجسمی، بعد از 70 سال که در خلوت به کار طراحی و نقاشی می‌پرداخته، این هفته بخشی از آثار طراحی‌اش را در گالری طراحان آزاد به نمایش خواهد گذاشت. وی یکی از شناخته‌شده‌ترین روشنفکران و نویسندگان معاصر ایران است که نامش همیشه در میان بزرگان آمده‌ است. از او تا‌به‌حال ده‌ها کتاب در زمینه داستان و شعر و نقد هنری منتشر شده‌ است. مجابی بارها از سوی مجامع جهانی و صنفی و ادبی برای سخنرانی درباره هنر و ادبیات ایران دعوت شده‌ است و یکی از نمایندگان شاخص ادبیات معاصر ایران محسوب می‌شود. جواد مجابی 70 سالی است که نقاشی می‌کند، اما تاکنون آنها را به نمایش خصوصی و عمومی نگذاشته است. پس از انتشار بیش از 70 کتاب در زمینه داستان و شعر و هنر و پژوهش حالا بخشی از طراحی‌هایش را همین جمعه هشتم دی ماه به تماشا می‌گذارد. در استیتمنت این نمایشگاه به قلم مجابی این‌طور آمده است که: «شعر و داستان و نقاشی برای من خاطره‌نویسی ذهنی است که 80 سال کنجکاو جهان و جهانیان بوده. از پنج‌سالگی که متوجه جدایی خود از پیرامون بوده‌ام تاکنون که یگانگی خود را با مراتب وجود باور دارم، هیچ‌گاه از طراحی خیالاتم دست نکشیده‌ام و این رابطه پنهان را چون عشقی نهانی برای شادی‌های حیرت‌زایم حفظ کرده‌ام».

گالری طراحان آزاد، از جمعه هشتم دی‌ تا ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۴ تا ۸ بعدازظهر به آدرس میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، شماره ۵، پذیرای مخاطبان و بازدیدکنندگان  خواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها