|

یک بام و دو هوای شائبه‌برانگیز میثاقی!

از زمانی که محمدحسین میثاقی و برنامه فوتبال برتر جای عادل فردوسی‌‌‌پور و برنامه نود را گرفتند، کاهش چشمگیر بینندگان میلیونی چنین برنامه تحلیلی نیز آغاز شد که مهم‌‌ترین دلیلش به میزان سابقه، توانایی، کاریزما و محبوبیت دو مجری مذکور و تفاوت زیاد کمی و کیفی دو برنامه برمی‌گردد.

یک بام و دو هوای شائبه‌برانگیز  میثاقی!

عبدالله دارابی: از زمانی که محمدحسین میثاقی و برنامه فوتبال برتر جای عادل فردوسی‌‌‌پور و برنامه نود را گرفتند، کاهش چشمگیر بینندگان میلیونی چنین برنامه تحلیلی نیز آغاز شد که مهم‌‌ترین دلیلش به میزان سابقه، توانایی، کاریزما و محبوبیت دو مجری مذکور و تفاوت زیاد کمی و کیفی دو برنامه برمی‌گردد. میثاقی و برنامه‌اش هرگز نتوانستند جای عادل و نود را در بین مخاطبان بگیرند، چندان‌که خیل عظیم فوتبال‌دوستان، کماکان بازگشت نود و مجری محبوب و توانمندش را آرزو می‌کنند.

بدون رودربایستی و اغماض، میثاقی و رفتارهایش نیز نقش مهمی در کاهش اقبال عمومی به برنامه‌اش دارد؛ آنجایی که در رسانه عمومی و ملی که با پول بیت‌المال اداره می‌شود علایق و جهت‌گیری‌های شخصی‌اش را در برنامه فوتبال برتر به‌شدت دخالت می‌دهد و بعضا نیز برای توجیه، عنوان مطالبه عمومی بر آن می‌نهد، حال آنکه نظر طرف دیگر را که موافق سلیقه مجری نیست جزء مطالبه عمومی به حساب نمی‌آورد؛ نمونه بارز آن جهت‌گیری‌های شخصی او در قضایای انتخابات فدراسیون فوتبال و برکناری اسکوچیچ و آوردن کی‌روش. البته در این موارد درستی یا نادرستی اتفاقات جای بحث دارد اما مراد تلاش مجری یک برنامه فوتبالی برای القای خواسته و تفکر خود و گروه مطلوب نظرش، آن‌هم در رسانه ملی است که شائبه جانبداری نزد مجری برنامه را به شدت تقویت می‌کند!

از موارد جدیدی که به شائبه جانبداری (حتی هدفمند) او در مقام مجری برنامه فوتبال برتر دامن می‌زند، برنامه شنبه‌شب میثاقی است که به موضوع اختلاف و شکایت اعضای هیئت‌مدیره استقلال از یکدیگر پرداخت؛ موضوعی که به قول خودش قبل‌تر در فضای مجازی و رسانه‌های دیداری و شنیداری به قدر وفور بدان پرداخته شده بود ولی میثاقی نیز پس از «آن همه» باز به آن پرداخت! اگر مجموعه استقلال و هواداران آن شاکی شوند و نیز مدعی که میثاقی درست شب بازی مهم استقلال و گل‌گهر، لابد با نیت خاصی این کار را کرده، حال آنکه در موارد اختلافات شدید در باشگاه پرسپولیس شاید به دلیل جانبداری و علاقه آقای مجری، خبری از این‌گونه شفاف‌سازی‌ها نبوده است، آیا از بیخ و بن سخنی به گزاف یا ادعایی واهی است؟ آیا طیفی از مطالبه‌گران که تعدادشان - از قضا- بسیار هم خواهد بود، حق ندارند بپرسند که «آقای میثاقی! شمایی که در پی اختلاف مدیرعامل و سرمربی استقلال، دو برنامه را به ایشان و سین‌جیم‌کردن‌شان اختصاص دادی و اکنون نیز با توجه به حجم سنگین این برنامه‌ات که ناشی از تراکم بازی‌ها و اتفاقات دو هفته در یک برنامه بود، از دعوای اعضای هیئت‌مدیره استقلال غافل نشدی، پس چرا در پی قهرکردن سرمربی پرسپولیس و فسخ قرارداد و ترک تیم توسط او در کوران لیگ قهرمانان آسیا و نیز در ماجرای اختلاف شدید سرمربی و بازیکنان پرسپولیس با مدیرعامل این باشگاه و آن بیانیه تند- که رضا درویش را دشمن پرسپولیس هم خواندند- آن‌هم در آستانه بازی مهم‌شان در لیگ قهرمانان آسیا که از اتفاقات مهم و عوامل اصلی به‌حاشیه‌بردن و نتیجه‌نگرفتن این تیم است، اصلا بدین‌گونه به آن نپرداختی و از جانب مردم مطالبه‌گری نکردی و موضوع به این مهمی از جانب برنامه فوتبال برتر مورد توجه و بررسی بایسته قرار نگرفت؟ ماجرای اختلاف شدید رسول‌پناه و گل‌محمدی هم که قرار بود مناظره‌ای بین‌شان بگذاری و هنوز ... بماند!».

چنین رفتارهایی از مجری جوان این برنامه، خود شائبه برمی‌انگیزد درحالی‌که او باید خود از موارد اتهام‌برانگیز بپرهیزد؛ آن‌هم با رعایت بی‌طرفی در برنامه‌‌اش و پرهیز از سیاست یک بام و دو هوا در قبال اتفاقات، اشخاص و باشگاه‌ها. شائبه مهمی که برخی از چهره‌های فوتبالی نیز رو‌در‌رو خطاب به میثاقی در برنامه‌اش به او نسبت داده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها