|

همایش «بانوی علوی‌نشان» با حضور مسئولان و فعالان فرهنگی ایران و عراق

صبح روز ۲۷ آذرماه همایش «بانوی علوی نشان» با حضور مسئولان و فعالان فرهنگی ایران و عراق در محل سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد و به‌عنوان یک الگوی کار فرهنگی مشترک موفق، مورد بحث قرار گرفت.

همایش «بانوی علوی‌نشان» با  حضور  مسئولان و فعالان فرهنگی ایران و عراق

صبح روز ۲۷ آذرماه همایش «بانوی  علوی نشان» با حضور مسئولان و فعالان فرهنگی ایران و عراق در محل سازمان منطقه آزاد اروند برگزار  شد و به‌عنوان یک الگوی کار فرهنگی مشترک موفق، مورد بحث قرار گرفت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در این همایش رویداد بزرگ اربعین حسینی را یک اتفاق مهم برای منطقه دانست و افزود: مدیریت فعلی سازمان منطقه آزاد اروند در مبحث اربعین و در ابعاد مختلف فرهنگی و زیرساختی ورود قاطعانه و شبانه‌روزی کرد که ماحصل آن تحول جدی در گذرگاه مرزی شلمچه در اربعین امسال بود. حجت‌الاسلام والمسلمین هادی زرشناس، همدلی و هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی و مرتبط و حرکت‌های مردمی را عامل هرچه باشکوه‌تر برگزاری اربعین ۱۴۰۲ در مرزشلمچه دانست و گفت: در اربعین سال‌ جاری موکب فرهنگ و هنر با ۲۶ غرفه در شلمچه و نقطه صفر مرزی برپا شد. وی با اشاره به ثبت روستاهای گردشگری اربعین، خاطرنشان کرد: روستاهای گردشگری اربعین در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر شناسایی و به‌زودی ثبت فرهنگی خواهند شد و در ایام اربعین پذیرای زائران خواهند بود.

در این همایش که از بخش‌های مختلفی مانند سخنرانی تبیینی، اجرای گروه سرود زهراییون و نوحه و روضه‌خوانی برخوردار بود؛ از فعالان فرهنگی اربعین منطقه آزاد اروند و ۲۰ موکب‌ فرهنگی در استان بصره عراق و مرز شلمچه تقدیر شد. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها