|

نمایشگاه آروین پس از 7 سال

«داود احمدی‌مونس» کارتونیست شناخته‌شده با امضای «آروین» بعد از هفت سال از آخرین نمایشگاه انفرادی‌اش، آثارش را به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه آروین پس از 7 سال

«داود احمدی‌مونس» کارتونیست شناخته‌شده با امضای «آروین» بعد از هفت سال از آخرین نمایشگاه انفرادی‌اش، آثارش را به نمایش  گذاشته است.

 نمایشگاه این هنرمند با عنوان «افسرده با جانی دپ» هم‌زمان با 40سالگی‌اش برپا شده و او آثار انتخابی را از بین آثار سال‌‌های گذشته و شب‌های طراحی‌اش انتخاب کرده و در برابر دیدگان عموم قرار داده است؛ آثاری که پیش‌تر به نمایش درنیامده بودند و برای اولین بار از این کارتونیست مطبوعاتی با عنوان آثار «ژورنالیستی» در فضای زیرپله در مجموعه نشر ثالث به نمایش درآمده است.

هادی حیدری، کارتونیست، درباره او می‌گوید: «داود احمدی‌مونس (آروین) هنرمندی است که با احساس خود قلم می‌زند. در تمام این 

27 سالی که او را می‌شناسم، قلمش بر ‌اساس جوشش درونی او بر صفحه کاغذ چرخیده است. از همین رو است که در نمایشگاه افسرده با جانی دپ نیز با آثاری مواجهیم که دنیایی اکسپرسیو دارند.

تجربه‌های آروین، بسیار گوناگون‌اند. او هنرمندی جست‌وجوگر است که در یک نقطه بند نمی‌شود و به‌‌طور مرتب در حال پرسه‌زدن میان کارتون مطبوعاتی، نمایشگاهی، طراحی، نقاشی و گرافیک است.

اما یک ترجیع‌بند مشترک، تمام این پرسه‌های او را به هم پیوند می‌زند و نوعی یگانگی به آثارش می‌بخشد. آن ترجیع‌بند، «دغدغه‌های فکری» آروین است. او رنج‌های زیسته‌اش را مانند فرزندی در قالب طرح‌ها می‌زاید و این تولدهای مکرر و زایش‌های مدام را می‌توان در طول دوران فعالیت حرفه‌ای‌اش مشاهده کرد.

آروین گرایش زیادی به استفاده از خط و هاشور دارد. شاید بخشی از آثار پیش‌رو، فضایی تیره داشته باشند؛ اما همواره با طنزی که ویژه شخصیت ذاتی آروین است، بر ذهن و جان مخاطب می‌نشینند».

نمایشگاه «افسرده با جانی دپ»، کارتون‌های ژورنالیستی آروین، تا ۲۸ آذر‌ماه ۱۴۰۲ در گالری زیرپله در جوار نشر ثالث به نشانی خیابان کریم‌خان‌ زند، بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ۱۵۰ 

برپا است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها