|

رضا اسدی؛ از طرد‌شدن تا ستاره‌شدن

به گزارش فوتبال 360، پیش از شروع لیگ شانزدهم، عبدالله ویسی، حامد بحیرایی را به او ترجیح داد تا نتواند برای سپاهان به میدان برود. همان زمان «علی دایی» زندگی‌اش را تغییر داد.

رضا اسدی؛ از طرد‌شدن تا ستاره‌شدن

به گزارش فوتبال 360، پیش از شروع لیگ شانزدهم، عبدالله ویسی، حامد بحیرایی را به او ترجیح داد تا نتواند برای سپاهان به میدان برود. همان زمان «علی دایی» زندگی‌اش را تغییر داد. در نفت و سایپا توسط شهریار به فوتبال ایران شناسانده شد و زمانی که با ضربه سر دروازه حسین حسینی را پس از 877 دقیقه باز کرد، به همه نشان داد چه شم گل‌زنی بالایی دارد. تراکتور، سن‌پولتن، پرسپولیس و تراکتور تیم‌های بعدی رضا اسدی بودند و او حالا پس از حدود هشت سال در همان‌جایی که دیده نشد و فرصت بازی پیدا نکرد، تبدیل به ستاره و گره‌گشای اصلی شده است. از 11 بازی این فصل تنها برابر نیروی هوایی عراق و نساجی مازندران موفق به گل‌زنی و ارسال پاس گل نشد. 

اسدی در دیگر مسابقات یکی از برجسته‌ترین مهره‌های تیمش بوده و با زدن هشت گل و ارسال دو پاس گل، نمایشی شگفت‌انگیز به منصه ظهور گذاشته است. اوج درخشش رضا در لیگ برتر بوده و او توانسته با به‌ ثمر رساندن هفت گل، به تنهایی در صدر جدول گل‌زنان قرار بگیرد. تراکتور، ذوب‌آهن، استقلال، پیکان، صنعت‌نفت، آلمالیق، ملوان و پرسپولیس قربانیان اسدی تا به اینجای کار بوده‌اند. یکی از خصوصیات رضا اسدی در این فصل، گل‌زنی در بازی‌های مهم و سرنوشت‌ساز بوده است. او در هفته نخست یکی از سه گل تیمش به تراکتور را زد و هفته بعد در دربی اصفهان روی هر دو گل تیمش مؤثر بود و به‌جز گلی که از روی نقطه پنالتی به‌ ثمر رساند، یک پاس گل تماشایی هم برای شهریار مغانلو فراهم کرد. اوج درخشش این بازیکن 27‌ساله برابر سرخابی‌های پایتخت بود؛ سپاهان هر دو بازی خانگی را با نتیجه یک بر صفر برد و گل‌زن هر دو مسابقه مذکور رضا اسدی بود. او در جدال با استقلال، در دقیقه نهم اوقات تلف‌شده نیمه اول، توپ برگشتی از پنالتی‌ای را که از دست داده بود، تبدیل به گل کرد و تنها باخت تیم جواد نکونام تا به اینجای فصل را رقم زد. در این هفته نیز نوبت به پرسپولیس رسید تا اولین شکست خود را به‌واسطه گل رضا اسدی متحمل شود. مهاجم طلایی‌پوشان با یک ضربه ایستگاهی تماشایی علیرضا بیرانوند را تسلیم کرد و سه امتیاز دیگر را به اندوخته‌های 

تیمش افزود.

 اسدی بعد از وقفه‌ای، دوباره در جمع بازیکنان دعوت‌شده به اردوی تیم ملی حضور دارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و او به همین روند ایدئال ادامه دهد، می‌تواند برای اولین‌ بار طعم حضور در رویداد مهمی مانند جام ملت‌های آسیا را بچشد و مهره‌ای کارساز برای تیم امیر قلعه‌نویی باشد. توانایی این بازیکن 190‌سانتی‌متری در زدن ضربات سر چیزی است که سرمربی تیم ملی به این سادگی‌ها از کنار آن عبور نخواهد کرد. تا به اینجا، افغانستان تنها تیمی بوده که اسدی موفق شده در لباس تیم ملی دروازه‌اش را باز کند. باید دید او در صورت بازی‌کردن برابر هنگ‌کنگ و ازبکستان چه عملکردی خواهد داشت.

رضا اسدی پنج گل در نیمه نخست و سه گل در 45 دقیقه دوم به‌ ثمر رسانده و بعد از ناکامی در مسابقه با نساجی، خللی در مسیرش به‌ وجود نیامد و موفق شد دروازه تیم‌های ملوان و پرسپولیس را باز کند و مقابل آلمالیق هم یک پاس گل ارسال کند. اسدی نشان داده گل‌زنی در بازی‌های بزرگ را نسبت به دیدارهای راحت‌تر بیشتر دوست دارد و حضورنداشتن او در بین گل‌زنان بازی 9 بر صفر و وجود رد‌پایش در پیروزی‌های بزرگ این فصل سپاهان گواهی بر این گزاره است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها