|

سپاهان و نساجی چاره‌ای به غیر از برد ندارند

به دنبال خوشی در ازبکستان

هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از امروز آغاز می‌شود که در مهم‌ترین بازی برای ایران، دو تیم سپاهان و نساجی به ترتیب برابر آلمالیق و نوبهار از کشور ازبکستان به میدان می‌روند. هر دو تیم ایرانی راهی دیداری خارج از خانه شده‌اند و با توجه به اتفاقات بازی‌های گذشته، چاره‌ای به غیر از کسب پیروزی در این بازی ندارند.

به دنبال خوشی در ازبکستان

هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از امروز آغاز می‌شود که در مهم‌ترین بازی برای ایران، دو تیم سپاهان و نساجی به ترتیب برابر آلمالیق و نوبهار از کشور ازبکستان به میدان می‌روند. هر دو تیم ایرانی راهی دیداری خارج از خانه شده‌اند و با توجه به اتفاقات بازی‌های گذشته، چاره‌ای به غیر از کسب پیروزی  در این بازی ندارند.

سپاهان بدون شهریار  و  با کلی معما

سپاهان، یکی از بهترین تیم‌های ایرانی، در حالی قرار است امروز به مصاف آلمالیق برود که برخلاف سایرین، فقط یک بازی انجام داده است. آنها در بازی هفته نخست و در نتیجه‌ای دور از انتظار برابر نیروی هوایی عراق مساوی کردند تا این تورنمنت حساس را با یک امتیاز شروع کرده باشند. اتفاق مهم ولی مربوط به هفته دوم است؛ جایی که این تیم در خانه قرار بود میزبان الاتحاد عربستان باشد. در آن دیدار، عربستانی‌ها به دلیل وجود سردیسی در نقش جهان، حاضر نشدند به زمین مسابقه بیایند. آن زمان این‌طور گفته شد که ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا این بازی را لغو کرده و خبر داده که تیم عربستانی می‌تواند ورزشگاه را ترک کند. الاتحاد هم بدون آنکه بازی کند، مستقیم به فرودگاه اصفهان رفت و از آنجا راهی عربستان شد. از آن روز تا همین حالا، هر روز شایعه تازه‌ای درباره این دیدار لغو شده به گوش می‌رسد. عربستانی‌ها خودشان را برنده این جدال می‌دانند و می‌گویند بازی باید 3 بر صفر به سود آنها شود.

 سپاهان هم اعتقاد دارد تیم عربستانی بهانه‌جویی کرده و به دلیل عدم حضور در زمین مسابقه، زردپوشان اصفهانی باید برنده دیدار اعلام شوند. هرچند در این بین مسیر دیگری هم از سوی مسئولان سیاسی دو کشور باز شده که خبر از احتمال تکرار این بازی می‌دهد. هرچه هست ولی پرونده این بازی به کمیته انضباطی AFC رفته و تا زمان نگارش این مطلب، خبری از رأی درباره آن بازی جنجالی نشده است. به هر روی از آنجا که سپاهان دیدار نخست را مساوی کرده و دیدار دوم را هم برگزار کرده و در کنارش با توجه به حضور تیم قدرتمندی مانند الاتحاد، چاره‌ای به غیر از کسب سه امتیاز در این دیدار خارج از خانه برابر آلمالیق ندارد. نماینده ازبکستان که هفته نخست مغلوب الاتحاد شده بود در هفته دوم هم بازی را نیروی هوایی عراق واگذار کرد تا حالا بدون امتیاز در قعر جدول این گروه باشد. در گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا، نیروی هوایی فعلا از دو بازی با 4 امتیاز صدرنشین است. الاتحاد سه‌امتیازی (با یک بازی) هم در تعقیب این تیم است. 

از آنجا که قرار است این دو تیم امشب با یکدیگر بازی کنند، بردِ سپاهان برابر آلمالیق که با توجه به شرایط دو تیم محتمل به نظر می‌رسد، می‌تواند سروسامان بهتری به جایگاه سپاهان در این گروه بدهد. سپاهان البته در این بازی از ستاره خط حمله‌اش یعنی شهریار مغانلو در کنار رضا شکاری، به دلیل مصدومیت، نمی‌تواند استفاده کند ولی آنها دلخوش به درخشش عیسی آل‌کثیر هستند که پس از برطرف‌شدن مشکلاتش، توانسته نمایش درخورتوجهی در خط حمله این تیم داشته باشد.

نساجی و اهمیت 3 امتیاز یک بازی دشوار

دیگر دیداری که قرار است نمایندگان ایران داشته باشند، مربوط به جدال نساجی با نوبهار ازبکستان است. برخلاف آلمالیق، نوبهار تیم قدری نشان داده و نساجی کار بسیار سختی در این بازی خواهد داشت. 

شاگردان مهدی رحمتی که در یکی، دو بازی اخیر در لیگ برتر ایران نمایش دلسردکننده‌ای داشته‌اند، در این گروه در‌حالی به مصاف رقیب ازبک می‌روند که آنها در لیگ قهرمانان آسیا شگفتی‌ساز نشان داده‌اند. نوبهار در بازی نخست برابر الهلال عربستان می‌رفت تا دست به کار بزرگی بزند ولی نهایتا به نتیجه مساوی رسید تا اولین غافلگیری در این گروه را رقم بزند. آنها در دیدار دوم هم بمبئی‌سیتی را بردند تا حالا با چهار امتیاز یکی از دو تیم بالانشین این جدول باشند. نساجی شروع خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشت و نماینده هند را برد ولی شکست برابر الهلال در ورزشگاه آزادی، کار آنها را دشوار کرد. سه‌امتیازی شدن شاگردان مهدی رحمتی و تقابل با تیم چهارامتیازی نوبهار در بازی سوم، اهمیت کسب سه امتیاز این دیدار خارج از خانه را پررنگ می‌کند ولی واقعیت این است که نماینده ایران کار بسیار دشواری پیش‌رو خواهد داشت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها