|

گزارش «شرق» از حاشیه حیاط دولت

وزیر ارتباطات: متولی اینترنت ماهواره‌ای نیستم

‌‌اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دیروز هیئت وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات‌شان پاسخ دادند. صولت مرتضوی، وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی، در پاسخ به سؤال «شرق» درباره مسکن ۲۵متری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آقای موسوی‌لارگانی از من وقت گرفته بود و همراه او یک متقاضی بود که ایده ساخت واحدهای مسکونی را داشت و از من تقاضا کرد که می‌خواهم مسکن بسازم و پیگیر توسعه تعاونی‌ها و نیازمند حمایت هستم.

وزیر  ارتباطات: متولی  اینترنت  ماهواره‌ای نیستم

‌‌اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دیروز هیئت وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات‌شان پاسخ دادند. صولت مرتضوی، وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی، در پاسخ به سؤال «شرق» درباره مسکن ۲۵متری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آقای موسوی‌لارگانی از من وقت گرفته بود و همراه او یک متقاضی بود که ایده ساخت واحدهای مسکونی را داشت و از من تقاضا کرد که می‌خواهم مسکن بسازم و پیگیر توسعه تعاونی‌ها و نیازمند حمایت هستم. تحت هیچ شرایطی در این گفت‌وگو از متراژ مسکن صحبت نشد. نه ایشان؛ بلکه هرکس بخواهد تعاونی مسکن ایجاد کند، ما حمایت می‌کنیم. وزیر نفت نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت، اتصال کارت بانکی به کارت سوخت را موضوعی در حال مطالعه‌ و غیر‌قطعی دانست و گفت: در کلان‌شهرها در زمان وارونگی دما تلاش می‌کنیم سوخت یورو ۵ توزیع کنیم تا آلودگی کمتر هوا را شاهد باشیم. احمد وحیدی، وزیر کشور نیز در پاسخ به اینکه آیا شباهتی بین قتل داریوش مهرجویی و همسرش با قتل‌های زنجیره‌ای وجود دارد؟ اظهار کرد: واقعه قتل آقای مهرجویی تلخ بود و افکار عمومی را جریحه‌دار کرد؛ این جنایتی است که رخ داده و فراجا با جدیت مسئله را دنبال می‌کند و سرنخ‌هایی هم به‌ دست آمده و امیدواریم قاتل یا قاتلان نهایی شناسایی شوند. او افزود: اینکه این قتل با قتل‌های زنجیره‌ای نسبت داده شود، اظهارات ناصحیحی است و جای سؤال است که چرا این مسائل مطرح می‌شود. مردم بدانند که برخی همواره به دنبال ناامن‌سازی روانی جامعه هستند و می‌کوشند یک مسئله را در دیگر موضوعات تفسیر کنند. این حرف از اساس غلط است.

۱۷۵   پروانه   ساخت    فیلم    صادر    کردیم

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ابراز تأسف از قتل داریوش مهرجویی و فریده محمدی‌فر، گفت: به طور مستمر با همکاران قضائی و انتظامی در تماسم تا عاملان این جنایت – قتل مهرجویی و همسرش - هرچه زودتر شناسایی شده و به سزای عمل ننگین‌شان برسند. اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعداد پروانه‌های ساخت فیلم سینمایی در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ۱۷۵ پروانه ساخت فیلم صادر کردیم. نسبت به بهترین سال‌های ساخت فیلم در دولت‌های گذشته در شرایط خوبی هستیم.

متولی    اینترنت    ماهواره‌ای    نیستم

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، با بیان اینکه دو ماهی است که زمان تأخیر در شبکه اینترنت ۳۰ درصد کاهش یافته است و هر روز برای ارتقای کیفیت شبکه در تلاشیم، گفت: کمیته‌ای برای بررسی اینترنت در شورای‌عالی فضای مجازی تشکیل و جلسات متعددی برگزار و دلایلی استخراج شد. بعضی از دلایل تاریخی است و بارها گفتم که برخی از زیر‌ساخت‌های شبکه سرمایه‌گذاری لازم در گذشته درباره‌اش انجام نشده است. راهکارهای کوتاه‌مدت پیشنهاد شد و ما اعمال کردیم و الان دو ماهی است که زمان تأخیر در شبکه ۳۰ درصد کاهش یافته است. این مسیر جاری و ساری است و هر روز برای ارتقای کیفیت شبکه در تلاشیم. زارع‌پور درباره اینترنت ماهواره‌ای تصریح کرد: باید این بحث‌ها را از شورای‌عالی فضای مجازی سؤال کنید. من متولی آن نیستم و بنده متولی توسعه شبکه در کشور و توسعه زیر‌ساخت‌های ارتباطات هستم. وزیر ارتباطات خاطر‌نشان کرد: درباره اینترنت ماهواره‌ای قبلا هم گفتم که ما به هر فراهم‌کننده اینترنت ماهواره‌ای که قواعد جمهوری اسلامی را رعایت کند، خوشامد می‌گوییم و دستش را می‌فشاریم و این مسیر را هم دنبال می‌کنیم. او با بیان اینکه قواعد را سال ۱۴۰۰ تصویب کردیم و به اپراتورهای اینترنت ماهواره‌ای اعلام و ابلاغ کردیم، عنوان کرد: در کمیسیون مقررات تنظیم جهانی پرونده‌ای باز کردیم و مصوب شد که ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌ای برای خدمات در ایران باید ضوابط ایران را رعایت کند و مدیرعامل این شرکت هم مصاحبه کردند که نامه‌ای از ایران دریافت کردند.

بحث   استیضاح   وزیر   آموزش و پرورش   جدی   نیست

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، گفت: با توضیحاتی که از سوی دولت ارائه شده است، دیگر بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش جدی نیست. او افزود: سؤالی از سوی خضریان مطرح شد و جلساتی گذاشته و توضیحات دولت هم ارائه داده شد. نگرانی مجلس این بود که در شروع سال تحصیلی برخی مدارس معلم ندارند که آموزش و پرورش در حال تلاش برای حل این مسله است. سازمان سنجش هم آزمونی برگزار کرده و خلأ برای کمبود معلم رفع می‌شود.

امکان   حضور    رسانه‌ها   در  غزه    میسر   نیست

پیمان جبلی هم در حاشیه نشست هیئت دولت در پاسخ به سؤالی درباره اعزام خبرنگار به غزه گفت: امکان اعزام خبرنگار ایرانی صداوسیما به غزه برای پوشش اتفاقات اخیر منطقه نیست. رئیس سازمان صداوسیما اضافه کرد: به‌هیچ‌وجه امکان اعزام امدادگر و خبرنگار ایرانی به غزه نیست. ما چند خبرنگار برون‌مرزی داریم که سال‌ها با صداوسیما همکاری می‌کنند و با استفاده از ظرفیت آنها، تحولات غزه را پوشش می‌دهیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها