|

چند آمار درباره مدارس

16 میلیون و 200 هزار دانش‌آموز در کشور داریم. وزیر آموزش‌و‌پرورش به ایسنا در روز 31 شهریور گفته است: «امسال نزدیک به ۲۰ هزار مدیر مدرسه تغییر کردند تا در مدارس تحول ایجاد کنند. همچنین هفت هزار مدرسه در مسیر تحول، شناسایی شدند که امسال در پنج هزار مدرسه فعالیت‌های خود را آغاز خواهیم کرد».

 16 میلیون و 200 هزار دانش‌آموز در کشور داریم.

 وزیر آموزش‌و‌پرورش به ایسنا در روز 31 شهریور گفته است: «امسال نزدیک به ۲۰ هزار مدیر مدرسه تغییر کردند تا در مدارس تحول ایجاد کنند. همچنین هفت هزار مدرسه در مسیر تحول، شناسایی شدند که امسال در پنج هزار مدرسه فعالیت‌های خود را آغاز خواهیم کرد».

 معاون وزارت آموزش‌وپرورش گفت: استقبال دانش‌آموزان از هنرستان‌ها افزایش یافته اما در هنرستان ظرفیت نداریم و به گزارش تسنیم، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در یک برنامه تلویزیونی درباره وضعیت آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار کرده است: «‌در دو سال گذشته بیش از صد هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزان هنرستانی اضافه شد و اکنون یک‌میلیون‌و 884 هزار دانش‌آموز در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند». این مسئول تأکید کرده است دانش‌آموز با معدل ۱۹ و ۲۰ متقاضی ثبت‌نام در هنرستان‌ بود اما ظرفیت برای حضورشان نبوده است.

 همچنین سهم رشته ریاضی از 28 درصد به 14 درصد کاهش یافت و این موضوع وضعیت علوم پایه و فنی و مهندسی کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. البته سال گذشته 1.8 درصد حضور دانش‌آموزان در رشته ریاضی توسعه پیدا کرده و همچنین امسال 41 درصد دانش‌آموزان به شاخه فنی و حرفه‌ای هدایت شدند.

 طبق آمار ارائه‌شده از سوی این مسئول سه‌میلیون‌و 760 هزار دانش‌آموز در دوره متوسطه اول هستند.

 12هزار معلم در حوزه کدنویسی آموزش داده شده‌اند.

 قاسم احمدی‌لاشکی، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش‌و‌پرورش خبر داد میانگین کشوری سرانه فضای آموزشی، سه مترمربع به ازای هر دانش‌آموز با حالت استاندارد فاصله دارد. او عنوان کرد میانگین فضای آموزشی کشور، پنج‌و دو‌دهم متر‌مربع است، در‌حالی‌که این رقم برای رسیدن به استاندارد باید به ۸.۳ مترمربع ارتقا یابد.

 این مسئول در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: سرانه هر دانش‌آموز در مدرسه، 110 هزار تومان است که به مدارس پرداخت می‌شود. مدرسه‌ای که 

200 دانش‌آموز دارد، با 22 میلیون تومان چگونه می‌خواهد به دانش‌آموزان 9 ماه آموزش کیفی ارائه دهد؟

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها