|

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

از ماجرای افزایش قیمت نان تا خانه‌های 25 متری

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دیروز هیئت وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات‌شان پاسخ دادند. احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در واکنش به اقدام برخی پلتفرم‌ها در عرضه گران‌تر قیمت نان و همچنین گران‌فروشی نان توسط برخی نانوایی‌ها، گفت: قیمت‌گذاری نان به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود و قیمت آن در سراسر کشور یکسان نیست

شرق: اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دیروز هیئت وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات‌شان پاسخ دادند. احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در واکنش به اقدام برخی پلتفرم‌ها در عرضه گران‌تر قیمت نان و همچنین گران‌فروشی نان توسط برخی نانوایی‌ها، گفت: قیمت‌گذاری نان به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود و قیمت آن در سراسر کشور یکسان نیست. استان‌ها نان‌های منطقه‌ای و محلی‌شان را با وزن و قیمت‌های متفاوت می‌فروشند. در سیستان و بلوچستان وزن یک چانه نان در حدود کیلو و در سایر استان‌ها ۳۰۰-۴۰۰ گرم است. وزارت کشور درخواست افزایش قیمت نان توسط مقامات استانی را پس از بررسی، اعلام می‌کنند و پلتفرم‌ها و نانوانی‌ها نیز موظف به رعایت قیمت مصوب این وزارتخانه هستند.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی هم خبر داد که متروی پرند در دو هفته آینده با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد. تست گرم آن در چند روز آینده انجام می‌شود.

علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت ضمن تشریح مصوبات دیروز هیئت وزیران توضیح داد: مطابق آیین‌نامه‌ای که وزیر ارشاد و میراث فرهنگی پیشنهاد کردند و به تصویب رسید، هزینه‌کرد اشخاص خصوصی علاوه بر بخش‌های عمومی و دولتی در حوزه ساخت اماکن فرهنگی و هنری و حوزه‌های گردشگری و بازسازی آن به عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی محسوب می‌شود. وی ادامه داد: مصوبه دوم هیئت وزیران درباره برخورد مؤثرتر با اقدامات ضدرقابتی و جرایمی است که بنگاه‌های بزرگ انحصاری در کشور از سوی شورای رقابت محکوم می‌شوند تا متناسب با نرخ تورم افزایش یابد و در قیمت‌گذاری‌ها و رسیدن آن دسته محصولات نهایی که متأسفانه رقابت کمتری در کشور دارد به مردم، کمک‌کار باشد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در واکنش به انتشار وسیع خبر ساخت واحدهای ۲۵ متری، گفت: بنده هم این ایده را شنیدم که به نظرم ایده بدی است و مورد تأیید شهرداری تهران نیست. چیزی که حقیقت دارد و ما در حال دنبال‌کردن آنها هستیم این است که از خانه‌هایی که در شأن خانواده‌های ایرانی است حمایت کنیم تا از طریق صنعتی‌سازی تحویل مردم تهران بدهیم. رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش درباره تغییر کتب درسی سال تحصیلی جدید گفت: محتوای بیش از ۵۰ کتاب درسی تغییر کرده است. این تغییر تابع یک فرایند حساب‌شده و علمی است که در قالب بسته‌های آموزشی مکمل می‌شود و بعد به تغییر محتوا می‌رسد. یک ماه پیش تولید کتاب‌های سال ۱۴۰۳ را شروع کردیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها