|

اتفاق‌خوانی

اتفاق‌خوانی

مهدی یراحی بازداشت شد

خبرگزاری میزان: در پی انتشار ترانه‌ای غیرقانونی از سوی مهدی یراحی و تشکیل پرونده قضائی، این خواننده با دستور دادستان تهران بازداشت شد. اخیرا به دلیل انتشار ترانه‌ای غیرقانونی و خلاف اخلاق و عرف جامعه اسلامی از سوی مهدی یراحی، برای او پرونده قضائی تشکیل شده بود. یراحی پیش‌تر نیز در اغتشاشات سال گذشته ترانه خلاف قانون دیگری نیز منتشر کرده بود. به محض انتشار این آهنگ، از سوی مقامات قضائی اعلام شده بود پرونده قضائی برای یراحی تشکیل شده است.

 مصطفی نیلی، وکیل مهدی یراحی، در گفت‌وگو با «شرق» با تأیید خبر بازداشت موکلش، گفت: «در حال حاضر ما نه اطلاعی از اتهامات آقای یراحی داریم و نه نهاد بازداشت‌کننده او مشخص است. تماسی هم نگرفته است. اطلاعی هم نداریم که پرونده آقای یراحی در کدام شعبه دادسرا رسیدگی می‌شود و دستور بازداشت از سوی کدام شعبه صادر شده است».

او افزود: «ما هم همچون شما از طریق رسانه‌ها متوجه خبر بازداشت آقای یراحی شدیم و در حال حاضر هیچ خبری از جزئیات و چرایی این بازداشت نداریم».

ادامه بازداشت در گیلان

بازداشت جمعی از کنشگران مدنی و فعالان حقوق زنان در گیلان ادامه دارد. از 25 مرداد تاکنون و پس از بازداشت گسترده فعالان حقوق زنان و دیگر کنشگران مدنی در گیلان، واحده خوش‌سیرت، نگین رضایی و شیوا شاه‌سیاه با قرار وثیقه و به‌صورت موقت از زندان لاکان رشت آزاد شده‌اند. در این مدت بارها خانواده‌های بازداشت‌شدگان با حضور در دادسرای عمومی و انقلاب رشت، پیگیر وضعیت شده‌اند. همچنین اعلام شده است بازجویی از این فعالان ادامه دارد و خبری از انتقال آنها به زندان لاکان رشت نیست. در این مدت اکثر آنها فقط یک بار تلفن زده‌اند. صبح روز ۲۵ مرداد، تعداد کثیری از فعالان حقوق زنان و فعالان سیاسی در منازل شخصی خود در شهرهای رشت، انزلی، لاهیجان و فومن با یورش مأموران امنیتی بازداشت شدند که از میان این افراد، جلوه جواهری، فروغ سمیع‌نیا، متین یزدانی، یاسمین حشدری، زهرا دادرس، زهره دادرس، آزاده چاوشیان و سارا جهانی، همراه با هومن طاهری کماکان در بازداشت به سر می‌برند.

ادامه بازداشت 2 فعال کودک

مهدی اعتمادسعید، تسهیلگر مهارت‌های فردی، بازیگر و نمایش‌پرداز از تاریخ ۱۹ خرداد سال جاری در پارک لاله در تهران بازداشت شده است و هنوز اطلاعی از وضعیت او نیست‌. همسر او نرگس سرداری نیز روز چهارشنبه ۲۵ مرداد بازداشت شد. فرزند آنها افرا که سه‌ساله است هنگام بازداشت ساعاتی همراه مادرش حضور داشته است.  

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها