|

10 نماینده مجلس خطاب به کیومرث هاشمی

به رویه مهندسی انتخابات فدراسیون سوارکاری پایان دهید

10 نماینده از استان‌های مختلف کشور در آخرین روز کاری مجلس و پیش از رفتن به تعطیلات دوهفته‌ای، با امضای نامه‌ای خطاب به هاشمی خواستار تأخیر یک‌ماهه در برگزاری مجمع و پایان‌دادن به رویه مهندسی انتخابات فدراسیون سوارکاری شده‌اند. انتخابات فدراسیون سوارکاری که از خبرهای مورد توجه رسانه‌ها بوده، در حالی قرار است هفتم شهریور برگزار شود که منتقدان نسبت به نحوه برگزاری قانونی و بی‌طرفی آن تردید دارند.

به رویه مهندسی انتخابات فدراسیون سوارکاری پایان دهید

10 نماینده از استان‌های مختلف کشور در آخرین روز کاری مجلس و پیش از رفتن به تعطیلات دوهفته‌ای، با امضای نامه‌ای خطاب به هاشمی خواستار تأخیر یک‌ماهه در برگزاری مجمع و پایان‌دادن به رویه مهندسی انتخابات فدراسیون سوارکاری شده‌اند. انتخابات فدراسیون سوارکاری که از خبرهای مورد توجه رسانه‌ها بوده، در حالی قرار است هفتم شهریور برگزار شود که منتقدان نسبت به نحوه برگزاری قانونی و بی‌طرفی آن تردید دارند. هنوز پنج کاندیدای این انتخابات تأیید نهایی نشده‌اند و اسامی اعضای مجمع این فدراسیون در اختیار داوطلبان قرار نگرفته است. در‌حالی‌که سرپرست این فدراسیون که خود کارمند وزارت ورزش و داوطلب ریاست این فدراسیون است، به صورت سیستمی به تمام اعضای مجمع دسترسی دارد و همین موجب انتقاد دیگر کاندیداها شده که به مراجع نظارتی شکایت برده‌اند. اکنون 10 نماینده از استان‌های کرمان، مازندران، لرستان، کرمانشاه، همدان، تهران، کردستان و آذربایجان غربی نامه‌ای را امضا کرده‌اند که رویه انتخابات را شائبه‌برانگیز می‌داند و از کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش می‌خواهند تا انتخابات این فدراسیون را به مدت یک ماه به تأخیر بیندازد. این نامه در آخرین روزهای کاری مجلس امضا شد و چهارشنبه اول شهریور بر روی میز هاشمی قرار گرفته است.

در بخشی از این نامه آمده است: «واقفیم که مشکلات زیادی از وزارتخانه‌ای پرمسئله برای شما برجای مانده، اما مستحضر هستید موضوع انتخابات برخی مجامع فدراسیون‌های ورزشی آنچنان نقل مجالس شده که تعبیر انتصابات برای آن زیبنده‌تر از انتخابات است. معلوم نیست که چرا بدعت ناصحیح وزارت ورزش و جوانان برای معرفی کاندیدا از بدنه خود، سنت مرسوم و محتومی شده که عموما بعد از انتصاب به عنوان سرپرست، به کاندیداتوری ابراز علاقه می‌کنند و ابر و مه و خورشید و فلک وزارت متبوع نیز برای حمایت از آنها دست به دست هم‌ می‌دهند؟! حال آنکه طبق سند تحول دولت مردمی در ص ۱۷۱ که توسط ریاست محترم جمهور ابلاغ شده، پرسنل وزارتی به صورت صریح و آشکار از مدیریت هیئت‌ها، فدراسیون‌ها، کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک منع شده‌اند».

در بخشی دیگر از این نامه نیز چنین آمده است: «مصداق بارز، فدراسیون سوارکاری است که آشکار و پنهان مورد حمایت وزارت تحت مدیریت حضرت‌عالی است و اگر در فلسفه و ریشه گزارش‌هایی که به مجلس می‌رسد، دقت و منصفانه قضاوت کنیم، باید بگوییم که این رویه به زبان ساده ظلم در حق جامعه سوارکاری است. تغییر غیرقانونی کمیسیون‌های قانونی، تغییر غیرمتعارف حدود ۱۰ رئیس هیئت استانی که بعضا موضوع آنها به دستگاه قضائی رسیده و ادامه حیرت‌آور سرپرستی فعلی (تا زمان امضای این نامه ادامه‌ دارد) که زمان قانونی شش‌ماهه آن در نیمه خرداد به پایان رسیده، تنها بخشی از این تخلفات است».

امضاکنندگان این نامه در پایان نوشته‌اند: «به منظور آغاز فصل اعتمادبرانگیز فعالیت کاری که‌ می‌تواند محک و آغازی نو در تعامل با مجلس باشد، همکار خود را به محل کار سابق خود فراخوانده و به تأخیر انداختن یک‌ماهه مجمع و ابطال کمیسیون‌های جدید، برگزاری انتخابات بی‌طرفانه بر مبنای کمیسیون‌های سابق که تا سال ۱۴۰۴ اعتبار دارد، را در دستور کار و به این مناسبات ناعادلانه و شائبه مهندسی انتخابات خاتمه دهید».

در میان ترافیک نامه‌های اعتراضی، «شرق» به نامه‌ای دیگر از چند کاندیدای معترض دست یافته که خواستار بررسی شرایط صلاحیت سرپرست فعلی برای انتخابات ریاست فدراسیون سوارکاری شده است. سرپرست فعلی فدراسیون سوارکاری از پرسنل وزارت ورزش و جوانان است که در 15 خرداد مدت سرپرستی شش‌ماهه او به اتمام رسیده است. در نامه‌ای دیگر به امضای انبوهی از ورزشکاران، مربیان، داوران و فعالان جامعه سوارکاری خطاب به نمایندگان که نسخه‌ای از آن به دفتر هاشمی ارسال شده، به تغییر کمیسیون‌های انتخاباتی که سرنوشت 12 رأی را تعیین می‌کند، به انتخاب نامتعارف 

10 هیئت استانی در ایام سرپرست فعلی و ادامه بیش از شش‌ماهه مدت زمان سرپرستی اعتراض شده است. برخی منابع پارلمانی خبر از احتمال تعویق انتخابات و انتصاب سرپرست جدید برای برگزاری انتخابات بی‌طرف در آینده نامشخص دارد، اما وزارت ورزش تاکنون برای این انتخابات پرمسئله تصمیمی نگرفته است. با توجه به احتمال معرفی کیومرث هاشمی به عنوان وزیر ورزش، او به تعامل با مجلس و جلب آرای آنها نیاز دارد؛ از این‌رو احتمال اتخاذ شیوه‌ای متفاوت با مدیریت دوران سجادی در وزارت ورزش و به تعویق افتادن انتخابات دور از انتظار نیست.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها