|

ماشین، سرباز، موکب

چند سالی است که شهرداری تهران حرکتی را با عنوان جاماندگان اربعین راه‌اندازی کرده است و در آن تهرانی‌هایی که در روز اربعین موفق به رفتن به کربلا نمی‌شوند، با نیت پیاده‌روی اربعین برای رسیدن به حرم امام حسین‌(ع)، پای پیاده از میدان امام حسین‌(ع) تهران به سمت مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی می‌روند.

 چند سالی است که شهرداری تهران حرکتی را با عنوان جاماندگان اربعین راه‌اندازی کرده است و در آن تهرانی‌هایی که در روز اربعین موفق به رفتن به کربلا نمی‌شوند، با نیت پیاده‌روی اربعین برای رسیدن به حرم امام حسین‌(ع)، پای پیاده از میدان امام حسین‌(ع) تهران به سمت مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی می‌روند. به گزارش ایسنا امسال آن‌گونه که پیش‌بینی می‌شود در این پویش میلیونی بیش از سه هزار موکب حضور پیدا می‌کنند و در این راستا صد سرویس بهداشتی سیار تعبیه شده است.

 پس از انتشار خبر نشست چندین مدرسه در اصفهان، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، درباره وضعیت مدارس گزارشی داده است. تعمیرات جزئی و کلی 

64 مدرسه در خوی به پایان رسیده و از سال تحصیلی جدید آماده حضور دانش‌آموزان هستند. به گفته وی از بین ۱۰۴ هزار کلاس درس در کشور، ۳۰ هزار کلاس نیاز به تخریب، بازسازی یا نوسازی و ۷۰ هزار کلاس نیاز به مقاوم‌سازی و نوسازی دارد.

 در ایران قرارگاهی با عنوان قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان وجود دارد که رئیس آن اعلام کرده است 512 مهارت را طراحی کرده‌اند و به دنبال کیفیت حداکثری مهارت‌آموزی هستند. طبق اعلام این مسئول نزدیک به ۶۶۶ هزار نفر مهارت‌های تخصصی را تا به امروز کسب کرده‌اند و برای سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده تا ۵۹۵ هزار سرباز وظیفه آموزش‌های مهارتی را کسب کنند و همچنین تلاش شده افراد در بدو ورود به نیروهای مسلح پنج مهارت عمومی را بیاموزند.

  مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیش از ۳۳ میلیون نفر در کشور بدون پرداخت حق بیمه و توسط دولت بیمه شده و خدمات درمانی آنها در حوزه بستری و سرپایی در بخش دولتی رایگان شده است. در حال حاضر چهار میلیون جمعیت با سه‌هزار‌و ۷۵۰ پزشک مرتبط شده و در حال دریافت خدمات هستند. برای همه افرادی که در سامانه ما 

به عنوان افراد دارای معلولیت نشان‌دار شده‌اند در سال ۱۴۰۱ بیش از هزار‌و ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است. در زمینه توان‌بخشی در دو سال اخیر نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان برای کار‌درمانی و توان‌بخشی و بیش از شش میلیارد تومان برای فیزیوتراپی هزینه شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها