|

‌واکنش سازمان برنامه و بودجه به یک گزارش

گزارشی با عنوان «دردسر یک وعده» مورخ ۲۹ خرداد سال جاری در «شرق» منتشر شده که با واکنش سازمان برنامه و بودجه کشور مواجه شده و توضیحاتی به روزنامه ارسال شده است. «شرق» به جهت رعایت اخلاق حرفه‌ای و مطابق با قانون مطبوعات، متن ارسالی را عینا منتشر می‌کند.

‌واکنش سازمان برنامه و بودجه  به یک گزارش

گزارشی با عنوان «دردسر یک وعده» مورخ  ۲۹ خرداد سال جاری در «شرق» منتشر شده که با واکنش سازمان برنامه و بودجه کشور مواجه شده و توضیحاتی به روزنامه ارسال شده است. «شرق» به جهت رعایت اخلاق حرفه‌ای و مطابق با قانون مطبوعات، متن ارسالی را عینا منتشر می‌کند.

دولت سیزدهم مصمم به پیگیری و اجرای برنامه تولید مسکن است

بر اساس اطلاعات حاصل‌شده از بازنگری مرحله اول طرح جامع مسکن که در سال 1393 انجام شده است، به‌منظور پاسخ به تقاضای موجود مسکن، نیاز به احداث حداقل 900 هزار واحد سالانه و در دوره پنج‌ساله منتهی به سال 1400، در‌ مجموع احداث حدود چهار‌میلیون‌و 500 هزار واحد مسکونی پیش‌بینی شده است،‌ اما در دوره زمانی پنج‌ساله منتهی به سال 1400، بر اساس گزارش‌های پروانه‌های صادر‌شده، مجموعا احداث حدود دو‌ میلیون واحد مسکونی در دستور کار دولت وقت قرار گرفته بود، اما با وجود این تقاضای انباشته از سال‌های قبل، با تصویب قانون جهش تولید مسکن مصوب سال 1400 و الزام دولت به تأمین سالانه یک میلیون واحد مسکونی، منجر به اجرای نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه‌و‌شهرسازی شد.

بر این اساس، شعار ساخت یک ‌میلیون واحد مسکونی توسط دولت سیزدهم که مطابق با مطالعات طرح جامع مسکن و در راستای قانون جهش تولید مسکن مصوب نمایندگان محترم مجلس است، در دولت سیزدهم به عمل تبدیل شد که نمود عینی این موضوع را می‌توان در برگزاری حداقل 10 جلسه شورای عالی مسکن در بالاترین سطوح توسط رئیس‌جمهور محترم و ثبت‌نام بیش از پنج میلیون نفر در سامانه‌های طرح نهضت ملی مسکن، تأمین زمین، افزایش سقف تسهیلات مسکن و الزام سیستم بانکی به پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی، تأمین منابع صندوق ملی مسکن و... مشاهده کرد که نشان از پیگیری و اجرای برنامه تولید مسکن از سوی دولت است.

همچنین به‌منظور برنامه‌ریزی بلندمدت برای تولید حداقل سالانه یک میلیون واحد مسکونی، در فصل 11 لایحه برنامه هفتم توسعه، اقدامات لازم برای تحقق تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی به‌صورت راهبردی و عملیاتی بیان شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها