|

قفس توری سرخابی‌ها در انتظار یک بازیکن ۲۲ساله

فرمول قهرمانی در لیگ برتر ایران همچنان برگرفته از همان فنون قدیمی است: گل خورده کمتر، زندگی شیرین‌تر. در دهه گذشته، معمولا تیم‌هایی در لیگ برتر ایران موفق به کسب عنوان قهرمانی شده‌اند که دروازه‌بان‌های خوبی داشته یا به‌طور کلی در خط دفاعی عملکرد بهتری از خود به جا گذاشته‌اند.

قفس توری سرخابی‌ها در انتظار یک بازیکن ۲۲ساله

فرمول قهرمانی در لیگ برتر ایران همچنان برگرفته از همان فنون قدیمی است: گل خورده کمتر، زندگی شیرین‌تر. در دهه گذشته، معمولا تیم‌هایی در لیگ برتر ایران موفق به کسب عنوان قهرمانی شده‌اند که دروازه‌بان‌های خوبی داشته یا به‌طور کلی در خط دفاعی عملکرد بهتری از خود به جا گذاشته‌اند. قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس و حتی قهرمانی استقلال در لیگ برتر ایران هم در شرایطی رقم خورد که آنها بهترین خط دفاعی لیگ در فصل مربوطه را داشته‌اند. از این‌رو، تیم‌های لیگ‌برتری از یک سو و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌طور خاص، همواره به دنبال داشتن دروازه‌بان‌های طراز اول هستند. اتفاقا یکی از دلایلی که باعث شد رقابت برای جذب علیرضا بیرانوند در بازار نقل و انتقالاتی داغ شود، همین موضوع است. 

بیرانوند قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد و استقلال از فرصت به‌دست‌آمده استفاده کرد تا با دادن پیشنهاد مالی بسیار بالا، یکی از ارکان موفقیت پرسپولیس را جذب کند. با وجود مذاکره طرفین، بیرانوند دوباره با پرسپولیس قرارداد جدیدی منعقد کرد تا حداقل خیال یحیی گل‌محمدی از دروازه راحت شود. در سوی دیگر، استقلال هم که پیش از این قید همکاری مجدد با سیدحسین حسینی، دروازه‌بان ملی‌پوشش را زده بود، دوباره با این بازیکن به توافق رسید تا حالا دست‌کم و تا به اینجا، تکلیف دروازه‌بان‌های اصلی استقلال و پرسپولیس برای فصل بیست‌وسوم روشن باشد. با وجود این، تلاش دو تیم برای داشتن دروازه‌بان دوم تبدیل به جدالی دیگر شده است. هر دو تیم برای آنکه دروازه‌بان‌های اصلی‌شان خیلی بابت فیکس‌بودنشان خیال راحتی نداشته باشند، در پی مذاکره با یک دروازه‌بان جوان و آینده‌دار هستند. پرسپولیسی‌ها که حتی با احمد گوهری توافق کرده و او را به‌طور قرضی به تیم آلومینیوم داده‌اند. این به آن معناست که این تیم همین حالا دروازه‌بان دوم ندارد. استقلال هم پس از تمدید قرارداد با سیدحسین حسینی با نارضایتی علیرضا رضایی، دروازه‌بان دومش روبه‌رو شده و او هم اعلام کرده می‌خواهد از این تیم جدا شود تا فرصت بازی‌کردن در لیگ بعدی را به دست بیاورد. با وجود این، جواد نکونام به او گفته تا تکلیف خرید جدید مشخص نشود، رضایت‌نامه‌اش برای خروج صادر نخواهد شد. مسئله اصلی اینجاست که حالا هر دو تیم پایتخت‌نشین فقط به یک گزینه فکر می‌کنند: محمدرضا خالدآبادی. دروازه‌بان ۲۲ساله تیم امید ایران که در باشگاه هوادار عملکرد خوبی داشته به‌شدت مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به سن‌و‌سال این دروازه‌بان، او در زمره سهمیه‌های زیر ۲۳ سال محسوب می‌شود و جای بازیکن بزرگسالی را در ترکیب دو تیم پر نمی‌کند. این موضوع گزینه‌ای جذاب برای سرمربیان دو تیم استقلال و پرسپولیس است که بتوانند همچنان بازیکن دیگری هم به ترکیب تیمشان اضافه کنند. مسئله ولی اینجاست که خالدآبادی هنوز با هوادار قرارداد دارد و جذب او برای دو باشگاه مذکور چندان ساده نخواهد بود. شایعه شده که هوادار برای صدور رضایت این دروازه‌بان رقمی بین هشت تا ۱۰ میلیارد تومان درخواست کرده و از طرفی دستمزد خود خالدآبادی هم باید برای فصل پیش‌رو لحاظ شود. موردی که در مجموع هزینه این بازیکن را در حدواندازه‌های سقف قرارداد دو باشگاه خواهد رساند. به هر روی با توجه به سن‌و‌سال این بازیکن، بعید است مسئله رقم، چندان دردسر زیادی برای دو باشگاه داشته باشد‌؛ دو باشگاهی که به‌شدت در پی ترغیب‌کردن خالدآبادی برای حضور در فهرست فصل آتی‌شان هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها