|

حذف استقلال از آسیا رسمی شد

در AFC و CAS پیگیری می‌کنیم

برخلاف بیانیه روز گذشته استقلالی‌ها، حذف این تیم از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا رسمی شده است. به گزارش فوتبال 360، کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی فدراسیون فوتبال در روزهای گذشته مشغول بررسی مدارک باشگاه‌ها بودند تا تکلیف تیم‌هایی که واجد شرایط دریافت مجوز حرفه‌ای هستند، مشخص شود. در روزهای گذشته گمانه‌زنی‌های غیررسمی درباره تأیید مدارک تیم‌های پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، گل‌گهر سیرجان، نساجی مازندران و تراکتور تبریز به گوش می‌رسید که اعضای کمیته بدوی تلویحا صدور مجوز برای این تیم‌ها را تأیید کردند.

برخلاف بیانیه روز گذشته استقلالی‌ها، حذف این تیم از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا رسمی شده است. به گزارش فوتبال 360، کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی فدراسیون فوتبال در روزهای گذشته مشغول بررسی مدارک باشگاه‌ها بودند تا تکلیف تیم‌هایی که واجد شرایط دریافت مجوز حرفه‌ای هستند، مشخص شود. در روزهای گذشته گمانه‌زنی‌های غیررسمی درباره تأیید مدارک تیم‌های پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، گل‌گهر سیرجان، نساجی مازندران و تراکتور تبریز به گوش می‌رسید که اعضای کمیته بدوی تلویحا صدور مجوز برای این تیم‌ها را تأیید کردند. استقلالی‌ها امید زیادی به دریافت مجوز داشتند اما عدم پرداخت مطالبات آندره‌آ استراماچونی در موعد مقرر باعث شد نام آبی‌ها در فهرست تیم‌های دارای مجوز نباشد. همین مسئله باعث شد مدیران باشگاه استقلال شکایت خود را به کمیته استیناف ببرند و امید داشتند تا بتوانند از طریق این کمیته، مجوز حرفه‌ای را دریافت کنند و با ادله‌ای پرشمار به این مسئله امیدوار بودند. در این میان، کاظم اولیایی که یکی از اعضای کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای‌سازی محسوب می‌شد، مدعی شد استقلالی‌ها می‌توانند با ارائه اسناد و مدارک مرتبط، مجوز حرفه‌ای را دریافت کنند.

شایعه‌ای  که  استقلالی‌ها  تکذیب  کردند!

سایت فوتی‌رنکینگز که مرجع خبری معتبری در فوتبال آسیا محسوب می‌شود، روز گذشته مدعی شد که با توجه به عدم صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان، نساجی مازندران و تراکتور تبریز حضور دارند که تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و نساجی در مرحله گروهی باید حاضر شوند و تراکتور باید در مرحله پلی‌آف حضور یابد. باشگاه استقلال روز گذشته در بیانیه‌ای به ادعای سایت فوتی‌رنکنیگز واکنش نشان داد. آبی‌ها در بیانیه خود نوشتند: «برخلاف برخی اخبار و گمانه‌زنی‌های مطرح‌شده، هیچ رأی قطعی‌ای جهت مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال صادر نشده است. باشگاه استقلال کلیه مدارک، مستندات و دفاعیات خود را به کمیته استیناف ارائه کرده و منتظر بررسی عادلانه این مدارک است. ضمن اینکه در صورت لزوم، باشگاه استقلال این موضوع را در (AFC) نیز پیگیری خواهد کرد».

آبی‌ها  خیلی زود  بیانیه خود  را  پس  گرفتند!

حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی استقلال، در واکنش به موضوع حذف آبی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا در تازه‌ترین اظهارات خود گفت: «حذف استقلال از آسیا را قبول نکرده‌ام. کنفدراسیون فوتبال آسیا که می‌دانست ما تحریم هستیم و این موضوع را با فدراسیون فوتبال هم در میان گذاشتیم. کمیته بدوی و استیناف هم قبول کردند حق با ماست و قرار شد کمک کنند. آقای تاج اگر بخواهد هنوز هم می‌تواند کمک کند تا استقلال حذف نشود. یک مرجعی که اسمش را نمی‌آورم همان 11 فروردین بدون هیچ بررسی‌ای تصمیم به حذف استقلال گرفت». کریمی در شرایطی این اظهارات را بعد از بیانیه جنجالی آبی‌ها به زبان آورد، که حالا در فاصله کمتر از 24 ساعت از این بیانیه، باشگاه استقلال در بیانیه‌ای جدید تلویحا موضوع حذف از لیگ قهرمانان آسیا را پذیرفته است. استقلالی‌ها در بیانیه خود نوشتند: «باشگاه استقلال اعتراض رسمی و شکایت خود به همراه مستندات و مدارک جهت صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه را به (AFC) ارسال کرد. باشگاه استقلال در صورت لزوم، این موضوع را در دادگاه عالی ورزش هم پیگیری خواهد کرد». استقلالی‌ها در شرایطی ناکام در دریافت مجوز حرفه‌ای بوده‌اند و نمی‌توانند در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند که سهمیه حضور در این رقابت‌ها را به واسطه قهرمانی بدون‌شکست در فصل گذشته به‌ دست آورده‌اند! البته که مدیران باشگاه استقلال امید دارند که بتوانند در کنفدراسیون فوتبال آسیا یا دادگاه عالی ورزش با توجه به مشکلات تحریمی و مواردی مشابه، پرونده شکایت خود را پیگیری کنند و به نتیجه برسانند که البته شانس کمی نسبت به این مسئله دارند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها