|

آمریکا ۷ فرد و ۶ نهاد در ایران، چین و هنگ‌کنگ را به‌دلیل کمک به «برنامه موشکی تهران» تحریم کرد

آمریکا اعلام کرده است که شبکه‌ای متشکل از ۷ فرد و ۶ نهاد مرتبط با برنامه موشکی بالستیک جمهوری اسلامی ایران را در این کشور، چین و هنگ‌کنگ تحریم کرده است. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت دارایی آمریکا اعلام کرده است این شبکه در کار انجام تراکنش‌های مالی و خرید قطعات و فناوری حساس و حیاتی برای بازیگران کلیدی توسعه موشک‌های بالستیک ایران بوده است.

آمریکا ۷ فرد و ۶ نهاد در ایران، چین و هنگ‌کنگ را به‌دلیل کمک به «برنامه موشکی تهران» تحریم کرد

به گزارش شبکه شرق، بی بی سی نوشت: آمریکا اعلام کرده است که شبکه‌ای متشکل از ۷ فرد و ۶ نهاد مرتبط با برنامه موشکی بالستیک جمهوری اسلامی ایران را در این کشور، چین و هنگ‌کنگ تحریم کرده است.

ساعاتی پیش از اعلام این تحریم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته بود که از یک موشک هایپرسونیک خود با نام فتاح، برای اولین بار رونمایی کرده است.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت دارایی آمریکا اعلام کرده است این شبکه در کار انجام تراکنش‌های مالی و خرید قطعات و فناوری حساس و حیاتی برای بازیگران کلیدی توسعه موشک‌های بالستیک ایران بوده است.

داود دامغانی و قاسم حقیقت دو تبعه جمهوری اسلامی ایران هستند که امروز از سوی آمریکا تحریم شده اند.

دارایی و حساب های بانکی احتمالی این افراد در قلمروی ایالات متحده توقیف می‌شود و ضمن جلوگیری از ورودشان به آمریکا، اتباع آمریکایی و غیرآمریکایی هم اجازه معامله و دادوستد تجاری با آنها را نخواهند داشت.

آمریکا می‌گوید این شبکه تسهیلات خود را از جمله در اختیار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سازمان‌های وابسته به آن، صنایع شیمیایی پارچین و سازمان هوافضای ایران و صنایع الکتریک ایران قرار داده است.

بر اساس بیانیه وزارت دارایی آمریکا، این شبکه به سازمان‌های نظامی ایران و واسطه‌های کلیدی آن برای تهیه قطعاتی که در توسعه پیشران موشک کاربرد دارد و همچنین در تامین و تولید مهمات، مواد منفجره و سوخت جامد راکت و موشک، استفاده می‌شود، کمک رسانی کرده است.

برایان نلسون، معاون وزیر دارایی آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی درباره تحریم‌های جدید گفته است «اقدام امروز، تقویت تعهدمان برای پاسخ به فعالیت‌هایی است که ثبات منطقه را تضعیف می کند و امنیت شرکا و متحدان کلیدی ما را به خطر می اندازد».

معاون وزارت دارایی آمریکا گفته «ایالات متحده به هدف قرار دادن شبکه‌های خرید غیرقانونی فراملیتی که به طور مخفیانه از تولید موشک‌های بالستیک ایران و سایر برنامه‌های نظامی آن حمایت می‌کنند، ادامه خواهد داد».

 

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها