|

تماشاخانه‌های تهران با نمایش‌های جدید میزبان مخاطبان هستند

در آستانه ورود به ماه پایانی فصل بهار، تئاتر ایران شاهد رونق و اجراهای جدید است. خرداد ۱۴۰۲ بیش از ۶۰ اثر نمایشی در ۲۸ سالن برای مخاطبان و علاقه‌مندان تئاتر در رده‌های سنی خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال روی صحنه است.

تماشاخانه‌های تهران با نمایش‌های جدید میزبان مخاطبان هستند

ایران‌تئاتر: در آستانه ورود به ماه پایانی فصل بهار، تئاتر ایران شاهد رونق و اجراهای جدید است. خرداد ۱۴۰۲ بیش از ۶۰ اثر نمایشی در ۲۸ سالن برای مخاطبان و علاقه‌مندان تئاتر در رده‌های سنی خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال روی صحنه است.

در تالار اصلی تئاتر شهر نمایش «گربه‌نره و روباه مکار» به نویسندگی و کارگردانی اوشان محمودی اجرای خود را از هفتم خرداد ساعت ۱۹:۳۰ آغاز کرد.

در تالار چهارسو نمایش «خدای جهنم» به نویسندگی سام شپارد، ترجمه میلاد قطبی، کارگردانی سیاوش جامع از چهارم خرداد ساعت ۱۸:۱۵ پیش‌روی مخاطبان قرار گرفته است. نمایش کمدی «بی‌صورت فلکی»، اثر جدید تالار چهارسو است که به نویسندگی نیاز اسماعیل‌پور و کارگردانی مریم باقری ساعت ۲۰:۱۵ روی صحنه می‌رود.

«نقطه ویرگول» عنوان دیگر نمایش جدید تئاتر شهر است که از سوم خرداد ساعت ۱۸:۳۰ به نویسندگی دنیا سمن و امیر سفیری، کارگردانی امیر سفیری در تالار قشقایی این مجموعه اجرای خود را آغاز کرده است. در همین تالار نمایش جدید دیگری با نام «زوج ناجور» به نویسندگی نیل سایمون، کارگردانی محمدحسین پیوندی از دوم خرداد ساعت ۲۰ میزبان مخاطبان تئاتر شده است.

در تالار سایه نیز نمایش «قصه‌های درگوشی» به نویسندگی امیررضا کوهستانی، کارگردانی حسین حیدری‌پور از دوم خرداد ساعت ۱۸:۴۵ روی صحنه است. «پروانه و یوغ» نیز عنوان دیگر نمایش تالار سایه مجموعه تئاتر شهر است که به نویسندگی محمد چرمشیر، کارگردانی امیرمحمد شهنی‌دشت‌گلی از چهارم خرداد ساعت ۲۰:۳۰ میزبان علاقه‌مندان تئاتر است. در کارگاه نمایش نیز نمایش «مجلس شبیه لیر بیچاره» به نویسندگی حسین جمالی، کارگردانی ملیکا رضی از روز بیست‌ویکم اردیبهشت ساعت ۱۹ اجرای خود را آغاز کرده بود، همچنان تا ۱۲ خرداد به اجرای خود در این تالار ادامه می‌دهد. نمایش موزیکال «هفت خان اسفندیار» به تهیه‌کنندگی و کارگرانی حسین پارسایی از ششم اردیبهشت ساعت ۱۸ در تالار وحدت روی صحنه رفته است و تا پایان خرداد روی صحنه خواهد بود. نمایش «کنیزک و پادشاه» به نویسندگی و کارگردانی ریحانه چزانی که برداشتی آزاد از دفتر اول مثنوی معنوی مولاناست، از ۱۹ اردیبهشت تا ۹ خرداد ساعت ۱۷ در تماشاخانه سنگلج اجرا خواهد داشت.

«سیمرغ» به نویسندگی محمود مهدوی و کارگردانی اکبر صادقی با همراهی بازیگران اردبیلی از اول تا ۱۲ خرداد ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است. «عشق در پیری» به نویسندگی مویدالممالک فکری‌ارشاد و کارگردانی مرتضی فرهادنیا نیز از ۱۶ خرداد تا ششم تیر در ادامه اجراهای بخش دانشجویی تماشاخانه سنگلج در این تماشاخانه روی صحنه می‌رود. «درِگوشی» بر اساس داستان «مربای شیرین» اثر هوشنگ مرادی‌کرمانی به نویسندگی و کارگردانی نرگس اصغری از  ۲۵ اردیبهشت‌ تا ۲۴ خرداد ساعت ۱۷:۳۰ میزبان مخاطبان تئاتر کودک و نوجوان خواهد بود. «سیندرلا» به نویسندگی دیوید وود و با ترجمه سیدحسین فدایی‌حسین و کارگردانی مریم کاظمی از ۲۰ اردیبهشت تا ۲۰ خرداد ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه خواهد بود. «باغ آلبالو» به نویسندگی و کارگردانی محمد میرعلی‌اکبری از ۲۴ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد ساعت ۱۸ میزبان مخاطبان خواهد بود. «اتول سورون طهران الف ۱» نوشته‌ باقر سروش و کارِ شهروز دل‌افکار، از دوم خرداد ساعت ۱۸:۴۵ در سالن ناظرزاده‌کرمانی روی صحنه رفت.

«خوش‌دلان» به نویسندگی سعید پورصمیمی و کارگردانی پریزاد سیف، از دوم خرداد ساعت ۲۱ در سالن ناظرزاده‌‌کرمانی اجرا شد. «اینجا پنجره‌ای باز مانده است» به نویسندگی و کارگردانی مشترک ندا شاهرخی و یاسمن خواجه‌ای، از دوم خرداد ساعت ۲۱:۳۰ در سالن استاد سمندریان اجراهای خود را آغاز کرده است. «۶۵۷» به نویسندگی و کارگردانی شهرام گیل‌آبادی از هشتم خرداد ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان اجراهای خود را آغاز خواهد کرد. «صالحان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آران شیخ‌الاسلامی، از ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۹:۱۵ در سالن سه پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است. «گودال» به نویسندگی حمیدرضا قاسمی، دراماتورژی آریامهر طلایی‌پور و کارگردانی امیرحسین شاملی از ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۸ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است.

نمایش کمدی «هوندا آدیداس» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی اشکان درویشی از اول خرداد در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است. این نمایش‌نامه را مهدی شاکویی بر اساس برداشتی آزاد از «آدیداس ۲» به قلم مهدی ضیاچمنی نوشته است.

بلیت‌فروشی نمایش ایرانی «میرزاکشون» به نویسندگی فرهاد نقدعلی، کارگردانی علی فتحعلی و تهیه‌کنندگی مسعود والا در سایت تیوال آغاز شد.

«میرزاکشون» از چهارم خرداد تا نهم تیرماه در سالن دو پردیس تئاتر شهرزاد ساعت ۲۰ به صحنه می‌رود. «کافه عاشقی» به نویسندگی و کارگردانی سیدجلال‌الدین دری از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد ساعت ۲۱ روی صحنه خواهد بود. «کابوس‌های آنکه نمی‌میرد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نادر فلاح و نویسندگی امیرحسین طاهری از بیست‌وهشتم فروردین اجرایش را در تالار مولوی آغاز کرده است و تا دوازدهم خرداد ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه خواهد بود. «ساپو» به نویسندگی و کارگردانی محمدامین سعدی و تهیه‌کنندگی علیرضا ‌حسن‌پور و محمدامین سعدی از هفتم تا ۲۸ خرداد هر شب ساعت ۱۹:۳۰ اجرا می‌شود. «برف شادی» به نویسندگی و کارگردانی رضا حسین‌زاده هشتم تا ۲۰ خرداد هر شب ساعت ۱۸ اجرا می‌شود.

اجرای نمایش «رومئو و ژولیت» به کارگردانی سیما تیرانداز نیز تا ۱۲ خرداد ساعت ۲۰:۴۵ در عمارت نوفل‌لوشاتو ادامه خواهد داشت. «آرتیست» به نویسندگی و کارگردانی محمد قربانی، از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد، ساعت ۱۹ در سالن شماره یک خانه‌ نمایش روی صحنه خواهد بود. «به‌حکم شما» به نویسندگی فردیناند فون‌شیراخ با ترجمه رحمان افشاری و کارگردانی نگار عزیزی از سوم تا ۲۲ خرداد ساعت ۲۱ در خانه نمایش دا روی صحنه خواهد بود. «نهنگ دو قسمت یک ندارد» به نویسندگی و کارگردانی شاهین رفیعی از ۳۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد ساعت ۱۷ روی صحنه است.

«فرار از اینجا» به نویسندگی و کارگردانی کیان پرتو از سوم تا ۱۳ خرداد ساعت ۲۱ در سالن شماره دو عمارت ارغوان میزبان مخاطبان است. «کورها» به نویسندگی موریس مترلینگ با ترجمه ثمین ‌اکبری و کارگردانی علیرضا ‌اختری از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد ساعت ۲۱ در سالن شماره یک عمارت ارغوان میزبان مخاطبان است. «تنهایی» با طراحی و کارگردانی عرفان ‌خالقی از ۲۱ اردیبهشت تا ۸ خرداد ساعت ۱۷ در سالن شماره دو عمارت ارغوان روی صحنه است.

«کلردیازپوکساید» به نویسندگی و کارگردانی حسین ‌میلانی از ۲۴ اردیبهشت تا  ۱۰ خرداد ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان در سالن شماره یک عمارت ارغوان است. «نئورئالیسم» با نویسندگی و کارگردانی سلمان سامنی و تهیه‌کنندگی مشترک هاتف کلاته و میثم اسداللهی از ۲۴ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد ساعت ۱۹ در سالن شماره یک عمارت ارغوان میزبان مخاطبان است.

نمایش کودک و نوجوان «کوزه عسل» به نویسندگی و کارگردانی سینا نورایی از ۱۱ تا ۳۰ خرداد ساعت ۱۷ در سالن شماره دو عمارت ارغوان روی صحنه است.

نمایش «خانواده آقای نریمان» به نویسندگی و کارگردانی احسان رحیم‌دل از  ۳۱ اردیبهشت‌ تا ۲۴ خرداد در سالن استاد داوود رشیدی مجموعه پردیس تئاتر تهران، ساعت ۱۹ روی صحنه خواهد بود. 

«بی‌نوایان» به نویسندگی و کارگردانی وحید منتظری از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه انتظامی اجرا می‌شود. «گالمکس» به کارگردانی و نویسندگی محمدرضا حسن‌زاده از ۲۷ اردیبهشت‌ تا  ۱۹ خرداد ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه استاد انتظامی اجرا می‌شود. نمایش موزیکال «جنگ و صلح» به کارگردانی میثم یوسفی از ۱۴ اردیبهشت تا  ۱۲ خرداد از ساعت ۲۰ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

نمایش «زنگوله سحرآمیز» به کارگردانی سپیده زینلی از ۱۲ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد ساعت ۱۸:۳۰ در سالن ‌گوشه فرهنگسرای ‌نیاوران برای کودکان و نوجوانان روی صحنه است. نمایش شاد و موزیکال «بره‌ ناقلا» به نویسندگی و کارگردانی مجید علم‌بیگی از ۱۳ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد، ساعت ۱۷، سه‌شنبه تا جمعه‌های هر هفته در سالن خزر فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها