|

درخواست شفاف‌سازی در سیاست‌های تئاتر کشور

کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران در بخشی از نامه خود خواستار شفاف‌سازی در شیوه مدیریت تئاتر کشور شده و با طرح برخی سؤال‌ها، بر لزوم پاسخ‌گویی دو سال مدیریت تئاتر کشور تأکید کرده است.

درخواست شفاف‌سازی در سیاست‌های تئاتر  کشور

ایلنا: کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران در بخشی از نامه خود خواستار شفاف‌سازی در شیوه مدیریت تئاتر کشور شده و با طرح برخی سؤال‌ها، بر لزوم پاسخ‌گویی دو سال مدیریت تئاتر کشور تأکید کرده است.

بخشی از خواسته‌های این کانون به شرح زیر است:

۱- آقایان و خانم‌های مسئول در اداره کُل مرکز هنرهای نمایشی، بودجه تئاتر در سال ۱۴۰۱ چقدر بوده و بودجه سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

۲- چه میزان از بودجه سال ۱۴۰۱ را صرف جشنواره فجر و دیگر جشنواره‌ها کرده‌اید؟

۳- چه میزان از بودجه سال ۱۴۰۱ را به بازسازی سالن‌های تئاتر و تجهیزکردن آنها در استان‌ها و شهرهای ایران اختصاص داده‌اید؟

۴- هزینه حمایت‌های شما برای تولید نمایش در همه شهرها و استان‌های ایران چقدر بوده است؟

۵- آیا حمایت ۲۰ میلیون تومان برای اجرای یک نمایش در تالار سنگلج در سالی که گذشت و ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان برای تالار هنر حقیقت دارد؟ اگر پاسخ آری است، بر مبنای کدام کارشناسی و براساس کدام درک اقتصادی از حال و روز جامعه ایران، این ارقام در نظر گرفته شده است؟

کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران همچنین با اشاره به برخی چهره‌های تئاتری، خواستار پاسخ‌گویی مسئولان تئاتر کشور به چرایی عدم فعالیت فعلی آنها شده است: چهره‌های درخشان تولید نمایش همچون استادان علی رفیعی، اکبر زنجان‌پور، جمشید ملک‌پور، بهزاد فراهانی، حسین عاطفی، داریوش مؤدبیان، قطب‌الدین صادقی، حمید مظفری، منیژه محامدی، سهراب سلیمی، بهرام عظیم‌پور، رضا بابک، فرهاد آئیش، حمید امجد، محمد رحمانیان، نادر برهانی‌مرند، میکائیل شهرستانی، علیرضا نادری، محمد چرمشیر، محمدرضا خاکی، محمد امیر یاراحمدی، افروز فروزند، محمد رضایی‌راد، محمد یعقوبی، کوروش نریمانی، محمودرضا رحیمی، نغمه ثمینی، همایون غنی‌زاده و... و ده‌ها نام درخشان دیگر در تهران و صدها نام بزرگ در استان‌ها و شهرهای ایران کجا هستند؟ چرا آثار این بزرگان روی صحنه نیست؟

این کانون در پایان خواستار مشخص‌شدن برنامه مدون مدیران تئاتری برای آینده تئاتر شده و بازهم بر پاسخ‌گویی، صداقت، دوری از اجحاف و تبعیض، حذف جشنواره‌های کم‌مخاطب و حمایت همه‌جانبه دولت از تئاتر شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها