|

ریکاردو پرسپولیس را زیر سؤال برد، یحیی از شجاعتش گفت

روز گذشته و بعد از برتری پرسپولیس در صدمین دربی پایتخت، دو سرمربی یعنی ریکاردو سا پینتو و یحیی گل‌محمدی در کنفرانس خبری روبه‌روی خبرنگاران نشستند تا درباره شرایط تیم‌شان بعد از نتیجه ثبت‌شده حرف بزنند. ریکاردو کنفرانس کوتاه‌تری داشت و یحیی بیشتر حرف زد.

ریکاردو پرسپولیس را زیر سؤال برد، یحیی از شجاعتش گفت

روز گذشته و بعد از برتری پرسپولیس در صدمین دربی پایتخت، دو سرمربی یعنی ریکاردو سا پینتو و یحیی گل‌محمدی در کنفرانس خبری روبه‌روی خبرنگاران نشستند تا درباره شرایط تیم‌شان بعد از نتیجه ثبت‌شده حرف بزنند. ریکاردو کنفرانس کوتاه‌تری داشت و یحیی بیشتر حرف زد. سرمربی پرتغالی استقلال در همان فرصت اندک سبک دفاعی پرسپولیس را مورد انتقاد قرار داد و از طرف دیگر یحیی گل‌محمدی از بازی و ترکیب شجاعانه‌ای که انتخاب کرده بود، دفاع کرد. ابتدا ریکاردو سا پینتو گفت: «درباره نیمه اول فکر می‌کنم بازی متعادلی را شاهد بودیم. هر دو تیم موقعیت‌های خطرناکی داشتند؛ اما ما نتوانستیم از موقعیت‌های طلایی خود استفاده کنیم و به گل برسیم. تساوی را در نیمه اول می‌پذیریم؛ اما در نیمه دوم گل زودهنگامی را خوردیم و در این گل اصلا خوش‌شانس نبودیم. آنها از یک موقعیت به یک گل رسیدند و این راه رسیدن به پیروزی در دربی است. 

پرسپولیس بعد از این گل از هر راهی که توانست دفاع کرد. ما همه تلاش خود را برای موفقیت کردیم‌ اما شانس با ما همراه نبود». سا پینتو که در انتهای دیدار به سمت داور مسابقه رفت و برای او به نشانه اعتراض دست زد، در کنفرانس خبری درباره عملکرد داوری گفت: «او داور خوبی است؛ اما در این بازی تمام سوت‌ها علیه تیم ما بود. حیدری با سوت‌های زیاد خود بازی سرعتی ما را متوقف کرد». آیا استقلال شانسی برای رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر خواهد داشت؟ سا پینتو در پاسخ به این پرسش گفت: «متأسفانه برخلاف خواسته خود بازی را باختیم و الان رسیدن به قهرمانی برای ما بسیار سخت‌تر شده است. البته این نشان از آن ندارد که ما بی‌انگیزه هستیم و همچنان به دنبال قهرمانی هستیم». سرمربی استقلال پس از پایان صحبت‌های خود حاضر به پاسخ‌دادن به سؤال‌های دیگر نشد و نشست خبری را ترک کرد.

برخلاف سا پینتو، یحیی گل‌محمدی با آرامش بیشتری در کنفرانس خبری حاضر شد. او ابتدا گفت: «از همه هواداران پرسپولیس به خاطر جو بسیار خوبی که امروز ایجاد کردند، تشکر می‌کنم و از همه کسانی که امروز به ورزشگاه آمدند و به زیباترشدن مسابقه کمک کردند، تشکر می‌کنم. بازی بسیار سختی را پشت‌سر گذاشتیم و هوای گرم هم در کیفیت کار دو تیم تأثیرگذار بود. در کنار گرمای هوا خشکی چمن نیز روی کار هر دو تیم تأثیر منفی گذاشت اما با وجود همه این مسائل ما در نیمه اول گردش توپ بسیار بهتری داشتیم و توانستیم بازی را به‌درستی مدیریت کنیم».

 یحیی از میل تیمش به پیروزی حرف زد و گفت: «بازیکنانم در نیمه دوم نشان دادند چقدر برای پیروزی در این مسابقه انگیزه دارند و با ذهنیت بسیار خوبی در نیمه دوم به میدان رفتند و توانستند سه امتیاز بسیار حساس را به دست بیاورند. خط دفاعی و به‌ویژه دروازه‌بان ما توانستند تمام حملات حریف را کنترل کنند و باید از همه بازیکنانم تشکر کنم که توانستند هواداران را خوشحال کنند». گل‌محمدی درباره رقابت پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی و شانس بیشتر حریف گفت: «ما فقط به پیروزی در سه بازی آینده فکر می‌کنیم و امیدوارم حریف هم امتیاز از دست بدهد تا ما در پایان فصل جشن قهرمانی بگیریم. ما وظیفه داریم هر سه بازی پیش‌رو را برنده باشیم و امیدوارم اتفاقات فوتبالی هم کمک کند و ما قهرمان شویم».

 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اعتراض سا پینتو به عملکرد داوران، گفت: «چون این مسابقه را بردیم هر حرفی بزنم دوستان تفسیر می‌کنند؛ اما انصافا عملکرد تیم داوری بسیار خوب بود و باید از تلاش آنها نیز تشکر کنم» اما بخش درخور‌توجه این کنفرانس مربوط به جایی بود که یحیی درباره صحبت‌های بین دو نیمه و نقش عیسی آل‌کثیر در تیمش حرف زد. «در بین دو نیمه، چند نکته مانده بود که در وسط زمین گفتم و به آنها اعلام کردم اگر قهرمانی می‌خواهید، باید این بازی را ببرید و خوشبختانه این اتفاق هم افتاد. عیسی خیلی دیر توانست به میادین بازگردد؛ اما رفته‌رفته خیلی بهتر شد و با انگیزه زیادی در تمرینات حاضر شده است. حق او گل‌زنی در این دیدار و شادی بعد از گل بود؛ زیرا سختی‌های زیادی کشید و توانست به حق خود برسد». سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره ترکیب شجاعانه‌ای که به میدان فرستاد، عنوان کرد: «این ترکیب یک ریسک بود و سروش هم توانست به‌خوبی از پس مسئولیتی که به او داده بود، بر‌بیاید و خوشبختانه این ریسک ما امروز جواب داد و به نظرم تصمیم خوبی گرفتیم».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها