|

احتمالا جلسه استیضاح وزیر صمت یکشنبه ۱۰ اردیبهشت تشکیل خواهد شد

3 گروه خواستار استیضاح هستند

طرح استیضاح وزیر صمت بالاخره در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. فاطمی‌امین که یک بار از استیضاح جان سالم به در برده است، این بار برای دفاع از خود و ماندن در مسند وزارت، راه سخت‌تری را باید طی کند. هرچند برخی نمایندگان از پس‌گرفتن امضاهای استیضاح‌کنندگان خبر می‌دادند، اما در نهایت این طرح با 40 امضا اعلام وصول شد.

3 گروه خواستار استیضاح هستند

شرق: طرح استیضاح وزیر صمت بالاخره در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. فاطمی‌امین که یک بار از استیضاح جان سالم به در برده است، این بار برای دفاع از خود و ماندن در مسند وزارت، راه سخت‌تری را باید طی کند. هرچند برخی نمایندگان از پس‌گرفتن امضاهای استیضاح‌کنندگان خبر می‌دادند، اما در نهایت این طرح با 40 امضا اعلام وصول شد.

در همین زمینه، احمد نادری اظهار کرد: طبق ماده ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر صمت حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات به مجلس است. او ادامه داد: بر این اساس، احتمالا جلسه استیضاح وزیر صمت یکشنبه ۱۰ اردیبهشت تشکیل خواهد شد. نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه استیضاح وزیر صمت بررسی شد، افزود: این استیضاح سومین استیضاح وزیر صمت بود که در ماه‌های گذشته به کمیسیون ارجاع داده شده است؛ در نخستین استیضاح، تعداد متقاضیان به کمتر از 10 نفر رسید، دومین بار نیز استیضاح وزیر صمت در صحن علنی مجلس رسیدگی شد و مجلس دوباره به آقای فاطمی‌امین رأی اعتماد داد. وی با بیان اینکه سه گروه خواستار استیضاح وزیر صمت هستند و تعداد امضاکنندگان نیز 37 نفر است، اضافه کرد: یکی از طرح‌های استیضاح وزیر صمت 17 محور، دومین طرح استیضاح 12 محور و طرح استیضاح بعدی نیز یک محور دارد. این نماینده مردم در مجلس یازدهم آشفتگی بازار خودرو را شاخص‌ترین محور استیضاح دانست و ادامه داد: بازار کالاهای پایه‌ای، ارتباط میان قیمت کالاها و نرخ ارز و انتصابات در معاونت‌ها، هیئت‌مدیره‌ها و مدیران عامل شرکت‌ها از محورهای استیضاح وزیر صمت است. طاهری با بیان اینکه در این نشست، نمایندگان استیضاح‌کننده سؤالات خود را مطرح کردند و وزیر صمت نیز به بیان توضیحات پرداخت، تصریح کرد: در‌صورتی‌که متقاضیان استیضاح از توضیحات وزیر قانع شوند، انصراف می‌دهند. در‌صورتی‌که تعداد استیضاح‌کنندگان به کمتر از 10 نفر برسد، استیضاح به صحن ارجاع داده نمی‌شود و در غیر این صورت استیضاح وزیر صمت در صحن بررسی خواهد شد. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پیش‌بینی می‌کنم در‌صورتی‌که طرح استیضاح وزیر صمت به صحن علنی مجلس ارجاع داده شود، وزیر صمت به سختی بتواند این بار رأی اعتماد بگیرد. طاهری با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن تا ظهر فردا فرصت دارد، تصریح کرد: اگر در مهلت قانونی استیضاح‌کنندگان انصراف ندهند، آن را به صحن می‌فرستیم و احتمالا سه‌شنبه اعلام وصول و 10 روز بعد جلسه استیضاح برگزار می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها