|

ماجرای دستور رئیسی برای رفع فیلترینگ و بی‌خبری وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات درباره نامه منتشرشده از سوی دفتر رئیس‌جمهور به وزارت ارتباطات مبنی بر لغو محدودیت‌های اینترنتی گفت: نامه‌ای از طرف آقای توانگر، نماینده مجلس داده شده بود و اخلاق ایشان است که نامه‌ها را منتشر می‌کنند، ما جواب نامه ایشان را می‌دهیم.

ماجرای دستور رئیسی برای رفع فیلترینگ و بی‌خبری وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات درباره نامه منتشرشده از سوی دفتر رئیس‌جمهور به وزارت ارتباطات مبنی بر لغو محدودیت‌های اینترنتی گفت: نامه‌ای از طرف آقای توانگر، نماینده مجلس داده شده بود و اخلاق ایشان است که نامه‌ها را منتشر می‌کنند، ما جواب نامه ایشان را می‌دهیم. اطلاعی از نامه دفتر رئیس‌جمهور ندارم. مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس، با انتشار نامه‌ای از طرف دفتر رئیس‌جمهور به وزیر ارتباطات مدعی درخواست رئیس‌جمهور مبنی بر بررسی «لزوم برگرداندن اینترنت به شرایط عادی و فراهم‌کردن دسترسی مردم به اینترنت آزاد» در کارگروه اقتصاد دیجیتال شده است. البته قبلا وزیر ارتباطات بارها گفته بود اعمال محدودیت‌ها در اینترنت، از سوی «نهادهای ذی‌صلاح» صورت گرفته و برطرف‌کردن آن در اختیار همین نهادهاست. با این حال دفتر ریاست‌جمهوری بررسی این موضوع را به کارگروه اقتصاد دیجیتال در دولت سپرده است و به نظر می‌رسد این کارگروه باید در‌این‌باره تصمیم‌گیری و نتیجه را اعلام کند.

دیروز نامه‌ای منتشر شد که نشان از تلاش دولت برای رفع محدودیت‌ها داشت. پیرو نامه‌ای که مجتبی توانگر، نماینده تهران در مجلس، دی‌ماه امسال به رئیس‌جمهور نوشت و در آن درخواست کرد شرایط اینترنت به حالت عادی بازگردد، اکنون نامه‌ای از غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر ابراهیم رئیسی منتشر شده است که در آن از وزیر ارتباطات خواسته رفع محدودیت‌های اینترنتی در کارگروه اقتصاد دیجیتال بررسی شود. در این نامه ذکر شده است که نامه توانگر و گزارش دفتر رئیس‌جمهور درخصوص «لزوم بازگرداندن اینترنت به شرایط عادی و فراهم‌کردن دسترسی مردم به اینترنت آزاد» به استحضار زارع‌پور رسیده است و حسب نظر رئیس‌جمهور مقتضی است موضوع در کارگروه اقتصاد دیجیتال بررسی و پیگیری شده و نتیجه اعلام شود.

در‌حالی‌که محدودیت‌های اینترنتی به ماه ششم وارد شده است، کاربران و کسب‌وکارهای زیادی از وضعیت اینترنت رضایت ندارند. زارع‌پور پیش‌از‌این گفته بود پیگیر رفع فیلتر برخی پلتفرم‌هاست؛ اما اینستاگرام و واتس‌اپ در میان آنها نخواهد بود. حال به نظر می‌آید با انتشار این نامه، رفع فیلتر این دو پلتفرم محبوب دور از انتظار به نظر نمی‌آید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها