|

رویه زشت در فوتبال ایران؛ اگر می‌توانی من را بلند کن

به گزارش فوتبال 360، جام جهانی 2022 قطر برای بازیکنانی که قصد داشتند با وقت‌کشی کار خود را پیش ببرند، تورنمنت خوبی نبود؛ چون به کمک (VAR) وقت مفید مسابقه لحاظ می‌شد و همین اتفاق باعث شد در بسیاری از رقابت‌های جام جهانی 2022، داوران مسابقه بیش از 10 دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کنند که باعث خلق رکوردهای جالبی شد.

به گزارش فوتبال 360، جام جهانی 2022 قطر برای بازیکنانی که قصد داشتند با وقت‌کشی کار خود را پیش ببرند، تورنمنت خوبی نبود؛ چون به کمک (VAR) وقت مفید مسابقه لحاظ می‌شد و همین اتفاق باعث شد در بسیاری از رقابت‌های جام جهانی 2022، داوران مسابقه بیش از 10 دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کنند که باعث خلق رکوردهای جالبی شد. لیگ برتر فوتبال ایران در غیاب تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی در‌ حال برگزاری است و به نظر می‌رسد به‌جز حواشی مرتبط با صحنه‌های مشکوک داوری، عدم اعمال وقت‌کشی‌های سریالی از سوی برخی بازیکنان هم باعث آسیب‌زدن به کیفیت مسابقات لیگ شده، به‌طوری‌که در مسابقات مختلف برخی بازیکنان به‌ویژه دروازه‌بان‌ها برای اتلاف وقت به سود تیم‌شان از حربه مصدومیت‌های ساختگی ‌یا تأخیرهای طولانی در شروع مجدد استفاده می‌کنند.

کریستوفر کنت یکی از چهره‌های ویژه هفته هفدهم بود. دروازه‌بانی که توانست چند واکنش زیبا در مقابل ضربات بازیکنان پرسپولیس داشته باشد و با درخشش او‌ شاگردان جواد نکونام موفق شدند برنده بازی بزرگ هفته شوند. کنت البته به‌جز درخشش در درون دروازه، از اهرم وقت‌کشی هم برای نجات دروازه‌اش استفاده کرد و بارها به دلیل مصدومیت باعث ایجاد وقفه در جریان بازی شد. دروازه‌بان اتریشی فولاد خوزستان که در بازی دور رفت مقابل استقلال دچار مصدومیت شد و قادر به همراهی تیمش در ادامه بازی نبود، در مصاف با پرسپولیس شرایطی متفاوت را تجربه کرد و در دقایق پایانی مسابقه که حملات شاگردان یحیی گل‌محمدی شدت پیدا کرده بود، سعی داشت با مصدومیت‌های پی‌درپی خود در جریان بازی وقفه ایجاد کند و مانع خلق موقعیت جدی روی دروازه فولاد شود. با وجود چند نوبت توقف بازی، خبری از تعویض کنت نبود و او تا پایان مسابقه در خط دروازه فولاد خوزستان ماند و با کلین‌شیت به کارش در دیدار با پرسپولیس پایان داد. حامد لک همواره یکی از دروازه‌بان‌های خبرساز فوتبال ایران بوده است. دروازه‌بانی که در تیم‌های مختلف با استفاده از حربه وقت‌کشی به دنبال کمک به تیمش بوده است و بارها به‌واسطه استفاده از این حربه، جریمه هم شده اما رویه او تغییر نکرده است. لک به‌صورت میانگین در فصول اخیر در هر فصل چهار اخطار گرفته و در دربی سیرجان مقابل گل‌گهر، با دریافت کارت زرد شمار اخطارهای خود در لیگ بیست‌ودوم را هم به عدد چهار رساند تا میانگین خود را حفظ کرده باشد! لک در دربی سیرجان چهره خبرساز مسابقه بود و در شرایطی که شاگردان محمد ربیعی با دو گل از حریف خود پیش بودند، بارها سعی کرد تا با زمین‌افتادن خود و احساس مصدومیت ساختگی، به ایجاد وقفه در جریان بازی به سود تیمش کمک کند. او به‌جز مصدومیت‌های سریالی، در شروع مجدد بازی هم تأخیر زیادی داشت که سرانجام در دقیقه 86 با کارت زرد داور مسابقه مواجه شد. مهدی تیکدری‌نژاد، مدافع-هافبک تیم گل‌گهر بعد از اتمام دربی سیرجان با کنایه به رفتار لک، درباره وقت‌کشی‌های سریالی او گفته بود: «غیر از گلرشان، بقیه بازیکنان‌ این حرکت را انجام نمی‌دادند و حتی کاپیتانشان با بینی شکسته به بازی ادامه داد. ولی حامد لک از دقیقه 20 تا (4+90) روی زمین بود. داور به او دیر کارت داد‌ ولی اینها جزئی از فوتبال است و او هم برای هدفی که داشتند، وقت‌کشی می‌کرد که تیمش متضرر نشود».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها