|

پرسپولیس بهترین تیم نیم‌فصل ایران

هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر ایران عصر روز گذشته در شرایطی به پایان رسید که در آخرین بازی این هفته، استقلال در تبریز برابر تراکتور شکست غیرمنتظره 2 بر صفر را متحمل شد و از صدر جدول فاصله گرفت.

هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر ایران عصر روز گذشته در شرایطی به پایان رسید که در آخرین بازی این هفته، استقلال در تبریز برابر تراکتور شکست غیرمنتظره 2 بر صفر را متحمل شد و از صدر جدول فاصله گرفت. 

شاگردان ریکاردو سا پینتو که امیدوار بودند در آخرین هفته با کسب سه امتیاز، نیم‌فصل را حداقل با عنوان دومی به پایان ببرند، حالا در رده چهارم جدول رده‌بندی جا خوش کرد‌ه‌اند. به‌هر‌روی بازی‌های نیم‌فصل درحالی به پایان رسیده که به غیر از دیدار معوقه آلومینیوم اراک و گل‌گهر، بقیه بازی‌ها برگزار شده و با توجه به آمارهایی که به دست آمده، می‌شود پرسپولیس را با تمام کاستی‌هایی که در این چندماهه داشته، به‌عنوان بهترین تیم 15 هفته نخست معرفی کرد. شاگردان گل‌محمدی که در آخرین دیدار توانستند با نتیجه درخور‌توجه 5 بر یک برابر نساجی به برتری برسند، نیم‌فصل را با 32 امتیاز به پایان بردند تا برحسب میانگین امتیازات کسب‌شده، بیشترین بخت را برای قهرمانی در انتهای فصل داشته باشند. 

سرخپوشان تهرانی که چند‌هفته‌ای می‌شود دوباره از نداشتن مهاجم تخصصی رنج می‌برند، در یکی، دو هفته اخیر به مقدار قابل‌توجهی شمار گل‌‌های زده‌شان را افزایش دادند و حالا با 20 گل زده، دومین خط حمله لیگ برتر را به‌طور مشترک در اختیار دارند. در این بخش، سپاهان با 21 گل زده، بهترین است. پرسپولیس همچنین در فاز دفاعی هم کارنامه قابل‌قبولی دارد و بعد از مس رفسنجان که با چهار گل خورده بهتر‌ است، با شش گل خورده از این حیث هم در رده دوم قرار گرفته است. 

گو اینکه در همین فاکتور هم در کنار آلومینیوم اراک قرار می‌گیرد. با‌این‌حال، اگرچه پرسپولیسی‌ها در هر دو بخش گل زده و خورده در رده دوم ایستاده‌اند ولی بهترین تفاضل گل را تا پایان هفته پانزدهم (همچنان بدون درنظر‌گرفتن بازی معوقه لیگ) در اختیار دارند. در این زمینه پرسپولیس با تفاضل 14 در صدر قرار می‌گیرد و سپاهان با تفاضل 12 در تعقیب این تیم است. پرسپولیس همچنین با کسب 9 برد از 15 بازی، در صدر جدول تیم‌هایی قرار می‌گیرد که در نیم‌فصل بیشترین تعداد برد را به دست آورده‌اند. اگر گل‌گهر موفق شود بازی معوقه‌اش را ببرد، از این حیث کنار پرسپولیس قرار می‌گیرد و یک پله هم در جدول رده‌بندی بالاتر آمده و جای سپاهان را در رده دوم می‌گیرد. شاگردان یحیی با کسب تنها یک باخت، در کنار مس رفسنجان، بهترین آمار را از این حیث هم در اختیار دارند. بدیهی است که با کنار هم گذاشتن چنین مواردی، انتخاب پرسپولیس به‌عنوان تیم برتر نیم‌فصل نخست کار چندان ساده‌ای نباشد. آنها فعلا با تیم‌های تعقیب‌کننده فاصله‌ای پنج‌امتیازی داشته و تقریبا خیالشان برای یکی دو بازی پیش‌رو راحت است. این تیم باید روز جمعه 30 دی، در اولین بازی مرحله برگشت لیگ در خانه پذیرای ذوب‌آهن باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها