|

حاج‌علی‌اکبری، خطیب جمعه تهران اعلام کرد

رنجش رهبر انقلاب‌ از کشته‌ و مجروح‌شدن افراد بی‌گناه در بلوچستان

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با اشاره به سفری که در رأس هیئتی از سوی رهبر انقلاب به استان سیستان‌و‌بلوچستان داشت، گفت: این استان موصوف به غیرت و وطن‌دوستی است.

رنجش رهبر انقلاب‌ از کشته‌ و مجروح‌شدن افراد بی‌گناه در بلوچستان

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با اشاره به سفری که در رأس هیئتی از سوی رهبر انقلاب به استان سیستان‌و‌بلوچستان داشت، گفت: این استان موصوف به غیرت و وطن‌دوستی است. با گروه‌های مختلف مردم دیدار کردیم. دیدگاه‌های علما، نخبگان و سران طوایف را دریافت کردیم. با توجه به حوادثی که رخ داده بود، بخشی از هم‌وطنان بی‌گناه کشته و مجروح شدند. این اتفاق برای امام عزیزمان رنج‌آور بود. با وجود تدابیر استانی، ایشان فرمودند که این هیئت به استان برود و مسائل را بشنود و تدابیر تکمیلی را ابلاغ کند.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام‌جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه دیروز تهران با اشاره به آیه پایانی سوره نمل بیان کرد: عنایت الهی برای کسانی شمرده شده که اهل تقوا هستند و روش زیست‌شان، خدایی است. وی در ادامه گفت: در هفته گذشته تحلیل بسیار ژرف و حکیمانه از رهبر عزیزمان درباره شرایط کشور و موقعیتی که در آن قرار داریم، دریافت کردیم. جان کلام در سخن ایشان این بود که مسئله بین ما و جریان استکباری، پیشرفت است. آنها نمی‌خواهند ایران پیشرفت کند. حاج‌علی‌اکبری با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم اصفهان عنوان کرد: بسیج امید کشور برای پیشرفت است؛ هم تفکر بسیجی و هم نهاد بسیج امید ما برای رسیدن به آرزوهای انقلاب اسلامی و ملت ایران هستند. ما معجزه تفکر بسیجی را در دفاع مقدس، سازندگی، پیشرفت علم و دانش، عمق‌بخشیدن به امنیت کشور و منطقه مقاومت دیدیم. وی افزود: ما امتداد بسیج را در سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و... مشاهده کردیم. این درخت مدام ثمر می‌دهد و ریشه عمیق و استواری دارد؛ ریشه در سنت‌های الهی و در بین ملت‌های بزرگ دارد. امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به دشمنی‌ها گفت: برای مسیرهای پیش‌رو چشم امید به تفکر بسیجی و بسیج است. وی با برشمردن شخصیت‌هایی که با تفکر بسیجی موفقیت‌هایی در کشورمان داشتند، اظهار کرد: دانشمند شهید فخری‌زاده یک بسیجی نمونه و الگو بود که حرکت علمی را در کشور پیش برد. این الگوهای درخشان جلوی چشمان ما هستند.

وی با اشاره به سفری که در رأس هیئتی از سوی رهبر انقلاب به استان سیستان و بلوچستان داشت، گفت: این استان موصوف به غیرت و وطن‌دوستی است. با گروه‌های مختلف مردم دیدار کردیم. دیدگاه‌های علما، نخبگان و سران طوایف را دریافت کردیم. با توجه به حوادثی که رخ داده بود، بخشی از هم‌وطنان بی‌گناه کشته و مجروح شدند. این اتفاق برای امام عزیزمان رنج‌آور بود. با وجود تدابیر استانی، ایشان فرمودند که این هیئت به استان برود و مسائل را بشنود و تدابیر تکمیلی را ابلاغ کند.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: در یک هفته این کار به‌صورت فشرده انجام شد. نتایج محسوسی در ارتقای امنیت، آرامش و وحدت به دست آمد. از میزبانی پر از مهر و محبت مردم، مسئولان، سران طوایف و نخبگان سیستان‌و‌بلوچستان تقدیر می‌کنم. وی همچنین بیان کرد: از مواضع انقلابی و بسیجی دولت، دستگاه دیپلماسی و سازمان انرژی اتمی در برابر رفتارهای مضحک تروئیکای اروپایی و مواضعی که کشورهای اروپایی نسبت به حقوق بشر دارند، تشکر می‌کنم. مسئولان در برابر جبهه غربی محکم و انقلابی ایستادند. غنی‌سازی ۶۰ درصد در فردو آغاز شد. برخی از کشورهای اروپایی‌ها بدانند که حسابشان پیش ملت ایران مفتوح است. اینها خیلی به جمهوری اسلامی جفا کردند و روزهای سختی خواهند داشت. امام‌جمعه موقت تهران در پایان صحبت‌هایش برای تیم ملی کشورمان در جام جهانی فوتبال آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدواریم خوش بدرخشند و دل ملت عزیزمان را شاد کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها