|

کارلوس کی‌روش: این برد تقدیم به مردم ایران

کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی، شاید این روزها یکی از خوشحال‌ترین افراد روی زمین یا حداقل خوشحال‌ترین آنها در جام جهانی باشد

کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی، شاید این روزها یکی از خوشحال‌ترین افراد روی زمین یا حداقل خوشحال‌ترین آنها در جام جهانی باشد. او که تا دو روز پیش به عنوان یک مربی بازنده و بهانه‌جو مورد خطاب قرار می‌گرفت، حالا دوباره جایگاهش را پس گرفته و امیدوار است تیمش را به مرحله حذفی جام جهانی برساند. او در روزهای اخیر فعالیت زیادی در فضای مجازی و کنفرانس‌های خبری داشته و تلاش کرد ذهن بازیکنانش را از اتفاقات سیاسی دور نگه دارد. بعد از پست‌هایی که در فضای مجازی داشت و خواسته بود هواداران توجه کنند که بازیکنان تیم ملی دشمن نیستند، در کنفرانس خبری و در واقع پس از کنفرانس هم سراغ خبرنگار بی‌بی‌سی‌نیوز رفت و از او بابت اینکه مدام سؤال‌های سیاسی می‌پرسد، گلایه کرد. کارلوس از خبرنگار بی‌بی‌سی پرسید که چرا چنین سؤالاتی را از بقیه مربیان از جمله گرت ساوتگیت، سرمربی انگلیس، نمی‌پرسد. بااین‌حال و روشی که خود کی‌روش آن را برگزید، او موفق شد تیمش را دست پر از بازی با ولز بیرون ببرد و نهایتا هم بگوید که این برد برای مردم ایران. کی‌روش در کنفرانس خبری روز گذشته صحبت‌های درخورتوجهی انجام داد که بخشی از آن به قرار زیر است.

  همه نشان دادند که از شخصیت بالایی برخوردار هستند و این ویژگی تیم ماست. یک حس همبستگی و وحدت در تیم ما قابل مشاهده بود و همان‌طورکه باید ظاهر شدیم. به ریشه خودمان برگشتیم. بعد از بازی اول لازم بود به ریشه خودمان برگردیم. باید همه آن روز را از ذهن خودمان بیرون می‌کردیم و روی فوتبال تمرکز می‌کردیم. نکته دیگر اینکه باید بر احساسات بد بازی قبل غلبه می‌کردیم. به بازیکنانم گفتم که فوتبال دارای لحظات مختلف است و فقط برد و باخت نیست.

  گاهی ممکن است ببازید و کرامت شما زیر سؤال برود اما طبیعتا در اولین بازی غرورمان خدشه‌دار شد و الان فرصتی بود که غرورمان را برگردانیم و کرامت خودمان را به دست بیاوریم و بتوانیم یک نتیجه خوب را به دست بیاوریم و مرهمی بر زخم خودمان بگذریم و اعتبارمان را پس بگیریم و فوتبالی را که در درون روح و ذهن ماست، به نمایش بگذاریم.

  کلامی ندارم که به بازیکنان خودم تبریک بگویم. علاقه‌مندم که مراتب احترام خودم را به بازیکنان ولز ابراز کنم. باید از طرفداران ولز و ایران تشکر کرد؛ چرا‌که به فوتبال احترام گذاشتند. این فوتبال فضایی برای خوشحالی بود و خوشحالم بازی به این شکل با حضور تماشاگران و طرفداران پیش رفت.

  ما بازی اول را باختیم اما لازم بود در این بازی و بازی بعد از فرصت‌ها استفاده کنیم. مهم این بود که امیدمان را حفظ کنیم و از دیگر بازی‌های خودمان قبل از جام جهانی یاد بگیریم. امروز به‌هر‌حال توانستیم گل بزنیم و سه امتیاز به دست بیاوریم. ما باید اطمینان داشته باشیم که به حدی خوب هستیم که به مرحله بعد برویم.

  از امروز کارمان را برای بازی با آمریکا شروع می‌کنیم. آمادگی ما با ذهن‌های تازه و استراحت خوب شروع می‌شود. ما کارهای اضافی را کنار می‌گذاریم و روی هدف خودمان متمرکز می‌شویم. این هدیه را به طرفداران ایران تقدیم می‌کنیم. این برد یک هدیه به طرفداران فوتبال در ایران بود. این یک هدیه به مردم ایران بود.

  امر خیلی مهمی بود. با توجه به سال‌های زیادی که در فوتبال ایران بودم، امروز احساس کردم که در یک استادیوم فوتبال واقعی هستم. تیم ولز دیوار قرمز نامیده می‌شود و لازم بود هواداران خودمان را ببینیم. باید تبریک بگویم. 90 دقیقه لذت را شاهد بودیم. خوشحالی و افتخار را برای هر دو تیم شاهد بودیم. به عنوان ایران خوشحال هستیم. فکر می‌کنم طرفداران تیم ولز هم به تیم خودشان افتخار می‌کنند؛ چراکه تلاش کردند فوتبال را ببرند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها