|

«شرق» از ادعاها درباره نقش ایران در حمله پهپادی به نفتکش در دریای عمان گزارش می‌دهد

سرفصلی جدید برای حمله به تهران

این روزها که آمریکا و اروپا از هر موضوع ریز و درشت داخلی و خارجی برای فشار همه‌جانبه به ایران نهایت استفاده را می‌برند، اکنون سرفصل تازه‌ای را در این زمینه باز کرده‌اند.

سرفصلی جدید برای حمله به تهران

شرق: این روزها که آمریکا و اروپا از هر موضوع ریز و درشت داخلی و خارجی برای فشار همه‌جانبه به ایران نهایت استفاده را می‌برند، اکنون سرفصل تازه‌ای را در این زمینه باز کرده‌اند. منابع خبری گزارش داده‌اند نفتکشی با پرچم لیبریا سه‌شنبه‌شب به وسیله یک پهپاد در آب‌های دریای عمان هدف قرار گرفته است. در‌این‌باره اسکای‌نیوز گزارش داد فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده ادعا کرده است که از این حادثه مطلعم. این نفتکش متعلق به کشتی‌رانی اقیانوس آرام شرقی است که مرکز آن در سنگاپور است؛ اما آسوشیتدپرس می‌گوید مالک اصلی میلیاردری اسرائیلی به نام «ایدان اوفر» است. الجزیره هم گزارش داد که رسانه‌های اسرائیلی از‌جمله رادیو ارتش اسرائیل با طرح ادعاهایی اعلام کردند که یک مسئول امنیتی می‌گوید ایران پشت این حمله قرار دارد. این رسانه‌ها مدعی هستند که این نفتکش به وسیله پهپاد هدف قرار گرفته است و ایران مشکوک به انجام حمله مستقیم است. الجزیره همچنین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که ارتش آمریکا به ارتش اسرائیل گفته که پهپاد استفاده‌شده در حمله به نفتکش از نوع «شاهد» ایرانی است.

روزنامه هاآرتص نیز به نقل از مسئولان امنیتی صهیونیستی ادعا کرد که هدف‌قرار‌دادن نفتکش یک خطای راهبردی از سوی ایران بود. این روزنامه نوشت: «دستگاه‌های امنیتی معتقدند این اقدام ایران در راستای به‌چالش‌کشیدن کشورهای غربی است». این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که هنوز هیچ فرد یا سازمانی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. شرکت مالک این نفتکش اعلام کرد که تحقیقاتی درباره این حمله انجام خواهد داد. این شرکت همچنین تأکید کرد: «گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که نفتکش به وسیله یک پرتابه هدف قرار گرفته است و هنوز گزارش‌هایی درباره میزان خسارت‌ها نداریم». به نظر می‌رسد باید در انتظار یک بازی تازه علیه منافع ایران بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها