|

احیای مجموعه نمایشگاهی شهرداری تهران با کمک هیئت دولت پیگیری می‌شود

تلاش مجدد برای زنده‌شدن شهر آفتاب

نزدیک به 15 سال از روزی که شورا و شهرداری تهران تصمیم گرفتند نمایشگاه جدیدی را برای تهران ایجاد کنند گذشته اما در حداقل پنج سال گذشته که این نمایشگاه به شکل رسمی فعالیت خود را شروع کرده است، هنوز 15 نمایشگاه بزرگ و مهم شهر تهران مانند نمایشگاه کتاب در آن برگزار نشده است.

شرق: نزدیک به 15 سال از روزی که شورا و شهرداری تهران تصمیم گرفتند نمایشگاه جدیدی را برای تهران ایجاد کنند گذشته اما در حداقل پنج سال گذشته که این نمایشگاه به شکل رسمی فعالیت خود را شروع کرده است، هنوز 15 نمایشگاه بزرگ و مهم شهر تهران مانند نمایشگاه کتاب در آن برگزار نشده است.

 این نمایشگاه به‌جز مسئله مهم دوری از محدوده مرکزی شهر تهران و عدم دسترسی به فضاهای مهم شهری، با اشکالات زیرساختی مهمی روبه‌رو است. اردیبهشت 96 و آبگرفتگی شدیدی که در نمایشگاه کتاب آن سال رخ داد، هنوز در اذهان عمومی باقی مانده است و اگرچه مسئولان اجرائی شهرداری تهران در این سال‌ها بنا بر اصلاح شرایط و ایجاد امکانات و دسترسی حمل‌ونقلی برای شهر آفتاب داشته‌اند.

این فضای نمایشگاهی باقی‌مانده از دوران مسئولیت چند شهردار اسبق که با اعتباراتی قابل‌توجه ساخته شده و در این 15 سال نگهداری شده است، هنوز مورد اقبال و توجه شهروندان و گروه‌های هدف برای برگزاری نمایشگاه قرار نگرفته و بسیاری از نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی همچنان در محل عمومی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شوند. پلیس راهور و مدیریت شهری در هر‌بار برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ در تهران با چالش روبه‌رو هستند.

نحوه اداره و اعتبارات و حتی واگذاری این مجموعه‌های بزرگ و بدون درآمد مالی برای شهرداری، در سال‌های گذشته همواره محل بحث بوده است. در دوره قبل مدیریت شهری، مصوبه‌ای برای واگذاری و تهاتر مالی دو مجموعه بزرگ شهر آفتاب و شهروند مطرح شد‌ اما پیروز حناچی، شهردار تهران، با آن مخالفت کرد. به این ترتیب باز‌هم مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با حداقل میزان درآمدزایی برای شهرداری تهران باقی ماند و این وضعیت در دوره اخیر همچنان ادامه دارد.

حالا هم پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای شهر تهران، اعلام کرده است که می‌خواهند از ظرفیت حضور زاکانی، شهردار تهران، در جلسه هیئت دولت برای انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب استفاده کنند.

پرویز سروری درباره نحوه ورود مدیریت شهری به موضوع انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب از سایت نمایشگاه بین‌المللی به شهر آفتاب، گفت: انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب یک مطالبه مردمی است؛ چراکه برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در نمایشگاه بین‌المللی موجب ترافیک، آلودگی هوا و دردسر برای مردم تهران شده است.

سروری با بیان اینکه باید با استفاده از ظرفیت موجود برای راضی و قانع کردن دولت استفاده کرد و این مسئله تا انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب ادامه می‌یابد، گفت: از آقای زاکانی نیز می‌خواهیم که با توجه به حضورشان در جلسات هیئت دولت این مسائل را با رئیس‌جمهور مطرح کنند.

وی با بیان اینکه ما از مسئله انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب عقب‌نشینی نمی‌کنیم و مطالبه مردمی است، افزود: بر همین اساس ما به‌شدت به‌دنبال این انتقال هستیم و بر این مسئله تأکید می‌کنیم؛ چراکه به واسطه برگزاری نمایشگاه‌ها در مرکز تهران مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها