|

یک گروهک تروریستی مسئولیت حمله تروریستی زاهدان را بر عهده گرفت

غائله خونین زاهدان

بازداشت 8 نفر و کشته‌شدن «عبدالمجید ریگی» و «یاسر شه‌بخش»، 2 عضو برجسته گروهک جیش‌الظلم

زاهدان جمعه خونینی را سپری کرد و تاکنون طبق اخبار رسمی 19 نفر از‌جمله سرهنگ سید‌علی موسوی، مسئول اطلاعات سپاه استان سیستان‌و‌بلوچستان، به شهادت رسیده‌اند و طبق گفته استاندار سیستان‌وبلوچستان، 20 نفر نیز مجروح شده‌اند. در گزارش تسنیم از غائله زاهدان، عده‌ای از افراد ناشناس و تجزیه‌طلب، به‌ سمت کلانتری 16 زاهدان در نزدیکی مسجد مکی حمله‌ور شدند و مقر انتظامی را مورد تعرض قرار دادند. آنها بعد از خسارت به دیوارهای کلانتری، اقدام به پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به داخل کلانتری 16 کردند که در نهایت این اقدام تروریستی 19 شهید و 20 مجروح داشت.

غائله خونین زاهدان

زاهدان جمعه خونینی را سپری کرد و تاکنون طبق اخبار رسمی 19 نفر از‌جمله سرهنگ سید‌علی موسوی، مسئول اطلاعات سپاه استان سیستان‌و‌بلوچستان، به شهادت رسیده‌اند و طبق گفته استاندار سیستان‌وبلوچستان، 20 نفر نیز مجروح شده‌اند. در گزارش تسنیم از غائله زاهدان، عده‌ای از افراد ناشناس و تجزیه‌طلب، به‌ سمت کلانتری 16 زاهدان در نزدیکی مسجد مکی حمله‌ور شدند و مقر انتظامی را مورد تعرض قرار دادند. آنها بعد از خسارت به دیوارهای کلانتری، اقدام به پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به داخل کلانتری 16 کردند که در نهایت این اقدام تروریستی 19 شهید و 20 مجروح داشت.

در گزارش دیگری از تسنیم، از قول یک منبع آگاه، به کشته‌شدن ضارب شهید علی موسوی اشاره و نوشته شده است: سردار سید‌حمیدرضا هاشمی‌ (با نام مستعار سیدعلی موسوی) معاون اطلاعات سپاه سلمان سیستان‌و‌بلوچستان، در مقابله با این تروریست‌ها به شهادت رسید‌ و عامل شهادت معاون اطلاعات سپاه سلمان سیستان‌و‌بلوچستان که یک تک‌تیرانداز بود و به صورت هدفمند اقدام به شلیک کرده بود، به هلاکت رسیده است. همچنین «عبدالمجید ریگی» و «یاسر شه‌بخش»، دو عضو برجسته گروهک تجزیه‌طلب جیش‌الظلم کشته شده‌اند. در ادامه، دیروز ‌گروهک تروریستی «جیش‌الظلم» در اطلاعیه‌ای مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت. بنا بر گزارش تسنیم، شرایط فعلی زاهدان آرام است. سپاه سلمان استان سیستان‌و‌بلوچستان نیز اعلام کرده پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای مقتدر و مصمم اطلاعاتی‌، امنیتی و انتظامی با قاطعیت به تفرقه‌افکنی‌ها و جنایات مزدوران پاسخ خواهند داد‌. به گزارش میزان، دادستان مرکز استان سیستان‌و‌بلوچستان نیز گفته است: تاکنون هشت نفر از اشرار مسلح که قصد افزایش دامنه ناامنی‌ها را داشتند، دستگیر شده‌اند. شمس‌آبادی در توضیح آنچه در زاهدان رخ داده است، با اشاره به اینکه افراد متعرض و حمله‌کننده وابستگی سازمانی به گروهک‌های معاند داشته‌اند، افزود: حمله‌کنندگان به پاسگاه انتظامی، وابسته به گروهک‌های معاند و تجزیه‌طلب بوده‌اند و گروهک‌های ضد تمامیت ارضی کشور از آنها اعلام حمایت کرده‌اند. این اقدام آنها هیچ ارتباطی به مردم نداشته است. این افراد در اقدامی تروریستی، با اسلحه وارد خیابان شده و به سمت مأموران و حتی مردم عادی تیراندازی کردند و با ادعای حمایت از مردم فهیم بلوچ، چند پاساژ متعلق به همین مردم فهیم و بانک‌ها را آتش زدند. دادستان مرکز سیستان‌و‌بلوچستان درباره اقدامات دادگستری استان گفت: در بدو امر و با ارائه گزارش‌های اولیه، دستگیری افراد مسلح که اقدام به ناامنی کرده بودند، در دستور کار قرار گرفت و تاکنون هشت نفر از اشرار مسلح که قصد افزایش دامنه ناامنی‌ها را داشتند، دستگیر شده‌اند. شمس‌آبادی گفت: بر مبنای گزارش‌های اولیه، افرادی قصد داشتند بعد از ایجاد ناامنی به هر طریقی از منطقه خارج شوند که این افراد در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان‌(عج) در سیستم اطلاعاتی کشور قرار گرفته‌اند. دادستان مرکز استان سیستان‌و‌بلوچستان در توضیح شرایط حاکم بر زاهدان بیان کرده است: در‌حال‌حاضر امنیت در استان برقرار است. هدف معاندین نظام برهم‌زدن وحدت بین شیعه و سنی است و هم علمای اهل تشیع و هم مولوی‌های اهل تسنن از اقدامات این گروهک معاند نظام اعلام بیزاری و برائت کرده‌اند.

کشف محموله مهمات جنگی در سیستان‌و‌بلوچستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان‌و‌بلوچستان: محموله سنگین سلاح ‌و مهمات جنگی در راستای اغتشاشات و سایر اقدامات امنیتی قبل از ورود به ایران در مرزهای سیستان‌و‌بلوچستان ‌کشف‌و‌ضبط شد. در این عملیات ۹۰ قبضه سلاح و ۶۰ هزار انواع مهمات کشف و عوامل آن نیز دستگیر شدند. وی با اشاره به اینکه این سلاح با قصد ضربه‌زدن به مردم و ایجاد ناامنی در‌حال ورود به کشور بود، تصریح کرد: نیروهای امنیتی و انتظامی تمام تحرکات دشمنان علیه کشور را زیر نظر دارند و قبل از اینکه بخواهند اقدامی انجام دهند، در تور اطلاعاتی آنها گرفتار خواهند شد.

حسین مدرس‌خیابانی، استاندار سیستان‌و‌بلوچستان نیز در رابطه با جزئیات این حادثه گفته است: تروریست‌‎های تجزیه‌طلب به‌جز حمله به کلانتری، به چند بانک نیز حمله و چند فروشگاه زنجیره‌ای را هم غارت کردند. وی در ادامه با تأکید بر اینکه مردم زاهدان از این افراد حمایت نکردند، توضیح داده است: در‌حال‌حاضر آرامش در زاهدان حاکم است. مدرس‌خیابانی روز گذشته تعداد تلفات این حادثه را ۱۹ کشته و ۲۰ مجروح اعلام کرد و افزود تعدادی از این آمار مربوط به شهدای نیروهای نظامی کشورمان است. روابط‌عمومی قرارگاه قدس جنوب کشور نیز در بیانیه‌ای گفته است‌: اشرار مسلح از ظهر روز جمعه در زاهدان ‌با حمله به سه کلانتری ‌و ایجاد رعب و وحشت برای مردم، اقدام به تیراندازی به‌ سمت کلانتری ۱۶ زاهدان کردند. در این اطلاعیه آمده است: در حادثه تروریستی زاهدان، سرهنگ پاسدار سیدحمیدرضا هاشمی، پاسدار شهید محمدامین آذشکر و بسیجی شهید محمد‌امین عارفی به شهادت رسیده‌اند. البته در این بیانیه تعداد مجروحان ۳۲ نفر اعلام شده است.

در گزارشی هم که ایسنا از حادثه منتشر کرده، به اعترافات یکی از بازداشت‌شدگان اشاره شده است. عبد‌الرحیم گرگیج به‌عنوان یکی از افراد درگیر در حوادث زاهدان پس از دستگیری می‌گوید: بعد از نماز جمعه دیدیم به دلیل تجاوز به یک دختر شلوغ شد و مردم به سمت پاسگاه سنگ می‌زدند. وی می‌گوید مسلح نبودم، اما در مسیر سه نفر در پژو۴۰۵ با اعلام اینکه دارند مردم را می‌کُشند، اسلحه میان مردم توزیع می‌کردند. وی ادامه می‌دهد تحت تأثیر جو اسلحه را پذیرفته و اصلا به عواقب آن فکر نکرده و در نهایت از مردم می‌خواهد به شایعات توجه نکنند.

غیرحضوری‌شدن دانشگاه‌های زاهدان

در پی این حادثه و شرایط ویژه این استان، روابط‌عمومی دانشگاه زاهدان اعلام کرده کلیه کلاس‌های درس این دانشگاه از نهم تا پانزدهم مهرماه به صورت غیر‌حضوری برگزار خواهند شد.

 دستگیری ۵ عضو گروهک‌های تکفیری ـ تروریستی همراه با ۳۶ کیلوگرم مواد منفجره

وزارت اطلاعات هم در بیانیه‌ای تحلیلی به جزئیات بیشتری از پشت پرده حوادث روزهای اخیر در برخی نقاط کشور پرداخته است. در متن بیانیه وزارت اطلاعات درباره حوادث اخیر کشور آمده است: «به مقتضای شرایط عمومی کشور و تا آنجا که ملاحظات امنیتی اجازه می‌دهد، بخشی از کشفیات و دستگیری‌های صحنه و پشت صحنه را به آگاهی ملت فهیم، صبور و مقاوم ایران اسلامی می‌رساند:

۱- در روزهای گذشته، ۴۹ نفر از عوامل و مرتبطین گروهک منافقین بازداشت شده‌اند. نام‌بردگان بنا بر دستور تروریست‌های آلبانی‌نشین، از تولید اخبار جعلی تحریک‌کننده‌ اغتشاشگران تا سازمان‌دهی ترور و تخریب، جهت‌دهی به شعارها، حضور مستقیم در صحنه‌های اغتشاشات خیابانی و تخریب اموال عمومی، تأمین تجهیزات مختلف برای مقابله با پلیس و مواد محترقه برای به‌آتش‌کشیدن اماکن و خودروهای عمومی و شخصی فعالیت داشته‌اند.

۲- بازداشت ۷۷ نفر از عوامل گروهکی کردستان، اعم از مزدوران رسمی گروهک‌های صهیونیستی موسوم به کومله، دموکرات، پاک و پژاک تا تعدادی از کادرهای رده‌بالای این گروهک‌ها که در دو سوی مرزهای غربی کشور مشغول توطئه علیه مردم مظلوم کردستان بودند. در میان بازداشت‌شدگان، یک کادر برجسته و عضو مرکزیت یکی از گروهک‌هایی که مقیم اقلیم کردستان عراق است نیز حضور دارد. وی آموزش‌های نظامی را در پایگاه‌های آمریکایی ـ صهیونیستی اقلیم مذکور فراگرفته و به‌عنوان فرمانده مبرز نظامی شناخته می‌شود. او در حال طراحی، سازماندهی و هدایت هسته‌های آشوبگر برای منطقه غرب کشور بود که طی یک عملیات غافلگیرانه، دستگیر و به محل‌های از پیش تعیین‌‌شده منتقل شد و هم‌اکنون در زندان است.

۳- دستگیری پنج عضو گروهک‌های تکفیری ـ تروریستی همراه با ۳۶ کیلوگرم مواد منفجره که با استفاده از فرصت اغتشاشات، درصدد بمب‌گذاری در محافل مردمی و نیز در جمع آشوب‌گران و انتساب انفجارها به طرف‌های مقابل هر یک، برای تشدید نزاع و درگیری طرفین بودند. تروریست‌های یادشده علاوه بر طرح ترور یکی از مسئولین ارشد کشور، طرح‌های بمب‌گذاری در یکی از هیئت عزاداری شیراز و در میدان شهدای مشهد را داشتند که با عنایت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) خنثی شدند.

۴- سازمان جاسوسی بهاییت بنا بر دستور مرکزیت مستقر در حیفای اشغالی، ورود پرحجمی به صحنه‌ آشوب و اغتشاش و تشویق به خرابکاری و تخریب اماکن عمومی داشت. بر این مبنا در روزهای اخیر هسته اصلی و سری بهاییت شامل سه نفر از سران بهاییت و دو نفر از تیم رسانه‌ای آنها بازداشت شدند.

۵- ۹۲ نفر از وابستگان رژیم منحوس پهلوی و از سلطنت‌طلبان نشان‌دار در صحنه‌های اغتشاش و پشت صحنه‌ها شناسایی و بازداشت شدند.

۶- ۹ تبعه‌ بیگانه از اتباع آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند، سوئد و‌... در صحنه اغتشاشات یا در پشت صحنه‌های توطئه بازداشت شدند.

۷- شناسایی عناصر مرتبط با رسانه‌های بیگانه در تهران و استان‌های مختلف کشور که تعدادی از آنها بازداشت، تعدادی احضار و برای عده‌‌ای دیگر فعلا تشکیل سابقه شد تا پس از دریافت مجوز مرجع قضائی، احضار یا بازداشت شوند.

۸- ضمن زیر نظر داشتن سفارتخانه‌هایی که عوامل آنها کوچک‌ترین دخالت یا ورود به صحنه‌ اغتشاشات داشتند، تذکر لازم به شکل مقتضی به دیپلمات‌های ذی‌ربط داده شد؛ من‌جمله سفارت‌های آلمان، فرانسه، انگلیس، سوئد و‌... .

۹- شناسایی و بازداشت ۲۸ نفر از اراذل و اوباشی که سابقه زندان، خرید و فروش و مصرف مواد مخدر، اوباش‌گری، تجاوز به عنف و‌... را دارا هستند در صحنه‌ اغتشاشات. حمله نام‌بردگان به نیروهای حافظ امنیت کشور و مجروح‌نمودن آنها مستند می‌باشد. همچنین دو کارگاه تولید کوکتل‌مولوتف از آنها کشف شده است.

۱۰- تعداد قابل توجهی کلت کمری، انواع مسلسل، فشنگ‌های مربوطه و تفنگ‌های ساچمه‌زنی نیز کشف و ضبط شده است».

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: 

«الف) در چند ماه گذشته، برخی سرویس‌های جاسوسی غربی و رژیم صهیونیستی، دوره‌های «آموزش مربیان براندازی» برای تعدادی از عناصر مرتبط و از پیش نشان‌شده برگزار کرده بودند.

 ب) طرح انفجار یک مرکز حساس صنعتی در دو ماه گذشته‌ -‌موضوع اطلاعیه‌های مورخ اول و پنجم مرداد‌ماه‌– بخشی از تمهیدات پیش از توطئه بزرگ اغتشاش بود که در این مورد نیز اطلاع‌رسانی محدودی صورت گرفت و مستند مشروح آن ظرف روزهای آتی منتشر خواهد شد. 

ج) خرابکاری در دو هواپیمای مسافربری با هدف سقوط آنها که با عنایات الهی خنثی شد. 

د) طبق اطلاع موثق، مقامات اطلاعاتی آمریکا از آغاز اغتشاشات خیابانی دستورالعمل مشروحی به کارگزاران خویش و عوامل شاغل در رسانه‌های فارسی‌زبان آمریکایی-‌انگلیسی- سعودی ابلاغ می‌نمایند؛ من‌جمله مفاد آن دستورالعمل: 

نخست) تقویت محتوا و گسترش زمان رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه، تقویت همکاری‌های فی‌مابین و پوشش مشترک و گسترده‌تر آشوب‌ها؛

 دوم) افزایش بودجه فیلتر‌شکن‌ها و سایر ابزارهای تأمین دسترسی به اینترنت؛ 

سوم) شبکه توییتر با حداقل 10‌برابر‌کردن ظرفیت انتشار پیام برای هر کاربر در یک ساعت و لغو برخی محدودیت‌های دیگر، نهایت سعی خود را در کمک به نشر اخبار مورد نظر، انجام عملیات روانی و تشدید فعالیت ربات‌های سازمان‌یافته (مشابه مرکز اعتدال عربستان و تروریست‌های آلبانی‌نشین) علیه ایران را اعمال نماید (دقیقا به‌ همان شیوه که هیلاری کلینتون، وزیر خارجه وقت آمریکا در سال 1388 با دستور مستقیم و برای حمایت از فتنه‌گران، مانع از خاموش‌شدن توییتر شد)؛ 

چهارم) افزایش و آشکارسازی حمایت مقامات آمریکایی، اروپایی و سلبریتی‌های آنها از آشوبگران؛ 

پنجم) تشویق اعتصابات و پیش‌کشیدن مجدد بحث تحریم‌های به‌اصطلاح حقوق‌بشری علیه مردم ایران برای تأثیرگذاری بر اقتصاد کشور.

هـ‌) شبکه‌های فارسی‌زبان بیگانه به‌ویژه شبکه‌ اشرافیت خرافه‌پرست انگلیسی (بی‌بی‌سی فارسی) و شبکه اشرافیت بَدَوی سعودی (ایران‌اینترنشنال) از روز نخست غائله‌ آشوب‌ها، برنامه‌های عادی خود را تغییر داده، بخش‌های خبری ویژه‌‌ای به بخش‌های ثابت خود اضافه کردند و کل برنامه‌های خبری و تحلیلی خویش را بر جعل و دروغ و بزرگ‌نمایی برخی اتفاقات ایران و آموزش مبارزه با پلیس کشور و تولید بمب دستی و تشجیع آشوبگران به ادامه و گسترش اغتشاشات متمرکز نمودند. در این راستا وزارت اطلاعات علاوه بر اقدامات پیش‌گفته در برخورد قانونی با مرتبطین این نارسانه‌ها، برای اعضای مجرم آن شبکه‌ها نیز پرونده‌هایی تشکیل و آنها قطعا پاسخ‌گوی اعمال مجرمانه خویش خواهند بود.

و) ده‌ها مورد حملات سایبری با ابعاد گسترده که صرفا در قالب جنگ‌های فناورانه‌ دولت‌های خاص (همچون ویروس استاکس‌نت) قابل انجام است.

ز) طبق اطلاع موثق، شیپور قشون‌کشی بی‌سابقه سایبری برای دامن‌زدن به «جنگ تمام‌عیار شناختی» و ایجاد گسست ذهنی بین فضای حقیقی و دنیای وهم و خیال و مَجاز، از مبادی آمریکایی- انگلیسی و اشرافیت بدوی سعودی نواخته شده است؛ تا آنجا که اسیران چشم‌و‌گوش‌بسته‌ عالم مجازی و برخی سلبریتی‌های بی‌هویت یا مأمور، در جهان مجازی با ایرانی مواجه می‌شوند که سقوط کرده یا در معرض سقوط نزدیک است! فرو‌افتادگی بدفرجام و شگفتی‌آور برخی سلبریتی‌های نام‌آشنا در روزهای گذشته، ریشه در چنین وهمی دارد که آن قشون‌کشی سایبری به آنها القا کرده بود». در بخش پایانی هم آمده است: «پیچیدگی‌های صحنه، هجوم عوامل رنگارنگ خصم و عناصر گروهکی و شبیخون وهم‌آور شناختی، قطعا نیاز به هوشیاری هرچه تمام‌تر و به‌ویژه مراقبت هرچه بیشتر از جوان‌ترها دارد تا دچار فریب شیادان حرفه‌‌ای رسانه‌های سعودی- لندنی و شارلاتان‌های خودپرست فضای مجازی نشوند و ناخواسته و ندانسته، آب به آسیاب دشمنان خون‌خوار ملت نریزند؛ و این مسئولیت مقدس خانواده‌ها و مربیان و معلمین فرهیخته، بصیر و دلسوز کشور است».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها