|

کلوزآپ لیست بازیکنان داخلی «کی‌روش»

کارلوس کی‌روش، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران در تازه‌ترین اقدام فهرست بازیکنان مدنظرش برای اردوی پیش‌رو را اعلام کرده است.

کارلوس کی‌روش، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران در تازه‌ترین اقدام فهرست بازیکنان مدنظرش برای اردوی پیش‌رو را اعلام کرده است. فهرستی 24نفره که هم غافلگیری دارد و هم غایب بزرگ. لیست منتشرشده فعلا از بازیکنان شاغل در لیگ برتر ایران است و قرار شده در ادامه اسامی لژیونرهای مدنظر هم از سوی او اعلام شود. کی‌روش که قرار بود بامداد دوشنبه به ایران برسد، حالا با دو روز تأخیر به ایران سفر می‌کند. او با لیست جدیدی که اعلام کرده چندین پرسش هم به جا گذاشته است؛ آیا واقعا کی‌روش لیگ ایران را زیر نظر داشته است؟

سورپرایزهای لیست جدید کی‌روش

کی‌روش در شرایطی نام 24 بازیکن لیگ برتری را برای حضور در اردوی ملی اعلام کرده که نام پنج بازیکن در میان مدعوین کارلوس کی‌روش در نوع خود درخور توجه است؛ دو مدافع میانی و سه هافبک.

سامان فلاح: مدافع دهه‌هشتادی پیکانی‌ها که در لیگ بیست‌ودوم بازوبند کاپیتانی تیمش را هم به بازو می‌بندد، فصل گذشته یکی از مدافعان شاخص لیگ بود و در لیگ بیست‌‌ودوم هم توانسته نمایش درخشانی را از خود نشان بدهد و یکی از پدیده‌های لیگ برتر به‌شمار می‌آید. برای نخستین‌بار، نام این مدافع جوان در فهرست بازیکنان تیم ملی بزرگسال قرار می‌گیرد. سامان فلاح سابقه بازی در رده‌های سنی تیم ملی را در کارنامه خود دارد.

آرمین سهرابیان: مدافع سابق استقلال مجددا با حضور کارلوس کی‌روش توانسته مجوز حضور در تیم ملی را به ‌دست آورد. سهرابیان پیش از جام ملت‌های آسیا 2019 از سوی کی‌روش برای اولین‌بار به اردوی ملی فراخوانده شد و با وجود درخشش در ترکیب استقلال زیر نظر وینفرد شفر، در ترکیب تیم ملی فرصت بازی به‌ دست نیاورد.

محمد کریمی: هافبک دفاعی سپاهان یکی از سوپرایزهای بزرگ فهرست کارلوس کی‌روش است. محمد کریمی که در لیگ بیست‌ودوم تنها در هفته نخست مقابل استقلال فرصت بازی پیدا کرد و دیگر از سوی ژوزه مورایس در ترکیب سپاهان قرار نگرفت، حالا باید خود را آماده حضور در اردوی تیم ملی کند.

محمد خدابنده‌لو: پدیده لیگ بیست‌ویکم یکی دیگر از سوپرایزهای کارلوس کی‌روش است. محمد خدابنده‌لو که بعد از نمایش‌های درخشانش در ذوب‌آهن، در فصل جدید لیگ برتر برای گل‌گهر سیرجان به میدان می‌رود، توانسته نظر کارلوس کی‌روش را جلب کند. خدابنده‌لو که در تیم امید ایران نقش کلیدی دارد، حالا باید خود را مهیای حضور در اردوی تیم ملی بزرگسالان کند و نخستین تجربه خود را در بالاترین سطح فوتبال ملی به ‌دست آورد.

مهدی حسینی: هافبک 28ساله مس رفسنجان حضوری غافلگیرکننده در فهرست کارلوس کی‌روش داشت. حسینی که در ترکیب مس رفسنجان همواره جایگاه ثابتی دارد و در مصاف با هوادار تهران موفق به گل‌زنی برای نارنجی‌پوشان شد، حالا باید بار سفر به سوی اردوی تیم ملی ببندد. مهدی حسینی در آخرین اردوی تیم ملی با حضور دراگان اسکوچیچ، بعد از ماجرای جنجالی حذف بازیکنان استقلال، از سوی سرمربی کروات به اردوی ملی فراخوانده شد اما فرصت بازی در ترکیب تیم ملی را به‌ دست نیاورد. مهدی شیری مدافع راست فولاد و رضا اسدی هافبک میانی تراکتور از دیگر بازیکنانی بودند که حضورشان در فهرست تیم ملی در نوع خود بسیار شایان توجه بود.

5 غایب سرشناس فهرست «کی‌روش»

در فهرست جدید کی‌روش استقلال و سپاهان، هر‌کدام با شش نماینده بیشترین بازیکن را دارند و پرسپولیس هم با پنج بازیکن در جای بعدی قرار دارد. در این بین ولی غیبت پنج بازیکن در فهرست منتخب کی‌روش در نوع خود د‌رخور توجه به نظر می‌رسد.

محمدرضا اخباری: دروازه‌بان شماره یک تراکتور بعد از آغاز پرفرازونشیب لیگ بیست‌ودوم، توانسته در سه دیدار اخیر سرخ‌پوشان تبریزی بدرخشد و با سه کلین‌شیت، زمینه‌ساز آغاز روزهای خوب تیمش همراه با قربان بردیف شود. کاپیتان 29ساله تراکتوری‌ها با وجود درخشش در خط دروازه تراکتور نتوانست در فهرست منتخبان کی‌روش قرار بگیرد و سرمربی تیم ملی از پیام نیازمند، حسین حسینی و علیرضا بیرانوند دعوت به ‌عمل آورد.

دانیال اسماعیلی‌فر: مدافع راست آماده پرسپولیس تصور می‌کرد با توجه به درخشش خود در جمع سرخ‌پوشان پایتخت بتواند همراه تیم ملی در اردوی آماده‌سازی اتریش شرکت کند اما برخلاف گمانه‌زنی‌ها، کارلوس کی‌روش از رامین رضاییان، صالح حردانی و مهدی شیری دعوت به ‌عمل آورد و خبری از حضور اسماعیلی‌فر در فهرست تیم ملی نیست تا مدافع راست پرسپولیس یکی از غایبان سرشناس دور جدید اردوی آماده‌سازی تیم ملی باشد.

میلاد زکی‌پور: مدافع چپ باتجربه سپاهان یکی از آماده‌ترین بازیکنان این روزهای لیگ برتر است. زکی‌پور که در انتقالی پرسروصدا از گل‌گهر به سپاهان رفته، در هفته‌های آغازین لیگ بیست‌ودوم توانسته عملکرد خوبی را در جمع شاگردان ژوزه مورایس از خود به جای بگذارد اما عملکرد خوب زکی‌پور نتوانست نظر مساعد کی‌روش را جلب کند و سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت تا از رقیب زکی‌پور در سپاهان دعوت کند و امید نورافکن را به اردوی تیم ملی فراخواند.

روزبه چشمی: مدافع - هافبک استقلال یکی از بازیکنان مورد علاقه کارلوس کی‌روش به‌شمار می‌رود. روزبه چشمی که از سوی کارلوس کی‌روش به عنوان مدرن‌ترین مدافع ایران مورد تعریف و تمجید قرار گرفته بود، با وجود درخشش در خط دفاع و البته خط هافبک استقلال، جایی در فهرست جدید کی‌روش ندارد و به نظر می‌رسد چشمی با ایدئال‌های فنی مدنظر سرمربی پرتغالی هنوز فاصله دارد و نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

سروش رفیعی: هافبک 32ساله پرسپولیس در بازگشت دوباره‌اش به جمع سرخ‌پوشان پایتخت نتوانسته انتظارات را برآورده کند و در کارنامه او صفر گل و صفر پاس‌ گل به چشم می‌خورد. افت فنی محسوس رفیعی شاید مهم‌ترین عامل برای کارلوس کی‌روش باشد تا هافبک مورد علاقه خود را به اردوی تیم ملی دعوت نکند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها