|

نمایشگاه ناهید بهبودیان در گالری محسن

مُد و گُل

گالری محسن از ‌جمعه 28 مرداد پذیرای نمایشگاه ناهید بهبودیان با عنوان «مستوری» است که تا‌ جمعه 18 شهریور بر‌پا خواهد بود. این نمایشگاه در پاسیوی گالری محسن برگزار شده است.

مُد و گُل

گالری محسن از ‌جمعه 28 مرداد پذیرای نمایشگاه ناهید بهبودیان با عنوان «مستوری» است که تا‌ جمعه 18 شهریور بر‌پا خواهد بود. این نمایشگاه در پاسیوی گالری محسن برگزار شده است. در بخشی از نوشته نمایشگاه آمده: «ناهید بهبودیان در پروژه «مستوری» که با همکاری پلتفرم دیزا شکل گرفته است، نظام مُد را در شباهت با چرخه تکامل و بقای گل‌ها بررسی و چیدمانی از خودنمایی خوفناک گل‌های سمی را در فضای پروژه‌های محسن به نمایش می‌گذارد. گل‌ها سیستم زایش گیاهان و گرده‌افشانی شیوه امتداد و توالد آنها‌ست. در این فرایند هنگامی که گل‌ها برای بقا به دیگری نیاز پیدا می‌کنند، به زیباترین و فریبنده‌ترین شکل خود در‌می‌آیند؛ درست مانند مُد که با اغواگری، سال‌ها‌ست جای خود را در زندگی انسان‌ها باز کرده است. مُد امکانی است که هنر را در زندگی روزمره پوشیدنی و کاربردی می‌کند.

گل‌ها بیش از 10 سال است که ناهید را مسحور کرده و در فعالیت بینارشته‌ای او در عرصه تجسمی و مُد به زبان اصلی‌اش برای خلق هنری بدل شده‌اند. او در نمایش‌های قبلی‌اش گل‌ها را در دست خود به‌مثابه ابزاری می‌داند برای لمس و ارتباط با دیگری؛ از جنس ارتباط گل‌ها با دیگر موجودات. او با گل‌ها و طبیعت مستورشان هم‌ذات‌پنداری می‌کند؛ چه‌بسا گل‌ها برای او الگوی زندگی‌اند؛ الگویی برای ارتباط، تأثیرگذاری و بقا. در فضای پاسیو گلی محصورشده برای بقا دست به هر فریبی می‌زند: تکثیر مسحورکننده ریشه‌ها و جوانه‌هایی رنگارنگ، پراکندگی خیره‌کننده بذرهای درخشان و تلاش گلبرگ‌ها برای تسخیر 

فضایی بزرگ‌تر...». نمایشگاه «مستوری» که در فضای پاسیو گالری محسن برپا‌ست، تا‌ 18 شهریور در معرض تماشا خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز‌ پنجشنبه از ساعت 19 تا 20 به نشانی: تهران، ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک 42، گالری محسن مراجعه کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها