|

فراخوان کمک به 2 برادر خردسال برای تجربه یک زندگی عادی

سرگذشت تلخ سام و سامان، دو برادر خردسالی که زندگی‌شان با کمک خاله‌شان بهتر شده، با کمک شما می‌تواند به سرنوشتی روشن تبدیل شود. سام و سامان دو برادر هستند که سن تقریبی آنها حدود هشت و 9 سال است.

سرگذشت تلخ سام و سامان، دو برادر خردسالی که زندگی‌شان با کمک خاله‌شان بهتر شده، با کمک شما می‌تواند به سرنوشتی روشن تبدیل شود. سام و سامان دو برادر هستند که سن تقریبی آنها حدود هشت و 9 سال است. این بچه‌ها از مادری معتاد و پدری خلافکار زاده شدند و به همین دلیل شناسنامه هم ندارند. سام و سامان از نوزادی بی‌خانمانی را تجربه کرده‌اند و زندگی سختی را پشت‌ سر گذشته‌اند تا اینکه انجمن مردم‌نهاد کیانا، آنها را پیدا کرد و با شناسایی خاله بچه‌ها از او خواست سرپرستی بچه‌ها را بر عهده بگیرد.

خاله و شوهرخاله قبول کردند از این دو برادر مراقبت کنند، اما مشکلات برای آنها پایان ندارد. آن‌طور که پرونده این دو برادر در انجمن کیانا نشان می‌دهد، سام و سامان شناسنامه ندارند، مادرشان معتاد خیابان‌گرد است و پدرشان به دلیل ارتکاب جرائم سنگین به حبس طولانی‌مدت محکوم شده است. حالا که بچه‌ها پیش خاله و شوهرخاله هستند، کوچکی خانه دردسر جدیدی را درست کرده است. آن‌طور که خاله سام و سامان گفته و مورد تأیید مددکاران نیز قرار گرفته است، خاله این دو پسربچه در اصفهان زندگی می‌کند و همراه شوهرش هر دو کارگری می‌کنند تا زندگی خودشان و فرزند نوجوانشان را اداره کنند. آنها خانه‌ای بسیار کوچک دارند و با توجه به حضور سام و سامان و درخواست صاحبخانه برای تخلیه خانه مجبور هستند جای جدیدی را اجاره کنند. آنها برای تهیه پول پیش خانه به کمک نیاز دارند. انجمن کیانا به ‌صورت ماهانه مبلغ اندکی به‌عنوان کمک‌خرج بچه‌ها به این خانواده پرداخت می‌کند، اما این خانواده برای اجاره خانه به 50 میلیون تومان پول پیش نیاز دارند تا با 30 میلیون تومانی هم که خودشان دارند، بتوانند خانه‌ای برای پنج ‌نفر اجاره کنند. حالا مددکاران دست‌به‌کار شده‌اند برای سام و سامان شناسنامه بگیرند؛ فعلا یکی از بچه‌ها شناسنامه گرفته و دیگری هنوز در نوبت است. خبر خوب اینکه یکی از برادرها از امسال به مدرسه می‌رود تا شاید زندگی به او لبخند بزند. همچنین در بهزیستی برای این بچه‌ها از سوی انجمن کیانا پرونده تشکیل شده تا به سایر مشکلات بچه‌ها از طریق بهزیستی رسیدگی شود. حالا سام و سامان چشم‌انتظار یاری شهروندان خیری هستند که با کمک‌هایشان پولی برای رهن خانه جور شود و آنها مهر مادری را که حالا از خاله دریافت می‌کنند، همچنان بچشند. مددکاران انجمن کیانا به‌ صورت مداوم سام و سامان کوچک را تحت نظر دارند تا از شیوه مراقبت از این دو کودک اطمینان داشته باشند. در یک سال گذشته بچه‌ها در سلامت بودند و خاله و شوهرخاله نیز به‌خوبی از آنها مراقبت کرده‌اند. با کمک شما مردم خیر برای تهیه یک خانه استیجاری مناسب، سام و سامان می‌توانند سقفی برای زندگی در کنار خاله‌شان داشته باشند. کمک‌های نقدی خود را می‌توانید به حساب شماره 5047061035218441 بانک شهر به نام شهرزاد همتی‌پل‌سنگی واریز کنید. باید متذکر شویم پولی که خیران اهدا می‌کنند، به ‌صورت مستقیم به حساب صاحبخانه واریز می‌شود تا راه سوء‌استفاده از آن بسته شود. همچنین پول تا زمانی که خاله و شوهرخاله از بچه‌ها مراقبت کنند، برای آنها استفاده خواهد شد و اجاره‌نامه نیز تحت نظارت خبرنگاران معتمد روزنامه «شرق» منعقد خواهد شد. گزارش این مهر شما به سام و سامان در شماره‌های بعدی منتشر خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها