|

درخواست کمک زن زندانی از مردم

زنی که 10 سال از عمرش را به خاطر پول‌هایی که شریکش از او دزدید، در زندان سپری کرده است، برای رهایی از وضعیت سخت از مردم کمک خواست.

شرق:‌ زنی که 10 سال از عمرش را به خاطر پول‌هایی که شریکش از او دزدید، در زندان سپری کرده است، برای رهایی از وضعیت سخت از مردم کمک خواست.

این زن جوان که میترا نام دارد 10 سال قبل به خاطر اینکه از سوی شریکش مورد کلاهبرداری قرار گرفت و نتوانست دیون مردم را بپردازد زندانی شد. زمانی که میترا زندانی شد، 30‌ساله بود و حالا 40‌ساله است. او درباره آنچه برایش اتفاق افتاده است، گفت: من به همراه آقایی یک شرکت فروش لیزینگی خودرو داشتیم، بعد از اینکه مشتریان از ما خرید کردند و پول کلان جمع شد، یک شب شریکم بدون اینکه من بدانم چه شده است، همه پول‌ها را به خارج منتقل کرد و خودش هم از ایران خارج شد. یک هفته بعد من متوجه شدم چه اتفاقی افتاده است و آن زمان خانه‌ام ویران شده بود. با شکایت مالباختگانی که حالا دستشان فقط به من می‌رسید، زندانی شدم، پدر و مادرم هرچه داشتند فروختند تا من از این وضعیت نجات پیدا کنم اما نشد؛ بدهی آن‌قدر سنگین است که امکان جبران آن به این زودی‌ها نیست. همه اموال خودم و پدر و مادرم به باد رفت و من هم 10 سال از عمرم را در زندان ماندم. این زن گفت: بعد از 10 سال یکی از مالباختگان که به چشم دید واقعا چیزی ندارم و هرچه دارم از دست داده‌ام، برایم سند گذاشت تا چند‌روزی به مرخصی بیایم. در این مدت درخواست اعسار دادم و قبول شد، حالا من و پدر و مادرم شبانه‌روز داریم کار می‌کنیم و اقساط پول‌های مردم را می‌دهیم. اما در این میان بدهی 20 میلیون تومانی دارم که شاکی حاضر نیست به من فرصت بدهد و اگر نتوانم در یک هفته پول را تأمین کنم، باید با حکم جلبی که شاکی دارد، به زندان برگردم و این وضعیت من را سخت‌تر می‌کند؛ چون باعث می‌شود نتوانم کار کنم و بدهی‌های مردم را بدهم. من و پدر و مادرم هرچه درآمد داریم، بدهی می‌دهیم و با کمک دیگران زندگی می‌گذرانیم.

پدر و مادرم پیر شده‌اند و قوای بدنی ندارند. من درخواست دارم به من کمک کنید تا بتوانم این مبلغ را بدهم و بیرون از زندان باشم تا کار کنم و بدهی مردم را بدهم. من هیچ سودی از پول‌ها نداشتم و شریکم همه را برد و حالا هم در خارج از ایران پناهنده شده و برنمی‌گردد.

لازم به ذکر است اسناد این خانم مورد بررسی قرار گرفته و مقامات قضائی نیز بدهی او و مشکلاتی را که عنوان کرده است، تأیید کرده‌اند. آنها میترا را زندانی‌ای به لحاظ اخلاقی سلامت معرفی کرده‌اند که بازگشتش به جامعه بیم تجری جرم را ندارد. همچنین تأیید کرده‌اند که این زن تاکنون چند میلیارد از بدهی را پرداخت کرده و از زندانیان مستحق کمک است.

شهروندانی که تمایل دارند به میترا کمک کنند، می‌توانند کمک‌های خود را به حساب شماره6037991842375630 بانک ملی به نام شهرزاد همتی‌پل‌سنگی از همکاران معتمد روزنامه «شرق» واریز کنند. لازم به ذکر است نام میترا مستعار است و به درخواست خانم زندانی نام واقعی او نوشته نشده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها